Interieurtopic #5

Ik weet niet of je zoiets leuk vindt maar op marktplaats staan ook genoeg meidenkasten. Kun je een mooi kleurtje geven
Ik vind het altijd wel mooi staan

Edit: en inderdaad ook een leuk plantje of kaarsje op zetten

7 likes

Jazeker leuk, heet dat een meidenkast?

2 likes

Haha ja klopt, geinige naam

2 likes

Zo’n kast heet inderdaad een meidenkast, je kunt ook zoeken op broodkast.

1 like

Oh shit, ik lees dit wachtende op mijn superdure tylko kast.

2 likes

Ik heb die ervaring totaal niet. Ben heel blij met m’n Tylkokast (2,5x2,5m). Kwaliteit echt veel beter dan de Ikea en de afwerking is heel goed

6 likes

Ook totaal niet mee eens. Tylko is veel mooiere kwaliteit dan Ikea. Bovendien maatwerk dus logisch dat je er lang op moet wachten? ( Die van ons kwam 4 weken eerder dan gepland dus vond het lange wachten ook heel erg meevallen).

6 likes

Wat was er mis mee volgens jou? Je hebt 100 dagen terugstuurrecht: heb je dat dan gedaan?

1 like

Ik heb m’n tylko kast al meer dan drie jaar en wordt dagelijks meerdere keren open en dicht gedaan (er ligt speelgoed in) en hij ziet er nog perfect uit. Ik herken het dus ook niet.

4 likes

joh dat is echt niet waar.

MDF is lijm met geperste houtvezel en mediumhard.

Tylko is multiplex van 13 lagen kruislings gelaagd berkenhout

Daarnaast heeft ikea vaak een dun laagje van weet ik veel wat voor zacht materiaal eroverheen, bij de Besta kasten is dat bv papierfolie, bij tylko is dat melamine.

Ik merk echt wel veel verschil hoor met alle ikea meubels die ik jarenlang gehad heb.

8 likes

Ikea heeft sowieso amper meubels van MDF, dat is bijna allemaal lage kwaliteit spaanderplaat.

2 likes

Ja kijk alleen al de besta bestaat zowat uit papier :smile:

Ik ging ook een schuifdeur van een pax doormidden zagen, was gewoon hol karton.

5 likes

Ik heb ‘m terug gestuurd en dat ging zeker niet makkelijk. Daar heb ik heel veel druk op moeten zetten om dat voor elkaar te krijgen. Bij mij was er vanalles niet goed aan de kast zelf. Met verkeerde schroeven erin, beschadigingen en lelijk gelijmd.
Dat heb ik nooit eerder met een IKEA pakket meegemaakt vandaar de vergelijking. Ook over de bezorgtermijnen/ terugstorttermijnen zijn ze ruim heen gegaan.

2 likes

Denk dat je gewoon pech hebt gehad. Volgens mij is er niets slechter dan IKEA :joy:

2 likes

Ik had zelf een gat in mijn Tylko geslagen met het in elkaar zetten, aan de voorkant van het bovenblad. Ik had gebeld en dit verteld toen kreeg ik binnen 2 weken dat hele bovenblad gratis opnieuw opgestuurd. Echt de beste klantenservice ooit haha. Dus denk inderdaad echt pech, zonde wel!

7 likes

Zou wat zijn als Tylko met hun prijzen dezelfde kwaliteit als IKEA had :sweat_smile: Heb er wel eens naar gekeken, maar zelfs met 30% influencerkorting vind ik het nog steeds teringduur. Dan houd ik het wel bij mijn Billy’s, die gaan al een paar decennia mee en hebben ook al menig verhuizing overleefd, dus zo slechte kwaliteit is het nou ook weer niet (alhoewel dat er wellicht ook wel aan ligt dat ze van een paar decennia terug zijn en niet van nu)

7 likes

Denk juist dat jij pech hebt gehad met je IKEA spullen dan, haha ik ben verbaasd over de reacties hierboven. Tuurlijk ikea zal niet tippen aan kwaliteit van allerlei andere overpriced merken maar slechte kwaliteit? Heb echt nooit in mn leven iets kuts gehad met IKEA meubels. Echt miljoenen mensen die IKEA meubels hebben (of moeten, lol) dus het zal wel meevallen

49 likes

Ehmm ja bedankt voor de tips maar ik zag deze parel en kon dit niet weerstaan :joy::heartpulse::heartpulse::heartpulse::heartpulse:

54 likes

Ja eens, de prijs-kwaliteit van IKEA is over het algemeen toch top?

9 likes

Ja natuurlijk. Haha oh en dit gesprek neigt naar snobisme hoor. Jullie hebben gewoon een teringdure smaak en willen dure merken en kunnen dat betalen, prima verder you do you, maar dat zegt niks over “barslechte” IKEA kwaliteit en miljoenen anderen die daar een huis mee kunnen, moeten of gewoon willen inrichten :clown_face:

40 likes