Oeh nu ben ik heel benieuwd! Wil je een foto delen?
Dit kan niemand op afstand goed adviseren. Is van zoveel afhankelijk dat je gewoon samples moet aanschaffen en testen op je eigen muren. De kleur wit die bij mij perfect is kan bij jou veel te warm of koel zijn door hoe het licht is in je huis.
Haha zal kijken of ik het huis een beetje opgeruimd krijg vandaag
Wij hebben in de woonkamer de muren, deuren, plinten en ensuite deuren allemaal ral9016 maar vinden het te wit. De ruimte is op het noorden en we zouden graag iets neutraals willen, maar wel iets warmer wat mooi staat bij een donkergroene bank. Ook verven we het liefst alle muren maar veel kleuren worden dan snel een beetje too much. 1 wand is volledig raam.
We zaten te denken aan singing sand maar ben bang dat die iets te grijzig is waardoor de kamer juist killer gaat lijken.
Heeft iemand tips voor verfkleuren bij een groen bank?
Jaa bij een ruimte op het noorden zou ik meer warmte tinten toepassen met een gelere ondertoon. De kleur die jij noemt heeft meer een grijzige koele ondertoon.
Misschien sandy beach.
Maar zoān basiskleur (greige) is het meest lastige ooit om te bepalen vind ik. Zou echt staaltjes of proefpotjes halen.
Bij een donkergroene bank kan volgens mij alles wel qua beige grijs achtig.
Stirabout of Joanās white? Van f&b
Ik ben op zoek naar verf om een FB (donkere) kleur in te mengen. We twijfelen nog om als finish mat te doen of mogelijk lichte glans (modern emulsion van fb) maar ik vind de originele verf van FB zo prijzig. We gaan maar een kleine deel van de hal doen en vind het wel erg duur voor de hoeveelheid die ik nodig heb
Ik heb dat toen laten mengen via verfwinkel.nl, in Sikkens verf. Plaatselijke bouwmarkt kon/mocht het niet mengen in een ander merk
Ja de winkel waar ik kwam voor een tester mengt ook alleen maar in FB. Ik ga eens kijken op verfwinkel.nl, dankjewel.
Ik vind dat Farrow & ball wel een goede uitleg geeft bij hun kleuren welke tint het precies is.
Wij hadden beneden eerst alles new white en toen vond ik dat toch te geel bij onze gele kast en toen alles dimity gedaan. Vind dat echt een hele mooie tint.
Mijn ouders gaan verhuizen naar een nieuwbouw appartement, maar ik ben op zoek naar een soort schema/invul iets waarop je bijv vloerkeuzes, behang/ verf etc in kunt vullen zodat je niet met alles maar in je hoofd blijft zitten. Ergens neem ik aan dat het bestaat, maar ik kan het zelf niet vinden. Weten jullie of dat bestaat en zo ja waar, of moet ik zelf met excel aan de slag
Ik deel nog even deze site. Deze heeft ons geholpen met het kiezen van de juiste kleuren voor ons huis.
Ik heb FB estate emulsion (mat) en het vlekt zo erg. Als je er al langs schampt met je hand gaat het mis. In ieder geval geen aanrader voor je gang. Voor de andere muren heb ik toen FB laten mengen in een ander merk afneembare verf, ook bij verfwinkel.nl. Daar ben ik veel meer tevreden over.
Als je een donkere kleur in de hal doet zou ik geen matte kiezen, alles krast en vlekt hierop, iets meer glans is makkelijker schoon en mooi te houden.
Wij hebben donkere matte verf in de gang gehad en dat was een drama, hebben het uiteindelijk opnieuw geverfd en toen met meerdere lagen beschermingslak eroverheen zodat het mooi blijft.
Bespaar jezelf die moeite en kies geen mat
@Blauwbeertje @Aardappels ah, nou matte verf valt wel af nu en de modern emulsion van FB? Dat is met een lichte glans, zag hem toevallig als voorbeeld ergens en was ook wel mooi.
Via verfwinkel zag ik al een sigma verf met glans die ik eventueel zou kunnen kiezen om hem te laten mengen.
Heb gelukkig nog wel even tijd maar snap niet waarom dit alles zo moeilijk moet zijnā¦
Ik heb uiteindelijk matte verf van Sigma gekocht en deze in een FB kleur laten mengen (Sigma Sigmatex Superlatex Matt). Deze is heel goed afneembaar. De modern emulsion ken ik zelf niet.
Ik heb de modern emulsion in een donkere kleur en vind het tegenvallen hoeveel ie nog glanst. Ik heb in de badkamer een matte goed reinigbare verf van sigma of sikkens, en daar ben ik veel tevredener over. Een volgende keer zou ik die modern emulsion van F&B dus overslaan. En estate bijv alleen nemen in een slaapkamer oid.
Mwahh ik twijfel, hij bevalt niet zoals gehoopt.
Het is een oke topper, de bovenste laag is heel glad waardoor de molton en hoeslaken er snel af glijden.
Daarnaast vind ik dat traagschuim wat wennen, was gewend aan een topper met vering en meerdere lagen(heel zacht) dus met omdraaien etc gaf dat altijd veel meer mee.
Wel het idee dat het iets meer steun geeft aan mijn onderrug dus fysiek beter is voor mijn lichaam. Maar de oude daar had ik echt zoiets van: ooh lekker bedje als ik erin kroop haha. En hierbij niet.
Denk dat t wel echt mega persoonlijk is. Mijn vriend kwam wel met dezelfde punten als ik. We proberen het nog even en gaan anders bij de beddenzaken langs om te proefliggen.
Bedankt voor het delen. Wat jammer dat de
Modern emulsion toch niet de gewenste glansgraad heeft. Ben je meer tevreden doordat het beter schoon te maken is of omdat het toch minder glanst?
Wij hebben sikkens in de badkamer en ook heel tevreden over idd maar vind dit toch iets te mat voor de gang.
Vooral omdat het veel minder glanst. Het is ook wel goed reinigbaar maar het wordt niet snel vies dus dat is niet iets wat ik vaak moet doen.