Ik ben al lang op zoek naar de ultieme kleur oud roze voor in onze woonkamer. We hebben nu een kleur op de muur die ik toch net te kil vind. Ik zie net dit artikel van VT wonen en deze kleur vind ik geweldig (in ieder geval op deze foto’s). Er staat nergens genoemd welke verf dit is, hebben jullie misschien een idee wat dit is/in de buurt komt?
Wij hebben Gamma Aarderood op de muur in de babykamer, die komt misschien in de buurt?
Hij is is het echt nog wat meer roze dan op de foto
Mild plum van flexa?
@Cactuss deze had ik in een kamer op het noorden en leek echt helemaal niet op deze foto’s. Veel koeler roze, door logisch de lichtinval.
Zou dat zeker meenemen in het kiezen voor een kleur want dat maakt echt een wereld van verschil.
Jaa dit is op het zuiden met veel lichtinval, dus dat maakt zeker verschil inderdaad! @Cactuss
Mooie kleur! Op de Instagram van Luka Jacobs (via Google lens) geeft ze aan dat de kleur terra pink heet.
https://www.instagram.com/p/C5c214PILRL/?igsh=b2R4Z2J3bXVuMmsy
Oh super! Ik heb er helemaal niet aan gedacht om Google Lens te gebruiken. Veel dank!
Ja deze zou ik ook zeggen. Die heb ik toevallig gisteren ook op m’n muren gesmeerd, maar dan de Sikkens variant. Heb Terra Pink vergeleken met een kleurwaaier van Sikkens, en daar kwam deze code uit: c4.20.50 (en die kleur kun je dan weer laten mengen bij de Gamma bv, ook in Flexa verf oid).
Soft clay vt wonen?
Oh er was al wat genoemd haha
Lijkt een beetje op wat ik in mijn werkkamer heb. Porphyry pink van Farrow and Ball… Als de zon schijnt wordt het de roze zoals op jouw afbeeldingen.
Wat een mooie kleur Mooi dar kozijn ook en dat hout
Wel stom dat een interieur tijdschrift/website dit soort info weg laat
Wat een leukerds!
Heel mooi!
Ik ben mijn interieur heel erg beu maar vind het zo lastig om te bepalen waar ik ga beginnen met veranderingen. Het is ook niet alleen de woonkamer, maar eigenlijk elke kamer in huis. Op de kinderslaapkamers na is geen enkele kamer naar wens maar er is ook geen (groot) budget om enorme veranderingen door te voeren.
Zou iemand hier het leuk te vinden om mee te denken? Dan ga ik morgen even wat foto’s posten en even kijken wat ik wel en niet wil delen op beeld, haha. Wat me vooral tegenstaat aan ons huidige interieur is dat het al sinds we hier wonen (een jaar of 7) min of meer hetzelfde is. De overall-stijl vind ik nog wel leuk, maar ik vind het te rommelig en ‘jeugdig’ of zo. Zou het allemaal graag wat ruimtelijker willen en opgeruimder en warmer laten ogen. Ik ben wel flink bezig met ontspullen, maar ik heb niet per se het idee dat het aan de hoeveelheid spullen ligt. Verder weet ik wel redelijk wat ik wel en niet mooi vind, maar heb ik ook niet enorme feeling voor kleuren en materialen.
Ik ga even kijken of ik vanavond of morgen wat fotootjes kan delen!
Ben benieuwd naar je foto’s! Vind altijd dat je met relatief simpele en goedkope dingen toch de boel bij elkaar kunt krijgen.
Net besloten dat ik mijn keuken en woonkamer roze ga verven en ik heb er zo’n zin in maar hoop ook dat het niet te ‘lief’ wordt. Maar toen ik het ging testen leek dat wel mee te vallen. Het wordt deze kleur dorchester pink en in in delen van de woonkamer lijkt het een beetje lila en met het licht erop meer roze.
In aanvulling op mijn bericht van gisteren heb ik alvast wat foto’s van de slaapkamer gemaakt. Echt één van de ruimtes waar ik het minst tevreden over ben. Het is zo kil en sfeerloos. De meubels kocht ik een jaar of 10 geleden toen ik uit huis ging en wil ik erg graag veranderen maar daar is nu dus even geen budget voor. Hopelijk volgend jaar wel. Sowieso is mijn smaak erg veranderd, waar ik jaren geleden koos voor meer Scandinavisch en klassiek landelijk denk ik dat het nu meer warm landelijk (?) of een beetje bohemian is wat ik mooi vind? Dus warme kleuren, hout, goud etc. Maar niet teveel poespas denk ik. Ik heb een paar weken geleden drie verftesters op de muur gedaan omdat ik dacht dat het misschien leuk was om alle witte muren een beetje warmer te maken. Ik vind de linkerkleur het mooist uitpakken, dus misschien ga ik dat wel doen maar ik weet niet of het matcht met het donkerblauw (wat ik op zich nog wel leuk vind dus ik denk dat dat blijft). De lamp b.v. vind ik ook nog wel leuk maar het voelt zo erg niet als een geheel.
Foto’s van de woonkamer hoop ik later vandaag te delen maar is nu een rommeltje omdat overal speelgoed ligt.
Heb je er wel eens over nagedacht om alle muren donkerblauw te verven? Wij hebben dat gedaan en ik vind het daardoor een heel mooi geheel geworden. We hebben ook witte meubels en een soortgelijke lamp, dus vandaar dat ik denk dat het wel zo passen!