Interieurtopic #5

En zoiets? Is er ook in een grijs blad
Een vriendin van me heeft deze aangeschaft, ook toen haar kindje begon op te trekken en dit blad is mega zwaar dus gaat niet zomaar om

1 like

Oh, ja! Deze gaan op het moodboard/inspiratie lijstje

3 likes

Wij hebben in een soortgelijke situatie shutters

2 likes

Wij hebben ook shutters/houten jaloezieën. Je hoeft ze in principe niet eens helemaal dicht te hebben om vanaf buiten niets meer te kunnen zien.

1 like

Ik heb er 1 met opstaande rand en ben echt verrast hoe vaak ik dat chill vind met een peuter. Al die troep die gewoon op tafel blijft ipv eraf rolt (potloden, maar ook sensorisch speelgoed als gedroogde boontjes en al die ongein) en toen ze net ging lopen kon ze goed langs het randje lopen.
Ik heb een Dutchbone Arabica, maar al dat soort tafels kan ik dus goed aanraden met een kleintje in huis.

1 like

Zo’n model hebben we nu van woood, ik vind die alleen totaal niet stevig met 3 poten… die van jou is wel stevig genoeg voor optrekkende kindjes?

Ja, hij is nooit om gegaan, maar hij heeft ook 4 poten en is redelijk groot, dus gaat ook niet zo makkelijk.

1 like

Waar zijn deze van? Mooi!

Instant verliefd op die bovenste maar helaas 400 euro :sob:

1 like

Heeft iemand hier toevallig luxaflex/jaloezie achtige dingen op de slaapkamer? Klappert dat erg door de wind als je met je raam open slaapt?
Wilde eigenlijk verduisterende plissegordijnen, maar die zijn kennelijk maar aan 1 kant mooi afgewerkt :neutral_face:

1 like

Ik weet niet of dat met plissé heel anders is, maar ik heb rolgordijnen in mijn slaapkamer en die dingen klapperen dus echt ontzettend veel :skull:

2 likes

Oh dat is schijt, dat probeer ik juist te voorkomen

Je kan bij het bestellen vaak van die zij-geleiders (is dat een woord?) van die draadjes die de zijkant goed vastzetten bestellen. Daardoor klappert die van ons niet

1 like

Kijk dan ook eens naar klikjalouziën, die worden in een frame op het raam gemonteerd en ook als het raam open staat, klapperen ze niet. Mijn moeder heeft ze op een balkondeur, nooit probleem.

1 like

Onderste van Sklum

2 likes

De fase van kinderen die zich ergens aan optrekken is ook maar zo kort. Ik zou niet daar speciaal meubels voor uitkiezen. Wij hebben een ronde driepoottafel en ja die kan omkiepen als je net bij een bepaald punt optrekt… maar in die fase ben je er over het algemeen bij om in te grijpen. En let je sowieso op wat je op tafel zet… met die grijpgrage handjes. Hier iig nooit fout gegaan en minimaal moeten ingrijpen.

1 like

We zijn sowieso toe aan een nieuwe omdat deze al twee provisorisch gelijmde poten heeft haha! Maar hoef er wellicht minder rekening mee te houden dan met een nieuwe tafel. Thanks!

2 likes

Wie heeft er een werkplek in de woonkamer en wil daar een foto van delen (in pb kan uiteraard ook)?
We zijn al maanden op zoek naar een mooie oplossing maar vooral mijn man vindt alles lelijk maar weet ook niet zo goed wat hij dan wél wil.
Ik zit zelf erg met een bureau-in-kast (waarbij je het bureau dus in de kast kunt schuiven/klappen en je spullen kunt opbergen en dan kast dichtdoet) in mijn hoofd omdat je dan niet de hele tijd tegen je werk zit aan te kijken. En een mooie stoel er bij die je ook elders in huis kunt neerzetten als het bureau is ingeklapt.
Maar goed, alle inspiratie is welkom want we zitten een beetje vast.

Ik vind zo’n inklapbaar bureau in een kast ook een mooie oplossing! Bijvoorbeeld van string, heeft iemand wel eens in dit topic gepost (en op google staan ook veel foto’s)

2 likes

Is dat niet iets wat in je hoofd heel leuk klinkt maar in de praktijk juist heel onhandig is. Dit zijn in mijn ervaring vaak van die gammele kasten met heel weinig werkruimte. Of juist hele lompe kasten

2 likes