Interieurtopic #5

Oh echt? Er is nu 37% dus dat zou dan wel gunstig zijn

2 likes

Ik heb 42%gezien (vorig jaar) en nu had een engelse influencer 39% als ik t goed onthouden heb

2 likes

Ik heb laatst ook 39% korting gepakt via de code van een Nederlandse influencer.

(Vind dit soort dingen nooit mega slim van bedrijven want nu gaat iedereen op die kortingscodes wachten, toch? Als je altijd dit soort kortingen geeft, ben je dan niet gewoon te duur?)

5 likes

Is toch gewoon een marketingtruc… ook met de korting is het duur zat en hun winstmarge dikke prima, maar als consument heb je altijd het idee dat je een vet goeie deal te pakken hebt.

10 likes

Ik las laatst bij Leonie (gweoon wat een studentje 's avonds eet) dat ze later deze maand ook met een flinke kortingscode komt. Las dat in een van haar weekverslagen volgens mij.

3 likes

Ik heb echt iets ongelooflijks stoms gedaan. Vanochtend toen ik beneden kwam zat er ineens een pikzwarte vlek op de parketvloer. Het leek stift, maar zou echt niet weten hoe dat daar terecht gekomen is. Kreeg het er met een gewoon doekje niet af… dus dacht even proberen met een wondersponsje. Weet niet wat me bezielde 🫠 nu een zwarte vlek met daaromheen een witte waas want lak helemaal weggeschuurd. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Vloer zat er al in bij aankoop van het huis dus ook geen idee vd lakkleur

2 likes

Zie dat Leonie de vorige keer 35% korting had. Dat zou dan wel (iets) minder zijn dat wat nu wordt aangeboden.

1 like

Ik heb eens precies hetzelfde gedaan met een wondersponsje om een ingetrokken vlek pastasaus weg te krijgen. De pastasaus is weg, maar inderdaad hebben wij nu ook 3 matte plekken op de houten vloer. Zo balen!
Ik heb contact gezocht met de winkel waar de vloer is gekocht. Zij raadden daar aan om een heel klein beetje wasolie op de plekken te smeren en dat uit te wrijven met een stofvrije doek. Het is mogelijk dat er iets kleurverschil te zien is. Wij hebben het nog niet aangedurfd om het te doen. Mocht je het wel gaan doen, ben ik benieuwd naar de foto’s van voor en na

1 like

Onze vloer is trouwens niet gelakt (ook nog nooit geschuurd)

Late reactie, maar ik heb de wc inmiddels geverfd! Ik ben heel blij met de kleur in combinatie met de aankleding. Het witte kastje op de achtermuur wordt ook nog in dezelfde kleur geschilderd en de boiler ga ik nog beplakken met allemaal kunst hangplantjes. Dan is mijn project af!

33 likes

Wat leuk! Wat een verschil maakt het bij een verder zo lelijk toilet haha.
Bij deze besloten dat ik mijn lelijke toilet ook donkergroen ga schilderen!

4 likes

Haha ja klopt! Voordat ik de sleutel kreeg, had ik eigenlijk bedacht dat ik alles in blauwtinten ging doen. Mjn wc-pot was namelijk ook blauw. Maar alles aan die wc bleek lek (geen grap: ik kwam na de laatste check in het huis - waarbij we ook het kraantje van de wc hadden opengedraaid - terug van de notaris en mijn houten vloer stond helemaal blank :scream:). We hebben er een standaard pot in geramd zodat ik kon klussen en wonen en toen was dat hele plan weg.

Ben ook heel benieuwd naar het resultaat straks bij jou. Leuk als je het deelt!

Wij zoeken een nieuwe (bed) topper. Is nogal commercieel dus ik zoek ervaringen.
Bijvoorbeeld van emma (en welk type) of van cloudpillo?
Andere tips zijn ook welkom.
We hebben er nu een van swiss sense maar die was echt heel prijzig en hebben we inmiddels al 9 jaar, is aan vervanging toe.

1 like

Ik zit eraan te denken om de standaard stoeptegels op mijn balkon te vervangen door een vlonder van lange bamboeplanken. Nu heb ik een offerte gekregen, maar weet eigenlijk helemaal niet wat een goede prijs is. Heeft iemand dit en bevalt dit? Blijft het ook een beetje mooi door weer en wind?

Ik kan ook nog Kappur hout kiezen maar dat is vele malen duurder en volgens mij ook minder duurzaam dan bamboe.

Bamboe planken zijn vrij zwaar en daarom niet altijd geschikt voor een balkon. Maar ik neem aan dat degene die de offerte heeft gemaakt rekening houdt met de draagkracht.

Bamboe heeft onderhoud nodig, want het wordt glad, dof en vies. Eigenlijk net als bij bijvoorbeeld douglas houten planken.

Kapur is hardhout en heeft daardoor geen/minder onderhoud nodig. Volgens mij wordt het zelfs niet grijzig door de zon, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Aanvulling; kapur wordt uiteindelijk toch grijzig, maar door het hout te behandelen kan je dit voorkomen.

2 likes

Dank je! En aan wat voor onderhoud moet ik dan denken? Die man zei 1x per jaar behandelen met olie of lak, of moet je daarnaast nog wat doen?

Met gewicht heeft hij denk ik wel rekening gehouden (hoop ik) want een stuk of tien andere buren hebben het al door hem laten doen haha

(Prijsverschil is 1500 tov 2250)

2 likes

Waarom bestel je niet gewoon dezelfde? Als hij goed beviel en hij 9 jaar mee gaat, lijkt me dat best een goede deal.

4 likes

Hij was 1000+ euro. De hoes is zo groot dat hij niet in de wasmachine past. Dus zoek iets laagdrempeliger dit keer.

4 likes

IKEA. :pinched_fingers:

3 likes

Heeft onze afmeting niet helaas.

Heb na een middag zoeken er een van Cloupillo besteld. Emma werkt veel samen met influencers maar had niet zulke goede reviews vond ik.

1 like