Interieurtopic #5

Er is een dakraam, dat lijkt me toch vrij normaal voor een zolderkamer.

Sorry hoor maar jij haakt halverwege in en hebt blijkbaar de vorige berichten niet gelezen. Het gaat helemaal niet om de inrichting maar om de indeling.

10 likes

Echt waar bemoei je je mee? Je kent toch de hele situatie niet.

4 likes

Ik vind juist dat je heel zorgvuldig te werk gaat voor kinderen die niet van jou zijn, die maar 3 dagen per maand bij jullie zijn. Echt heel lief, en ik denk dan ook dat jullie wel samen uit de keuzes komen :blush:

6 likes

Dit is mijn indeling:

Wilde meerdere vakken voor lps gebruiken en het vak links voor de platenspeler. Past daar allemaal perfect voor!

Heb echt zo lang gepuzzeld en heel blij met deze indeling. Alleen nog geen bestemming voor het onderste hoge/lange vak. Net te donker voor een plant, dus even iets anders bedenken.

5 likes

Heel lief? Ik krijg juist deze vibes

12 likes

Zijn die Tylko-kasten eigenlijk kinderproof? (Als in: constant deurtjes opentrekken, ertegen leunen, speelgoed in en uit de kasten trekken…) Wij hebben momenteel een goedkoop tv-meubel dat ik op termijn wel wil vervangen, maar ik zou het zo zonde vinden als het materiaal kwetsbaar is.

1 like

Waarom? Ze had ook kunnen zeggen ā€œjullie zijn hier maar zo weinig, hier heb je samen een kamer, je doet het er maar meeā€. Of überhaupt geen kamer inrichten, genoeg samengestelde gezinnen die voor het gemak de kinderen uit een eerder huwelijk even vergeten.

3 likes

Wel van de partner met wie ze in dit huis woont. Daar hoef je echt geen complimenten voor hoor.

21 likes

@dblauw
Vind ik allemaal best vervelende dingen om te lezen over kinderen. Niet haar kinderen maar wel die van haar vriend/man.

Niks liefs aan naar mijn mening.

21 likes

Ah goede vraag. Wilde ik ook weten. En of er mogelijkheid geboden wordt de kast aan de muur te monteren? Lijkt me wel een must met zo’n grote/hoge kast maar weet niet of ze daar iets voor bijleveren

Ik heb geen kinderen dus over of de kast kidsproof is durf ik niks te zeggen maar we kregen wel materiaal erbij om de kast aan de muur vast te zetten.

1 like

Ik vind het echt jammer dat een leuk topic over interieur verzandt in een verwijtenspelletje. Zoals ik het lees, wil Perzik binnen de beperkte financiƫle middelen die ze heeft, toch de kinderen ieder een aparte kamer geven. Een dakkapel past niet binnen de financiƫle mogelijkheden.
Scheidingswandjes, deuren verplaatsen/toevoegen en een dakraam plaatsen, het is niet goedkoop.

Ze willen een plan bedenken en dat met de kinderen bespreken. En al die vragen over hun spullen, dat gaat ons toch helemaal niets aan. Ik begrijp niet waar iedereen zich mee bemoeit. Laten we alsjeblieft terug gaan naar gewoon elkaar interieuradvies geven.

54 likes

Ik vind dat je hier dingen best uit zijn verband trekt door delen van berichten te citeren.

We hebben op dit moment gewoon niet de financiƫle middelen om meer te doen, ze krijgen door onze verhuizing sowieso meer ruimte en de situatie zal zich verbeteren.

Het was meer als verdediging voor bepaalde keuzes bedoeld, waardoor we beperkt zijn.

Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal. Ik denk dat maar weinig mensen zullen snappen hoe moeilijk deze situatie is.

Ik heb iig 2 goede tips gehad dus daarmee gaan we verder. Zou het fijn vinden als het hierbij blijft.

33 likes

Bij een familielid hebben ze er een waarbij beide zijkanten inhammen hebben, zoals hier maar dan onderaan ook nog inhammen, en die wordt als klimrek gebruikt. Mag natuurlijk niet maar steeds als er een nieuw kind op bezoek komt klimt die er weer in. Dus daar zou ik wel voor oppassen qua indeling

2 likes

Er zit indd een muurbevestiging bij. Maar dat is gewoon zo’n 90 graden ijzeren ding dat je overal bij krijgt of kan kopen.

@whosthatgirl ik vind van wel, je kan het niet vergelijken met een goedkopere lijn zoals Ikea of kwantum of weet ik het. Het hout is 13 lagen multiplex met melamine laag, dat is erg krasbestendig. Bij goedkopere kasten vaak geperst spaanplaat met dun laagje erop. De grepen zijn van ijzer dus gaan ook niet zomaar stuk. De scharnieren zijn ook gewoon stevig. Sowieso qua ertegen leunen, op zitten etc, kan gewoon. Zit stevig in elkaar zonder schroeven. Maar ja je moet er wel gewoon redelijk normaal mee doen lijkt me en niet constant keihard ijzeren autos tegenaan gooien ofzo.

4 likes

Zijn het softclose scharnieren?

1 like

Ja maar niet dat ie heeeel langzaam sluit. Hij gaat gewoon niet met een klap dicht.
Hier ging het er ook over en met foto.

1 like

Oooh ik heb het al eerder gevraagd. Lekker intelligent. Dank voor je antwoord. :joy:. Klinkt goed

3 likes

Wij hebben nu een jaar ofzo een tylko, en het valt echt niet tegen. Wij hebben de onderste twee lagen voor de kinderen, dus die laden en kastjes gaan vaak open, maar zonder problemen of beschadigingen. Ik ben wel spijt dat we geen achterplaat hebben genomen, want nu liggen er al een paar prentenboeken buiten bereik tussen de muur en de kast.

2 likes