Interieurtopic #5

Alle muren een kleur inderdaad, ik weet niet of ik alles donkerblauw zou doen maar anders alle muren die linker kleur. Op de vloer een kleed leggen, dat kan ook echt prima tweedehands (je kunt je kleed wassen in de grote wasmachines bij een tankstation) of bij de Karwei (met een goede kortingsdeal) of Kwantum.
Je meubels zijn ook erg wit allemaal, dat zou ik ook veranderen. Nachtkastjes vind je ook bij de Kwantum of op marktplaats. Ik zou iets doen van hout of met een kleur, maar iig geen wit.
En ander beddengoed bij de Wehkamp, Ikea of Hema, evt ook even de aanbiedingen in de gaten houden.
En voeg groen toe. Je hebt genoeg ruimte voor een mooie plant op de grond en een hangplant (of meer)

2 likes

Thanks @Ohappyday en @telefoonnummer, het kleed lag er volgens mij al wel een jaar of tien. Dan kunnen we dus lang wachten :laughing: Schuren it is!

1 like

Is er iemand hier die samples heeft van de Tylko Staple Set en dan met name het Terracotta plankje? Ik heb veel samples maar deze uiteraard niet :’) Dus hoop dat iemand hier misschien z’n Terracotta plank aan me wil verkopen/uitlenen.

1 like

Kwam deze lamp tegen in een winkeltje in Frankrijk en vind hem echt leuk! Je kunt de vorm en dus lichtval ook aanpassen.

26 likes

Toch hier maar eens om advies vragen. Ik woon nu een aantal maanden in deze woning, maar ik kom er niet helemaal uit in de woonkamer/keuken. Het is nu nog vrij kaal, ik heb alle meubels die ik al had meegenomen, maar het staat allemaal net-niet.

Ik heb wat geprobeerd na te maken in zo’n floorplanner-programma. Let niet op het uiterlijk van de meubels zelf, ik heb maar wat aangeklikt, maar de maten kloppen wel.

Dingen waar ik tegenaan loop:

• Ik zie geen handige plek om de tv neer te zetten. Nu heb ik ook een grote kutte tv van 55 inch, iets kleiner zou echt wel handiger geweest zijn, maarja. Die staat dus nu schuin in de hoek.
  • Ook de bank is groot. Ik weet niet of een kleinere, evt. niet-hoekbank het probleem zou oplossen, want dan nog staat het niet echt handig met de tv.
  • De eettafel zou ook 4 persoons ipv 6 persoons kunnen. Maar opzich is dat niet het grootste issue voor nu.

Zien jullie hoe ik deze ruimte anders zou kunnen inrichten en eventueel; met wat voor ander soort meubels? Ik zie het zelf niet :cry:

2 likes

De tv aan de andere kant en bank andersom is zeker te krap?
Een vriendin van mij heeft ook haar tv in zo’n hoek, maar dan aan een stang vanuit het plafond. Oogt “natuurlijker”/ruimtelijker, zo zonder schuin tv-meubel. Maar ik zou een andere bank ook idd als optie nemen.

2 likes

Ronde tafel? Wel redelijk op dezelfde plek maar dat maakt het veel ruimtelijker!

9 likes

Past zoiets ? Bank omdraaien zodat je minder naar de keuken kijkt.

5 likes

Zoiets bedoelde ik ook, maar in deze opstelling hoeft de tv niet meer in de hoek maar kan die aan de wand.

3 likes

Hoe kom je dan in de keuken? Lijkt me echt helemaal niet chill lopen deze opstelling.

Edit:
Ik zou voor een andere bank gaan, eventueel modulair ofzo.

2 likes

Haha. Het is met een losse pols getekend
 geen flauw idee hoe groot haar bank is en of dit gaat passen. Zou idd wel een andere bank gaan.

6 likes

Zou de tv aan de andere kant van de deur kunnen? In dat geval zou ik kijken naar een lange bank met aan de linkerkant een korte chaise longue, en misschien ook wel een ronde tafel om het wat ruimtelijker te maken.

2 likes

16 likes

Heeft iemand hier een openhaard in huis? Ik heb een huis gekocht waar zo’n ding in zit en ik weet niet zo goed of we 'm houden of niet. Hoeveel kost het om 'm elk jaar te laten reinigen en komt er verder veel onderhoud bij kijken?

Kachel wordt 1x per jaar gereinigd vanwege de verzekering. Kost volgens mij rond de 70 euro.
Wat hier wel was, kauwen gooiden steeds allemaal takjes vanaf de schoorsteen op het dak naar beneden dus dat is nu met gaas omwikkeld zodat dat niet meer gaat. En als je gaat stoken, heel droog hout en alleen bij de juiste wind zodat er zo min mogelijk overlast ontstaat.
Van mij had het ding eruit gemogen. Het wordt heel snel veel te warm in de woonkamer en uitstoot. Maar af en toe is het wel gezellig.

1 like

Gefeliciteerd!
Toen wij ons huis kochten, hebben we de inbouw haard laten checken door gerenommeerd kachel bedrijf. Bleek dat deze + het rookkanaal wel echt af was na jaren intensief gebruik en toentertijd ook niet volgens huidige normen was aangelegd. Zou dat dus wel even aanraden om het goed te laten checken!
Daardoor hebben we besloten om schouw te laten slopen en een moderne kachel te plaatsen. Dit jaar zullen we hem voor het eerst laten onderhouden/vegen.

1 like

Dankje! Het is echt ons droomhuis dus ik ben heel blij, en kan het komende jaar vaste klant worden in dit topic :smile:

Goed idee om het te laten checken door een kachelbedrijf, het is een huis uit de jaren 70 dus dat kan geen kwaad. Wat voor houtkachel heb jij?

Wij hebben ook een huis gekocht uit de jaren 70. Bij ons was de kachelpijp van asbest. Die kon blijven zitten, er is een nieuwe buis doorheen/op gemaakt. Was daat zelf niet bij maar kan het even navragen. We hebben wel een nieuwe haard geplaatst, voor de veiligheid, een mooie van Dik Geurts. Vegen was ongeveer 100 euro gaven zij aan (maar doen ze niet zelf)

Dank voor alle reacties!

@FredPaillet stang aan het plafond, wow dat heb ik nog niet zo eerder gehoord. Zou moeten uitzoeken of dat kan met ruimte, kabels, en sterkte van het plafond.

@quarterlife ja een ronde tafel heb ik ook al vaker overwogen.

@Broodrooster de bank omdraaien zoals in je plaatje past helaas niet, dan kan de deur niet meer open. Met een kleinere hoekbank, of een gewone bank wellicht wel. De bank die ik nu heb bestaat uit 2 delen, dus ik zou het eens uit kunnen proberen! Wat betreft naar de keuken kijken; gelukkig heb ik daar in de stand zoals de bank nu staat geen last van. Als ik rechts op de bank zit, zie ik alleen een klein stukje van de wasmachine.

@jojo het stuk links van de deur is kleiner dan rechts, waar de tv nu staat. En aan de rechterkant past het dus al niet echt, omdat de tv te groot is.

Ik ga nog even wat schuiven als ik weer vrij ben, ik kom erop terug :blush:

3 likes

Ben je zo gehecht aan de grote tv dan? Anders zou ik die vervangen voor een kleinere en de rest laten.