Interieurtopic #5

Oooh dat had ik even gemist! Dat maakt het wel anders ja.

4 likes

Ja ik denk niet dat de kans groot is dat er al partners mee gaan komen en als dat al is, dat die blijven slapen.

3 likes

Yassss wij krijgen een aanbouw in september en mijn man heeft zojuist akkoord gegeven voor een tylko kast :smiling_face_with_three_hearts: nu nog het perfecte design maken maar heb al staaltjes besteld voor de kleuren! Heeft iemand de zachtroze of de gele toevallig gekozen? Ben benieuwd naar de kleur in een volledige kast.

8 likes

Ja kan ook een muurtje doen met boven jn het muurtje ramen. Dan komt er wel daglicht binnen maar gluurt de een niet bij de ander de kamer binnen. Of doe een groter raam en geef ze aan beide kanten een vouwgordijn wat ze zelf dicht kunnen doen als ze privacy willen.

2 likes

Ik heb zachtroze, kan morgen met goed licht wel even een foto maken.

2 likes

De mensen die tylko boekenkast hebben: hebben jullie nog tips t.a.v. de hoogte van bepaalde onderdelen? Ik speel met het idee van een ontwerp zoals deze

Ik heb sowieso een deel boekenplanken van 38cm nodig voor mijn grote kookboeken, maar wil ook voldoende ruimte hebben voor leesboeken (28cm) en vind het wel mooi als er zo min mogelijk ‘lege ruimte’ is. Is kastruimte van 18cm nog van toegevoegde waarde (in dit ontwerp de bovenste planken)? Wat kun je daar voor spulletjes in kwijt? En voor de lades? 18cm voor een lade lijkt me perfect, of is iets dieper juist fijner?

Andere tips of suggesties t.a.v. het ontwerp? Het is fijn dat je praktisch alles kunt kiezen maar krijg er ook beetje keuzestress van haha

5 likes

18cm kan je misschien nog een paar mooie liggende boeken in kwijt?

1 like

Ik heb zelf maar een beetje wat gedaan, ik wilde iig dat er een stopcontact precies achter deurtjes zat (en plaats je de achterkant er niet in) dus daar heb ik rekening mee gehouden, en er moesten meer dichte delen dan open omdat ik veel rommel erin wil stoppen. Onderin heb ik hoge lades, was vooral de bedoeling dat er speelgoed in kwam, maar alsnog staat er ook enorm veel speelgoed buiten de kast dus ja het idee was leuk :grimacing:
Dit is mijn kast:

En nu heb ik dit bovenin, dus in die platte ruimte van 18cm heb ik indd ook boeken gelegd. Moet het nog verder aankleden met platen naast de speaker en ik had een plantje naast het fotolijstje maar ik vergat hem steeds dus ging dood.

(Foto verwijderd)

Snap helemaal dat je keuzestress hebt. Ik heb ook redelijk lang gedaan over hoe alles moest maar na een tijdje dacht ik wel van ja joh is prima zo. Ik had zoiets van nou ik heb paar lades en deurtjes en de kast ziet er wel geinig uit nu dus bestellen maar. Wat ik wel minder vind is dat je de kast ook weer niet helemaal zo kan maken zoals je wil. Met waar de open ruimtes komen enzo. Die configurator doet zelf van alles en kan je dan niet aanpassen.
Succes!

10 likes

Mooi is ie! En staat leuk die liggende boeken bovenin zo. Je kunt er idd uren op kapotstaren maar het is zoveel geld dat ik er niet te achteloos mee om wil gaan🥲 helpt niet mee

Hoe komt dat? Ik heb ook speelgoed in het bestemmingsplan van de onderste kastjes namelijk :crazy_face: is het toch niet genoeg ruimte bij jou? Of zijn lades niet handig en had je liever kastjes gehad? Of is t gewoon voor je kinderen niet praktisch om alles ‘weg’ te stoppen?

Haha veel te veel speelgoed! En sommige dingen zijn ook te groot zoals een vtech ballenolifant en ze heeft enorm veel boekjes, die heb ik in een ander kastje. Maar moet het nog uitzoeken want veel gebruikt ze niet meer maar gewoon nog niet aan toe gekomen.
Ze had wel een keer haar vingers tussen de lades omdat ze soft close sluiten dus ze trekken zichzelf dicht. En de handgreep is van ijzer dus doet best pijn. Maar gelijk leerde ze wel dat ze dus haar vingers opzij moet doen als ze hem dicht duwt. Deurtjes beneden kan ook… denk dat het niet echt uitmaakt alhoewel misschien is er met deurtjes wel meer ruimte want de ladebak zelf maakt de ruimte natuurlijk iets kleiner.

Ik zou dit (de hele situatie) denk ik met de kinderen gaan vormgeven en flexibel te houden. Het hele gesprek staat vol aannames over hoe jij denkt dat twee kinderen dingen gaan vinden en hoe hun toekomst bij jullie eruit gaat zien, maar die aannames hebben ook invloed op de toekomstige situatie. Twee kleine net niet kamertjes maken kan ook mee gaan spelen in hoe vaak de kinderen komen, zeker nu ze op een leeftijd komen dat zij daar over gaan beslissen in plaats van de andere ouder. Tuurlijk gaan ze alleen in de kamers slapen en niets meer als er letterlijk alleen een bed in past. Tuurlijk komen er geen partners slapen als er geen ruimte is om een partner mee te nemen. Tuurlijk hebben ze geen kastruimte nodig als ze niks mee kunnen nemen omdat ze weten dat daar geen ruimte voor is. Zou met ze in gesprek gaan. Hoe zouden zij het vinden om door elkaars slaapkamers heen te moeten? Wat zouden zij in hun kamer willen doen op de dagen dat ze er zijn? Hebben ze liever een chillruimte buiten of binnen de kamer, heeft een van hen zin om in een ruimte zonder raam te slapen? Zou in plaats van een stel wildvreemden de kinderen zelf uitnodigen om dit vorm te geven binnen de kaders die er nou eenmaal zijn (ruimte, budget)

58 likes

@the.rebel.club Ooooh een kast van Tylko is mijn droom, maar heb mijn vriend nog niet kunnen overtuigen. :joy: Geen tips, maar laat je hem tegen die tijd zien?

4 likes

Zeker!!! :star_struck:

2 likes

Ik heb zelf wat deurtjes bovenin en ook wat lege vakken en dat vind ik wel heel handig! Leek me zelf niet heel handig als het bovenin te laag is omdat je er en niet op kan kijken als de kast hoog is en je er moeilijk bij kan. Dus leek me zelf dan wat loze ruimte. Maar hangt natuurlijk volledig af van hoe je het denkt te gebruiken en hoe hoog je kast wordt. Je zou in je ontwerp ook nog wat kunnen verspringen qua vakhoogtes ipv alles hetzelfde per rij, maar is natuurlijk ook smaak en hoe strak/speels je het wilt.

20 likes

Ja ik zat al te kijken naar die van jou en viel me op dat die van jou van een ander type is. Assymmetrischer? Is wel mooi vind ik ook. Dan zou het zoiets worden

Over je opmerking van het bovenste plankje ga ik even fantaseren. Thanks voor de input!!

6 likes

Ja ook heel leuk zo! Vind het zelf wel leuk verschillende maten vakken omdat je dan qua decoratie het ook elke keer weer kan veranderen, maar is ook echt smaak natuurlijk!

1 like

Ik denk dat je een paar goede punten aanhaalt, maar dat het ook niet echt volledig bij de situatie past.

Ik wil niet teveel in detail gaan omdat het dan te veel persoonlijke dingen online worden maar ze hebben nooit een uitgesproken mening en zijn nog heel jong in doen en laten wat dat betreft. Daarnaast worden ze heel erg beinvloed door hun moeder.

Wij denken dat het beste is als we een plan maken en dat dan met ze bespreken, ze kunnen het zelf niet bedenken en we hebben ook geen oneindige mogelijkheden.

Nu delen ze ook een kamer. Met een roomdivider ertussen en dat vinden ze prima. Daar hebben we t regelmatig over.

Een kast behalve voor speelgoed hebben ze niet nodig want hun moeder regelt de kleding etc en voor 1 nacht pakken ze de rugzak niet eens uit, nu hebben ze nl wel nog een kast(je) maar die staat leeg.

3 likes

wow

3 likes

OMG learn to read sarcasm.

Dit is onze indeling, het lijkt vrij druk op het plaatje maar in het echt valt dat wel mee. Ik had misschien wat minder van die kleine vakjes gedaan. Maar we zijn er super blij mee! Die grote vakken zijn leuk voor plantjes, en de lades en open vakken onderin zijn handig voor bijv. kinderboeken/speelgoed.

2 likes