Interieurtopic #5

Denk dat het ook mooi is om alle muren én plafond in één kleur te doen.

En een warm kleed en kussens op bed kan ook al veel doen, voor als je budget wat kleiner is en je nu geen nieuwe meubels wilt kopen.

6 likes

Wat de rest zegt, verven! Elk geval alle muren in dezelfde tint. En je beddengoed is ook altijd een relatief groot oppervlak. Dus die zou ik vervangen voor een warme kleur die past bij de muren.

En gouden knopjes voor je nachtkastjes zoeken en als je zin en tijd hebt kan je ook best dat hout van je spiegel beitsen in een warme houtkleur of verven. Evt een vloerkleed op de kop tikken via marktplaats?

4 likes

Ik denk dat als je de rommeltjes op de nachtkastjes weghaalt en deze nachtkastjes iets van het bed af zet, die beide krukjes met prullaria weghaalt en een anders frisser dekbed er op doet, je al heel ver komt.

En met frisser dekbed bedoel ik een lichte kleur als in wit al dan niet met een klein accentje er in. Zoals @Bailey bijvoorbeeld. Of zoiets ÅKERFIBBLA dekbedovertrek en 2 kussenslopen , wit zwart/ruit, 240x220/60x70 cm - IKEA

En ik zal schilderijtjes vervangen door grote schilderijen.

6 likes

Ik zou alle muren in dezelfde kleur doen! Ander beddengoed want dit maakt de boel heel flets, zou voor een warmere kleur kiezen en een smal maar lang kleedje naast het bed voor wat warmte en gezelligheid. Op zich combinatie van wit en blauw kan wel maar ik zou wel gaan combineren met warmere kleuren en materialen want het is nu heel hard/flets. En posters ook groter en met warmere kleuren ipv witte achtergronden.

4 likes

Is het misschien mogelijk de tv aan de muur te hangen? Denk dat dat netter oogt.

Verder zou ik iets groters kiezen voor boven je bed of die kleine lijstjes dichter bij elkaar en minder hoog ophangen.

Misschien buiten het budget maar ik denk dat lichtdoorlatende gordijnen ook heel mooi en warm aan zouden kleden. Dus achter de verduisterende gordijnen een soort inbetweens met een linnenstructuur die je dicht laat, tot op de grond.

En ik zou een mooie sprei op bed leggen die wat overhangt!

3 likes

Ik zou vooral wat herschikken, ik vind de proporties nu niet zo kloppen. Die kaders boven je bed zijn te klein voor die plaats. Ik zou daar eventueel iets anders ophangen, en met die kaders een ander hoekje maken (boven je ladekast bijvoorbeeld). Een groot tapijt zou het ook veel gezelliger maken. Ik vind dat juwelen kastje ook een beetje opgepropt staan waar het nu is, ik zou dat als je kunt ergens anders neerzetten, en misschien met die kaders erboven daar een gezellig hoekje van maken. Datzelfde tafeltje naast je ladekast (met die lamp/vaas?) staat er te dicht tegenaan voor m’n gevoel, zou ik ook ergens anders neerzetten.
Je tv aan de muur vind ik ook een goeie, dan kun je misschien die items (juwelen, vaasje en decoratie) daar leuk neerzetten en wat aankleden, en dan heb je die twee hoge tafels misschien niet meer nodig.

Als je toch al nieuwe meubels zou kopen, zou ik zelf eerst je nachttafels vervangen. Niet omdat ik ze per se lelijk vind, maar het lijkt me mooier en levendiger als je meubels juist niet helemaal matchy matchy zijn.

4 likes

Nog wat ideeën naast de al genoemde ideeën:

Voor meubels kun je ook goed op marktplaats kijken als je een auto met trekhaak hebt of iemand kent die dat heeft. Je huurt voor een paar tientjes een aanhangwagen. Ook kleinere dingen zoals nachtkastjes en krukjes zijn vaak op marktplaats te vinden. Daarmee kun je misschien toch met een klein budget wat meer hout en warmte in je slaapkamer krijgen als je dat eigenlijk graag wilt.

Als je bepaalde meubels qua vorm/stijl nog wel mooi vindt, kun je ook overwegen om ze te verven. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het verven van de nachtkastjes en de knopjes goud spuiten.

Planten doet voor mij ook altijd veel qua sfeer. Je kunt hangplantjes aan het plafond hangen of bovenop de kledingkast zetten of daarvoor de hoge krukken gebruiken die je al hebt staan. Je kunt dan ook nog spelen met de plaats waar je ze neerzet. Richt naast de kledingkkast bijvoorbeeld een leuk hoekje in met planten, schilderijtjes of spiegel, etc.

4 likes

Super bedankt voor alle goede tips! 🩷

4 likes

Ik ben op zoek naar iemand die ons kan adviseren over indeling, inrichting en kleur-, licht- en materiaalgebruik bij een nieuwbouwwoning. Ik denk dat dat dan een binnenhuisarchitect is? Heeft hier iemand aanraders via insta bv? Ik heb het liefst een vrijgevestigd iemand. Als ik google vind ik grote bedrijven die allemaal bijna dezelfde stijl hebben. Liefst binnen 1,5 uur vanaf Eindhoven.

1 like
2 likes

Wij hebben MAKU interior gebruikt. Moet je smaak zijn (erg hotel chqiue) maar echt super tevreden over!

2 likes

Ze biedt verschillende pakketten aan qua behoeftes aan interieuradvies. Ik was heel blij met haar ideeën voor kleuren, indeling, verlichting, etc.

2 likes

Vriendin van mij doet dit! Heb je een PB gestuurd :blush:

4 likes

Ik wil mijn gang verven in een warm groen. De ruimte is op het noorden, weinig natuurlijk licht met een laag plafond. De vloer is wit/zwart.

Ik heb deze gevonden maar ik kan hem niet mengen in sikkens. Is er een vergelijkbare kleur die jullie kennen? Heb al bij farrow and ball en little greene gekeken maar is of te donker of te grijs of geel.

1 like

Willow III of Willow IV van paint & paper library?

4 likes

Cooking Apple Green van Farrow & Ball of Midden Laurier van Flexa?

1 like

Ik heb bij Piet Klerkx een bijzettafel gezien, vierkant of rechthoekig met een groene glasplaat, het glas lijkt geribbeld maar is glad.

Een beetje een look als dit (het glas). Ben vergeten een foto te maken maar heeft iemand miss een idee of iets vergelijkbaars?

Vond t groene accent zo leuk en kan t op hun website niet vinden.

https://www.amazon.nl/Hoonng-Raamfolie-Inkijkbescherming-44-200cm/dp/B0BV2P6FRK/ref=asc_df_B0BV2P6FRK/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=710086996523&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=4709501127732662693&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010508&hvtargid=pla-2198139933017&psc=1&mcid=0636d275ff423b09a3bf3469abd1075a&gad_source=1

Aniek is echt een topper! Insta: moor_interiordesign

2 likes

Ik weet niet precies waar deze vraag het beste past, maar misschien heeft een van jullie hier ervaring met verkleuringen door zonlicht op een houten vloer. Je kunt op de vloer helaas heel goed zien waar het vloerkleed heeft gelegen. Ik dacht dat je de vloer zou moeten schuren om het weg te krijgen maar mijn vader zei dat het ook vanzelf weer weg kan gaan (omdat de vloer daar dan ook gebleekt wordt). Ik kan op Google echter weinig vinden, kan me ook voorstellen dat zoiets ook weer jaren duurt?

1 like

Ik zou daar niet het geduld voor hebben. Plus dat in mijn ogen de rest van de vloer waar de zon dus al kwam niet ineens dan stopt met lichter worden. Zou het schuren en in de lak zetten.

1 like