Interieurtopic #5

Ik heb een glazen salontafel en je ziet er alles op. Iedere kruimel, haar en elke kring van een glas is direct zichtbaar. Wil je het allemaal goed schoon hebben, dan kun je niet alleen met een natte doek eroverheen. Je moet het ook weer droogmaken om de salontafel vlek- en streeploos te krijgen.

Mij stoort het trouwens niet, maar ik heb dus ook regelmatig voor het zicht een vieze tafel. Als je daar slecht tegen kan, dan kun je beter geen glazen salontafel nemen.

2 likes

Nee joh, gewoon een doekje met glassex eroverheen en het is zo weer streepvrij schoon! @K4as je ziet wel echt alles er gelijk op inderdaad. Ik heb een kind en daar is de glazen tafel niet tegenop te poetsen maar ik stoor me er verder niet zo aan.

4 likes

Wat een leuk kleed! Waar is die van?

2 likes

Kwantum

7 likes

Nee hoor, gewoon met een beetje Glassex iedere dag even afnemen.

2 likes

Correctie: een natte doek met water voldoet niet om de salontafel streeploos schoon te krijgen. Ik houd niet van veelvuldig gebruik van schoonmaakmiddelen.

2 likes

Ik vind deze kleur op de muur erg mooi, heeft iemand een idee welke kleur dit zou kunnen zijn? Of tips voor iets vergelijkbaars?

4 likes

En @Nicci hebben jullie dan niet dat je dan zo’n glassex waas erop krijgen?

Ik gebruik een microvezeldoekje met warm water en 1 spraytje erop, dan is het voldoende verdund. Vervolgens droog ik het wel gelijk na met een theedoek, dan heb je ook geen strepen.

1 like

Microvezeldoek met alleen koud water erop (niet te nat, 30ml water) afnemen, daarna direct met een keukenpapiertje/wcpapier/stukje krant opgepropt in cirkels droog wrijven. Geen waas, geen product, geen strepen.

8 likes

Welke kleur is de donkerroze? Precies waar ik naar op zoek ben.
Eens met de andere reacties, ik vind de bank en het tvmeubel niet vloeken, en zou eerder de lichte muur aanpakken.

3 likes

Ik ga het eens proberen, dankje!

3 likes

Deze heb ik op een van mijn muren:

Is exact dezelfde kleur (althans op mijn scherm).

2 likes

Kom ik weer met m’n denim drift maar lijkt er wel erg op en nog steeds een heel mooie kleur

8 likes

Haha ah wat een lieve reactie!

Ik vind de lichtroze muur bij de bank vloeken; allebei zo licht, het valt zo weg en de bank is zo kil. Dus ik wil of alleen de lichte muur een andere kleur (misschien alles paarsig?) of allebei de muren een andere kleur. Tv meubel is een soort taupe/grijsachtige kleur…

En de donkere kleur is farrow&ball preference red (gemengd in Sikkens wel)… had em donkerder verwacht maar vind em wel mooi!

1 like

Ik vind de kleuren echt prachtig bij elkaar. Zou je de bank niet wat meer erbij kunnen betrekken door warme matchende kussens erop te leggen?

12 likes

De bank is beige toch? Ik vind ‘m niet zo kil maar eerder flets met die twee lichte kleuren tegen elkaar aan.
Misschien heb je het al gedaan maar ik gebruik voor dit soort dingen de website van F&B omdat ze daar ook wat inspiratiefoto’s en kleurschema’s op hebben staan.

Ik zou denk ik de muur met het raam opnieuw schilderen in een iets donkerder tint dan de bank zodat de muur wel lichter blijft maar het meer een eenheid wordt. Dan het tvmeubel ook in die kleur en wat accessoires en kussens op de bank om die er nog meer bij te betrekken.

1 like

Ha, leuk, graag gedaan! :blush:

1 like

Hebben gisteren de laatste muur geverfd. De kleur groen is hetzelfde als de kast maar valt heel anders uit (denk doordat dit muurverf is). Nu vind ik het geheel best donker geworden en twijfel nu of ik de plankjes roze zou maken (de kleur van de commode). Wat zouden jullie doen?

Plankje

Andere kant van de kamer

• Groen laten
  • Roze
  • Helemaal wat anders

0 stemmers

2 likes

Van de week is mijn keuken geplaatst, super blij met de kleur. Alleen welke kleur zal ik de muren gaan verven? Hebben jullie tips?

Hieronder klein stukje van de keuken, slechte foto maar wil liever niet alles delen

De woonkamer heb ik deze groene kleur geverfd en daar komen kastjes in de roze kleur tegenaan net als de tafelpoten van de eettafel

56 likes