Tylko kan je zo breed en hoog maken als je zelf wil
Iemand zin om mee te denken?
Dit is een zolder en van het grootste deel willen we eigenlijk 2 kamers maken, zonder al teveel kosten/ verbouwen. Er zit nu 1 dakraam in. Aan die kant kan evt nog een dakraam. Aan de andere kan miss wel een raam maar omdat het de voorkant is moet er een vergunning aangevraagd worden.
Het moeten 2 slaapkamers worden, waar in principe alleen een bed (1 persoons) hoeft te komen met een nachtkastje.
Het is voor mn bonuskinderen en die slapen ca. 3 nachten per maand bij ons.
Van de overige ruimte willen we graag opbergruimte maken.
Van de voorzolder maken we een chillhoekje voor de spelcomputer en tv enzo.
Zou onder de schuine stukken sowieso opbergruimte maken door er schotten in te maken. Of is dat al?
Verder zou ik de grote ruimte splitsen, is ook niet heel moeilijk als je er een wandje in maakt met gipsplaten. Weet alleen niet of je dan uitkomt met de huidige deur of dat je die ook zal moeten verplaatsen? Zou een dakkapel of dakraam aan de voorkant wel doen als daar iemand moet gaan slapen
Voor veel dakramen aan de voorzijde hoef je geen vergunning aan te vragen.
Wij hebben er een laten plaatsen en waren voor een relatief klein bedrag klaar en het effect qua natuurlijk licht is groot!
Dat is al wel, maar als daar 2 kamers zijn kun je er alsnog niet heel goed bij. Hebben we in ons huidige huis ook namelijk en is niet heel praktisch.
Dakkapel zie ik nl niet zitten. Geen budget voor nu enhet gaat om een periode van 4 jaar ofzo.
@Bennielava dan ga ik dat nog even uitzoeken, de makelaar zei dat daar wel vergunning voor nodig was.
@Pantalones
10 en 13 al. Hebben nu een roomdivider (ikea vakkenkast) en voor hen voelt t wel als eigen kamer maar ze irriteren elkaar ook steeds meer met naar bed gaan hierdoor.
Denk niet dat ze een bedstee leuk gaan vinden.
Ik weet niet hoe handig jullie zijn of een handige vader of kennis ofzo hebben maar veel dakramen kan je best eenvoudig zelf erin zetten. En staan ook op marktplaats, echt een klus die qua moeilijkheidsgraad vaak overschat wordt.
Dakramen laten zetten hoeft niet duur te zijn. Je partner zal als vader wel ruimte in zijn leven zowel fysiek als mentaal aan zijn kinderen moeten geven
vraag het na bij je gemeente, de meeste makelaars weten echt niets over wetgeving en vergunningen uit mijn ervaring
Ik dacht dat een dakraam, een velux bijvoorbeeld, die niet boven het oppervlakte van het dak uitsteekt, ook aan de voorkant vergunningsvrij is. Kun je makkelijk voor jouw situatie nakijken op het Omgevingsloket: Omgevingsloket. Het is mogelijk wel vergunningsvrij, maar niet regelvrij. Kun je daar ook checken.
Volgens mij is een scheidingswandje niet heel moeilijk, 2 deuren in de huidige wand. Je kunt, als je toch bezig bent, ook nog denken aan een klein dakraam in het achterdak, waar je de gamekamer wil maken, En overal knieschotten, zodat je op de moeilijk bereikbare plekken wel opbergruimte hebt.
Ik vind dit best wel een rare opmerking. Sponsor jij een dakkapel?
Je weet helemaal niets van de situatie en we zoeken binnen de mogelijkheden de beste oplossing.
@Hihalarisch
Mn vader kan het helaas niet meer en zelf ook niet maar als t vergunningsvrij kan is dat zeker wel een goede oplossing.
Ga dat navragen bij de gemeente
Ook @Ainu
@TanteBetje
Dat was idd t idee, een scheidingswandje met 2 deuren. Ze hebben geen grote slaapkamer nodig, het is echt alleen om te slapen. Ze hebben niet meer de leeftijd dat ze nog echt spelen en we krijgen op de begane grond sowieso ook een speelkamer als ze dat wel willen.
Het chillhonk maken we op de voorzolder, daar is al een zijraam! Maar te klein voor slaapkamer.
Kinderen komen wel op een leeftijd dat ik ze een eigen kamer zou gunnen, maar ik denk dat een kamer zonder raam/ manier van luchten niet aan te raden is. Lijkt me heel ongezond om in te slapen en ja, vooral als ze gaan puberen ruik je dat ook gewoon haha. Lastig hoor, een extra dakraam zou inderdaad echt ideaal zijn.
Een dakraam is goedkoper dan een dakkapel
Nee vanaf 40 cm pas helaas
@JaneDoe oh top! Daar had ik helemaal overheen gekeken, omdat die niet zo hoog is, maar die onderdelen kan je met elkaar combineren. Dank, dit gaat het worden!
Misschen rechts van de deur een half hoog wandje (2 meter hoog ofzo) plaatsen die ook niet helemaal tot de buitenmuur loopt zodat je daar een doorgang hebt naar de 2e kamer? Dan kan in de linkerkamer een bed helemaal links en in de rechter waar je wilt, en beide kamers hebben daglicht. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Zo hebben mijn zus en ik jaren een kamer ‘gedeeld’. Het enige nadeel is dat degene die rechts slaapt altijd even door de kamer van de ander moet.
Edit: zo dus:
Dank je wel, dit is iets waar ik wat aan heb!
En hoe vonden jij en je zus dit? Hopelijk heel gewoon?
Zon soort constructie zoeken we, als het dakraam niet lukt.
Nooit problemen mee gehad! Het was ook niet anders natuurlijk, we hadden weinig keuze, maar we hebben eigenlijk nooit last van elkaar gehad!
Ik zou hem eerder zoiets doen. 2 pax kasten (die zijn volgens mij 1 meter lang per stuk. 1 de ene kant op en de andere de andere kant. Hebben ze een kast en die 2 kasten samen maken ook een muurtje.
Ingang is meteen voor beide zonder dat de ene helemaal in de andere kamer moet en dat 1 kamer kleiner is.
Dit is eigenlijk de situatie zoals we hem in het huidige huis hebben, maar dan heb je aan 1 kant dus geen daglicht. (Nu aan de andere kant ook weinig want het is een klein raampje).
Maar kastruimte hebben ze eigenlijk niet nodig. Ze hebben alleen nog wat speelgoed en kleding enzo nemen ze altijd mee. Dus ik dacht met een muurtje houd je iets meer ruimte over maar houd dit zeker ook in gedachten.
Ik zou inderdaad wel echt een muurtje doen waar je zelf ook aan dacht. Je zegt max 4 jaar en je oudste is 13. Als die straks aan seks toe is is alleen wat kasten als wandje bijvoorbeeld niet genoeg voor privacy. Ik zou dat in ieder geval echt niet fijn hebben gevonden op mijn 16e/17e…
Eens, maar in dit geval zijn het de kinderen van haar partner die er zo’n 3 nachten per maand zijn, neem aan dat ze in het huis waar ze de meeste tijd doorbrengen wel een eigen kamer hebben.