Oh super! Ik heb er helemaal niet aan gedacht om Google Lens te gebruiken. Veel dank!
Ja deze zou ik ook zeggen. Die heb ik toevallig gisteren ook op m’n muren gesmeerd, maar dan de Sikkens variant. Heb Terra Pink vergeleken met een kleurwaaier van Sikkens, en daar kwam deze code uit: c4.20.50 (en die kleur kun je dan weer laten mengen bij de Gamma bv, ook in Flexa verf oid).
Soft clay vt wonen?
Oh er was al wat genoemd haha
Lijkt een beetje op wat ik in mijn werkkamer heb. Porphyry pink van Farrow and Ball… Als de zon schijnt wordt het de roze zoals op jouw afbeeldingen.
Wat een mooie kleur Mooi dar kozijn ook en dat hout
Wel stom dat een interieur tijdschrift/website dit soort info weg laat
Wat een leukerds!
Heel mooi!
Ik ben mijn interieur heel erg beu maar vind het zo lastig om te bepalen waar ik ga beginnen met veranderingen. Het is ook niet alleen de woonkamer, maar eigenlijk elke kamer in huis. Op de kinderslaapkamers na is geen enkele kamer naar wens maar er is ook geen (groot) budget om enorme veranderingen door te voeren.
Zou iemand hier het leuk te vinden om mee te denken? Dan ga ik morgen even wat foto’s posten en even kijken wat ik wel en niet wil delen op beeld, haha. Wat me vooral tegenstaat aan ons huidige interieur is dat het al sinds we hier wonen (een jaar of 7) min of meer hetzelfde is. De overall-stijl vind ik nog wel leuk, maar ik vind het te rommelig en ‘jeugdig’ of zo. Zou het allemaal graag wat ruimtelijker willen en opgeruimder en warmer laten ogen. Ik ben wel flink bezig met ontspullen, maar ik heb niet per se het idee dat het aan de hoeveelheid spullen ligt. Verder weet ik wel redelijk wat ik wel en niet mooi vind, maar heb ik ook niet enorme feeling voor kleuren en materialen.
Ik ga even kijken of ik vanavond of morgen wat fotootjes kan delen!
Ben benieuwd naar je foto’s! Vind altijd dat je met relatief simpele en goedkope dingen toch de boel bij elkaar kunt krijgen.
Net besloten dat ik mijn keuken en woonkamer roze ga verven en ik heb er zo’n zin in maar hoop ook dat het niet te ‘lief’ wordt. Maar toen ik het ging testen leek dat wel mee te vallen. Het wordt deze kleur dorchester pink en in in delen van de woonkamer lijkt het een beetje lila en met het licht erop meer roze.
In aanvulling op mijn bericht van gisteren heb ik alvast wat foto’s van de slaapkamer gemaakt. Echt één van de ruimtes waar ik het minst tevreden over ben. Het is zo kil en sfeerloos. De meubels kocht ik een jaar of 10 geleden toen ik uit huis ging en wil ik erg graag veranderen maar daar is nu dus even geen budget voor. Hopelijk volgend jaar wel. Sowieso is mijn smaak erg veranderd, waar ik jaren geleden koos voor meer Scandinavisch en klassiek landelijk denk ik dat het nu meer warm landelijk (?) of een beetje bohemian is wat ik mooi vind? Dus warme kleuren, hout, goud etc. Maar niet teveel poespas denk ik. Ik heb een paar weken geleden drie verftesters op de muur gedaan omdat ik dacht dat het misschien leuk was om alle witte muren een beetje warmer te maken. Ik vind de linkerkleur het mooist uitpakken, dus misschien ga ik dat wel doen maar ik weet niet of het matcht met het donkerblauw (wat ik op zich nog wel leuk vind dus ik denk dat dat blijft). De lamp b.v. vind ik ook nog wel leuk maar het voelt zo erg niet als een geheel.
Foto’s van de woonkamer hoop ik later vandaag te delen maar is nu een rommeltje omdat overal speelgoed ligt.
Heb je er wel eens over nagedacht om alle muren donkerblauw te verven? Wij hebben dat gedaan en ik vind het daardoor een heel mooi geheel geworden. We hebben ook witte meubels en een soortgelijke lamp, dus vandaar dat ik denk dat het wel zo passen!
Denk dat het ook mooi is om alle muren én plafond in één kleur te doen.
En een warm kleed en kussens op bed kan ook al veel doen, voor als je budget wat kleiner is en je nu geen nieuwe meubels wilt kopen.
Wat de rest zegt, verven! Elk geval alle muren in dezelfde tint. En je beddengoed is ook altijd een relatief groot oppervlak. Dus die zou ik vervangen voor een warme kleur die past bij de muren.
En gouden knopjes voor je nachtkastjes zoeken en als je zin en tijd hebt kan je ook best dat hout van je spiegel beitsen in een warme houtkleur of verven. Evt een vloerkleed op de kop tikken via marktplaats?
Ik denk dat als je de rommeltjes op de nachtkastjes weghaalt en deze nachtkastjes iets van het bed af zet, die beide krukjes met prullaria weghaalt en een anders frisser dekbed er op doet, je al heel ver komt.
En met frisser dekbed bedoel ik een lichte kleur als in wit al dan niet met een klein accentje er in. Zoals @Bailey bijvoorbeeld. Of zoiets ÅKERFIBBLA dekbedovertrek en 2 kussenslopen , wit zwart/ruit, 240x220/60x70 cm - IKEA
En ik zal schilderijtjes vervangen door grote schilderijen.
Ik zou alle muren in dezelfde kleur doen! Ander beddengoed want dit maakt de boel heel flets, zou voor een warmere kleur kiezen en een smal maar lang kleedje naast het bed voor wat warmte en gezelligheid. Op zich combinatie van wit en blauw kan wel maar ik zou wel gaan combineren met warmere kleuren en materialen want het is nu heel hard/flets. En posters ook groter en met warmere kleuren ipv witte achtergronden.
Is het misschien mogelijk de tv aan de muur te hangen? Denk dat dat netter oogt.
Verder zou ik iets groters kiezen voor boven je bed of die kleine lijstjes dichter bij elkaar en minder hoog ophangen.
Misschien buiten het budget maar ik denk dat lichtdoorlatende gordijnen ook heel mooi en warm aan zouden kleden. Dus achter de verduisterende gordijnen een soort inbetweens met een linnenstructuur die je dicht laat, tot op de grond.
En ik zou een mooie sprei op bed leggen die wat overhangt!
Ik zou vooral wat herschikken, ik vind de proporties nu niet zo kloppen. Die kaders boven je bed zijn te klein voor die plaats. Ik zou daar eventueel iets anders ophangen, en met die kaders een ander hoekje maken (boven je ladekast bijvoorbeeld). Een groot tapijt zou het ook veel gezelliger maken. Ik vind dat juwelen kastje ook een beetje opgepropt staan waar het nu is, ik zou dat als je kunt ergens anders neerzetten, en misschien met die kaders erboven daar een gezellig hoekje van maken. Datzelfde tafeltje naast je ladekast (met die lamp/vaas?) staat er te dicht tegenaan voor m’n gevoel, zou ik ook ergens anders neerzetten.
Je tv aan de muur vind ik ook een goeie, dan kun je misschien die items (juwelen, vaasje en decoratie) daar leuk neerzetten en wat aankleden, en dan heb je die twee hoge tafels misschien niet meer nodig.
Als je toch al nieuwe meubels zou kopen, zou ik zelf eerst je nachttafels vervangen. Niet omdat ik ze per se lelijk vind, maar het lijkt me mooier en levendiger als je meubels juist niet helemaal matchy matchy zijn.