Interieurtopic #5

Wie heeft een tylko kast en wil even de binnenmaat voor me opmeten? Ik wil de 32cm bestellen en als dat dat om de buitenmaat met kastdeurtjes neem ik aan gaat dus dat is perfect; maar hoeveel ruimte hou je in het schap over? Of is 32 de maat zonder kastdeurtjes? Het lijkt op de 3D configurator alsof de kastdeurtjes er ‘in’ liggen dus vandaar mijn vraag wat je aan ruimte overhoudt

Die van mij moet nog bezorgd worden, maar ik had destijds dezelfde vraag:

1 like

Oh slim had helemaal nog niet bedacht bij de FAQ te kijken :woman_facepalming:

Tipje voor iedereen die lelijke deuren in z’n (huur)huis heeft: heb vandaag in een middagje sierlijsten op mijn deur geplakt en ben er zooooo blij mee!! Makkelijk, goedkoop en heeft mega veel effect vind ik.

Before

After :star_struck:

Zin in als alles ook geverfd is en de vloer erin zit maar dat duurt helaas nog ff :roll_eyes:

72 likes

Glanst zijdemat verf (erg)? Ik twijfel tussen mat of zijdemat van Flexa. Muur en plafond worden geverfd in een kleur

Mooi! :star_struck: Ben je er lang mee bezig geweest?

Nee! Inclusief denk- en meetwerk ongeveer 2 uurtjes? Was echt easy. Maar ik had ook wel zo’n plintenknipper, dat maakt het leven echt gemakkelijk met zoiets

3 likes

Nee voor op de muur. Zijdeglans is nog weer anders dan zijdemat

1 like

100% dat ik dit ga doen in mijn nieuwe woning!! Waar heb jij ze besteld als ik vragen mag?

5 likes

Gewoon bij de Gamma gehaald! 7 euro voor 260cm :grin:

3 likes

Ik heb pas (hele lichtgrijze) zijdeglans voor op de muur gekocht omdat ik dacht weerspiegelt lekker veel licht. Eindstand: je zag elk deukje en elke oneffenheid in de muur supergoed zitten, juist door die glans. Heb de muur toen over gedaan met mat en dat was 10 keer beter.

6 likes

Zijdeglans echt of Zijdemat?

4 likes

Ik denk dat ik het inderdaad verkeerd zei en dat het zijdemat was. Weet nog dat het van Flexa is en van die verf die ik had zie ik online alleen extra mat en zijdemat. Dus dan ben ik van zijdemat naar extra mat gegaan.

1 like

Heeft iemand een tip voor een mooie lamp voor op of naast een eettafel wanneer je geen hanglamp wil ophangen? Ik vind dat te veel gedoe maar vraag me af of er alternatieven zijn die ook mooi zijn, ik denk bijvoorbeeld aan een booglamp (het liefst verstelbaar en dimbaar - tips hiervoor zijn ook welkom). Maar er zijn vast meer mensen die geen plafondlampen hebben?

2 likes

Staat je eettafel bij een wand, zodat een (uittrekbare) wandlamp evt een optie is? En wat voor stijl vind je mooi?

Hmm nee dat is niet echt een optie, het is een ronde eettafel die midden in de ruimte staat. Ik houd een beetje van art deco met goud of messing details! Maar sta opzich wel open voor meer stijlen

1 like

Mag ik vragen waarom je geen hanglamp wil? Denk namelijk wel dat er weinig opties zijn bij een ronde eettafel niet bij een muur in de buurt… stalamp ernaast is dan gek denk ik en een lamp op tafel hou ik zelf niet zo van op eettafels. Boog is dan wellicht je enige optie idd

5 likes

Hangt ook van de rest van het licht af toch? Als er wel verder voldoende verlichting is in de ruimte kun je iets doen met een leuk oplaadbaar lampje op tafel bijv

1 like

Ik ben zelf niet technisch genoeg en ook eigenlijk niemand in mijn omgeving waarvan ik weet dat die wel technisch genoeg is. Misschien maak ik het nu ook ingewikkelder dan het is want heb er verder geen ervaring mee, maar ik wil eigenlijk gewoon kiezen voor de weg van de minste weerstand :stuck_out_tongue: en vroeg me af of anderen hier misschien een creatieve oplossing hebben, maar ik snap zeker dat zonder hanglamp de mogelijkheden beperkt zijn.

@Bambam momenteel heb ik verder niet heel veel licht op de betreffende plek. Ik kan wel zorgen voor meer licht van de ‘zijkant’ door op andere plekken lampen toe te voegen (ben ik ook over na aan het denken!) maar vraag me af of je dan niet altijd iets van ‘bovenlicht’ mist als je aan tafel zit?

1 like

Een hanglamp ophangen is écht niet lastig. En dit bedoel ik opbeurend. Ik weet niet eens wat links en rechts is en ik kan dit ook. Alleen opletten dat de stroom er afgaat en dat je een trapje of zo hebt en er goed bij kan.

Met deze tutorial kan het bijna niet misgaan

En oh ja, misschien hangt er al een kroonsteentje, dan hoef je dat strippen en zo ook niet te doen.

12 likes