Interieurtopic #5

Ja, in mijn ervaring gemiddeld gezien wel verdubbeld

2 likes

Veel. Wij hebben in 2018 een keuken gekocht, toen in 2022 dezelfde keuken in een andere kleur voor ons nieuwe huis en dat was op de kasten een verschil van +/-100 euro per kast

3 likes

Iemand een idee welke verfkleur dit is op de achtergrond? Die beige/taupe kleur?

Als er fel zonlicht opstaat zou ik het zeker niet afplakken. Zelf was dit bij mij niet het geval, was vanwege licht vanuit de centrale hal wat door het bovenlicht van de voordeur de gang in kwam en dan zo ook de slaapkamer.

2 likes

Je hebt ze ook bij praxis!

3 likes

We zijn de badkamer aan het verbouwen en ik wil graag wat ideeen wat we voor het raam kunnen gebruiken. Zit dus precies onder het bad en tegenover de inloopdouche.

4 likes

Mooi! Ik had in mijn badkamer plakfolie waar je wel naar buiten kunt kijken en de andere kant een spiegel is. Dat ze niks kunnen zien zeg maar. Maar dat zat er al aan toen we het toen der tijd kochten. Dus kan je niet helpen aan waar dat te koop is.

1 like

Wij hebben een raam met melkglas erin (dat zit al in het glas, maar je hebt ook van die stickers). En we hebben houten jaloezieën. Vind dat zelf heel mooi staan. Overdag laat ik die jaloezieën open (want melkglas) en 's avonds doe ik de jaloezieën dicht.

3 likes

Ik heb raamfolie gebruikt in een patroon van horizontale strepen van breed naar steeds smaller naar boven. Zoiets als dit:

Maar dan ook de loze (niet geplakte) ruimtes van small naar breder. Daardoor krijg je een afscherming van zones die je wilt bedekken, maar kun je ook nog naar buiten kijken. We hebben wel een rolgordijn erbij voor wie totale privacy wil.

Ik zou oppassen met folie dat een spiegel is aan de buitenkant als er zon staat op dat raam. Dan kan het glas knappen.

2 likes

Nee, maar misschien kom je er met een colour matching app achter?
Verf app: Color app voor kleur op de muur | Verfwinkel.nl

1 like

Bedoel je een raam in de deur? Ik heb op het buitenraam van mijn kind een verduisterende raamfolie (gewoon bij de bouwmarkt) en dat maakt het kamertje al een stuk donkerder. Je kan er nog wel door naar buiten kijken. Op het bovenraam in de deur durfde ik het niet omdat daar heel kwetsbaar glas in lood zit maar had denk ik wel gekund.

Klopt! Een raam boven de deur zodat er zonlicht door heen komt.
Mijn slaapkamer grenst aan de woonkamer en heb daar lichte gordijnen dus het verduistert niet genoeg. :grimacing:

Ik ga me er morgen eens in verdiepen en naar de bouwmarkt.

Mooie badkamer!

Misschien houten (of houtlook, weet niet of echt hout kan in de badkamer) jaloezieën? Denk dat dat een mooie warme uitstraling geeft en past bij het meubel.

Edit: oh haha wat @girlonfire zegt dus

2 likes

Iemand die deze basic bitch wilt helpen? :raising_hand_woman:t3:
Ik zoek een nieuwe salon tafel voor bij mijn grijze hoekbank, er ligt een beige kleed en veel zwarte accessoires (deze worden langzaamaan door kleur vervangen)

Ik heb nu de welbekende ronde zwarte woood tafeltjes, maar die beginnen te slijten én zijn niet handig met een baby die zich binnekort gaat optrekken en er langs gaat lopen.

Wensen: geen zwart, hoeft niet perse rond (mag wel) en stevig genoeg voor een baby/peuter. Verder dan iets zoals dit kom ik nu eigenlijk niet. Organische vorm lijkt me ook leuk!

2 likes

Misschien deze. Staan stevig op de grond.

Salontafel

4 likes

Oeh lekker in de korting!

Vind zelf dit soort tafels ook erg mooi:

3 likes

Zoiets?

3 likes

Die eerste stijl vind ik wel mooi, maar het blad niet. Geeft me wel weer inspiratie :ok_hand:

@Peterselie @Telefoonnummer leuk gevonden, maar niet echt mijn smaak…

5 likes

Helemaal hout dan?

image

4 likes

Wij hebben deze:

https://www.fonq.nl/product/kave-home-elmina-salontafel-set-van-2/715653/

Ze zijn stevig maar kleine vingertjes kunnen er wel tussen komen. Al denk ik dat ze dat snel genoeg afleren :smiling_face_with_tear: (althans mijn nichtje heeft het 1 keer gehad en erna nooit meer)

1 like