Interieurtopic #5

Ja ik heb niks te klagen over het ikea-deel, alles loopt nog even soepel, niks hoeven vervangen. Wij hebben het zelf geïnstalleerd, maar dat vond ik nog best tegenvallen, het is niet hetzelfde als een kastje in elkaar zetten, zelfs niet als je in een (relatief) recht nieuwbouwhuis woont.

3 likes

Ik ben heel tevreden over het ikea deel, zit er hier sinds februari in dus ik weet niet hoeveel dat zegt haha. Ik wilde ook vooral graag een ikea keuken omdat ikea gewoon transparant is mbt het prijzen van keukens, in tegenstelling tot veel keukenzaken + wat ik zelf echt mooi vind leek ook nergens in het assortiment te zijn haha.
De keuken is geplaatst door een aannemer, viel samen met een grotere verbouwing. Het blad kwam ook weer van een andere partij en die zijn zelf het blad ook komen monteren.

3 likes

Ik heb een elementenbank van 4x6 sofa! Heel tevreden over maar ik heb hem pas een paar maanden dus kan niets over zitkuilen zeggen. Hij blijft tot nu toe wel heel netjes en strak

2 likes

Wat een fijn uitgebreid bericht. Hartstikke bedankt! Ik ga ermee aan de slag!

1 like

Oja ik heb de hoekjes uiteindelijk ook nog afgemeerd met een allesvuller/houtvuller. Daardoor wordt het extra strak als je toch ergens een kiertje hebt

1 like

Ik vind dit wel leuk om te laten zien. Mijn vriend heeft een platenkastje op maat gemaakt met de broodtrommel van Ikea :’)

141 likes

Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben net verhuisd en ik wil in deze hoek nog een kast. Het moet een functionele kast zijn, dus niet een open vakkenkast voor cactussen en frutsels. Maar ik wil ook niet dat de kast te groot/bombastisch is want ik vind het juist wel fijn dat het nu zo ruimtelijk en open is hier. Hebben jullie een idee wat voor kast hier leuk zou staan? Ik twijfel ook echt heel erg tussen een hoge kast of een soort dressoir of een ladekast…

2 likes

Hangt daar een thermostaat? Dan wordt een kast hoger dan dat al wel heel smal. Ik zou dan inderdaad eerder kiezen voor een ladekast.

4 likes

https://www.wehkamp.nl/app/product/17114637?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share

Zoiets?

2 likes

Ja, het meisje wat hiervoor woonde had een standaard ikea kast en dat paste wel gewoon prima, maar dat wordt zo’n blok. Ik neig zelf naar een soort IKEA malm achtige kast want daar kan je ook nog een plantje of een kaarsje op neerzetten.

@Nova zoiets is ook wel leuk ja! Maar ik snap niet helemaal waarom er raampjes in moeten zitten, dat oogt toch kei onrustig?

3 likes

Ik vind dat juist breken. Ik vind zelf een ladenkast zonder poten heel lomp en zo’n blok…
Wat wil je er in zetten?

Als je hier wat servies in zet, of wat opbergdozen met prul (wel allemaal dezelfde soort) dan staat dat juist leuk vind ik. Dit glas is ook nog mat/ribbel

Leuke lamp of plant erbovenop.

1 like

Spelletjes en boeken, servies heb ik gewoon in de keuken. Dat vind ik ook wel jammer aan een ladekast, dat je dan je boeken niet kan tentoonstellen. Maar ik heb helaas geen plek voor allebei. Of ik moet gewoon voor een Billy gaan, maar dat is al helemaal rommelig

3 likes

Je kan ook zoiets doen. Kan je je boeken uitstallen en je spelletjes opbergen

7 likes

Ohhh ja dat is wel een goede. Vind hem een beetje saai, wil liever een kleurtje maargoed valt te pimpen. Had ik maar geld voor Tylko

3 likes

Ivar dan?
Kan je verven! (heb geen ikea aandelen)

7 likes

Of een half open lockerkast? Of smalle apothekerskast? Ik ben het even snel gaan googelen en kwam dit tegen. Dus wellicht zoiets? (voorbeeld van Leenbakker):

3 likes

Ja ook leuk. En ik hou van geel. Dankje!

1 like

Als je niet wil dat het een blok wordt of vol oogt zou ik voor iets kiezen op pootjes en dus geen malm

5 likes

Als je geen haast hebt zou ik wachten op een goed geprijsde tweedehands op marktplaats.

3 likes

Ik heb een poos terug iets bij Tylko besteld. Ontevreden over de kwaliteit en de hele lange afhandeling ervan. Dus eerlijk: je mist er niets aan.
Het blijft MDF en bij de IKEA is de afwerking beter

9 likes