Omg, love it
Ikea is echt helemaal prima en zeker qua prijs.
Heb altijd superveel Ikea gehad en nog steeds in de slaapkamers veel kasten.
Maar ik sloeg aan op
De afwerking vind ik niet beter.
Ik heb 10 jaar bij leen bakker gewerkt, het kan zeker slechter
Ja, ik ben er zelf ook niet helemaal blij mee, maar ik kon de kleur gewoon niet weerstaan. Even goed nadenken hoe ik hem optimaal kan indelen.
Misschien kan een handige Harry (halve) deurtjes op maat maken?
Ik denk dat dit een oude Expedit kast is, die is vervangen door Kallax. Je zou even kunnen checken of de binnenmaten gelijk zijn @Luzarl want van de Kallax heb je wel inzetten met deurtjes (in 3 kleuren, maar die kun je wellicht overschilderen als het niet is wat je zoekt). Er zijn ook laadjes en opbergbakken voor trouwens: KALLAX inzetten & accessoires kopen? | Bekijk onze collectie - IKEA
Jaa I know ik heb al heel veel kallaxen versleten en heb ook nog manden!
Eens! Ik was echt teleurgesteld over de kwaliteit, en vond het ook niet heel makkelijk om in elkaar te zetten. Paar planken waren ook beschadigd. Ze worden wel vervangen maar dan kan heel die k*t kast weer uit elkaar
Hm niet helemaal waar. De Tylko meubels met zon ‘open’ randje zijn idd multiplex. Ik heb een die helemaal gekleurd is en die is wel van mdf. Niks mis mee. Mdf is erg geschikt voor kasten met deuren omdat het niet vervormd of uitzet. Er zijn ook meerdere kwaliteits niveaus in mdf. Bij Ikea heb je lijnen van goede kwaliteit en van mindere kwaliteit. Wel vind ik de scharnieren veel beter. Er zitten geen schroeven of inbusmoeren in dus dat is allemaal niet zichtbaar. De deuren en laden zijn allemaal softclose. En het is dus semi maatwerk. Elke kast is anders dus logisch dat het duurder is. Beetje appels en peren vergelijken.
Ben momenteel bezig met de hal die er nogal grauw uit zag. Toevallig had mijn schoonzus deze mooie spiegel over, die ik nog moet ophangen. Ik ben alleen echt in dubio mbt behang, ben alle zaken al afgeweest maar weet gewoon echt niet wat mooi zou staan. Heeft iemand misschien een suggestie? Ik houd van klassiek, rustige warme kleuren, maar houd wel van patroontjes of iets ‘extra’. Er is alleen normaliter wel weinig zonlicht in de hal, dus te grijs of beige werkt denk ik niet. En ik zit ook een beetje aan een budget, omdat ik precies net twee rollen nodig heb (1 rol en een klein stukje)
Mooie spiegel! In een hal kun je makkelijk “all out” gaan met behang. Het geeft een leuk effect, en je hoeft minder rekening te houden met meubels / kleuren etc. Heb je al eens gekeken naar Photowall of Rebel Walls. Daar kun je precies op jouw formaat behang bestellen.
En budget: ik vind dat Karwei en Kwantum hier en daar echt leuke behangetjes hebben (niet alles).
Eiffinger, en dan de twist collectie. Die hebben ook een paar Arte lookalikes die beter betaalbaar zijn.
Ik vind dat Kwantum altijd echt veel keus aan leuk behang heeft! Bijvoorbeeld zoiets:
Bij Karwei is er ook leuk behang voor niet al teveel geld:
Wat duurder:
Hier al jaren Karwei behang in de kinderkamers en heel makkelijk mee te werken, vaak in de aanbieding en super hufterproof
Mijn huis wordt geverfd en ik heb eigenlijk advies nodig. Ik kom namelijk echt niet uit de kleur muurverf.
Ik heb deze bank: Hoekbank Tom - blauw | Leen Bakker
Dit vloerkleed: Pip Studio Vloerkleed Fleur Grandeur by Pip Khaki | Pip Studio
De raambekleding krijgt, net als het vloerkleed, ook een Khaki kleur.
Een licht eikenhouten PVC: https://www.douwesdekker.nl/plank-biscuit
Er is veel natuurlijk licht in de woonkamer. Mijn woonkamer grenst zonder deur aan de hal en de hal weer zonder deur aan de keuken. Dat zal dan een geheel moeten worden denk ik.
Maar welke kleur? Ik kan maar geen beslissing maken. Mild plum van Flexa vind ik prachtig, maar zal ik dat niet zat worden? Terracotta wil ik niet in de woonkamer. Beige weet ik niet.
Overigens wil ik graag color drenching. Vandaar dat ik bang wordt dat de kleur teveel wordt.
Wat te doen?
- Mild plum
- Een terracottakleur
- Beige
0 stemmers
Of misschien heeft iemand van jullie een beter idee?
Heeft iemand deze bank of iets vergelijkbaars en zit/ligt dit een beetje comfortabel?
https://www.fonq.nl/product/by-fonq-chubby-chaise-longue-rechts-beige/1202248/
Mijn huidige bank zit redelijk maar ik wil zo graag lekker kunnen loungen op de bank met een serietje. Ik heb helaas geen ruimte voor een groter bankstel.
Vaak vind ik banken met zo’n uitgestoken stuk heel relaxed liggen.
Ikzelf heb de ikea soderhamn en die vind ik super
Ik heb ook zo’n bank en ik vind het heerlijk liggen
Maar ja ligt wel aan de specifieke bank natuurlijk
Heb je die leuke bank van wehkamp eigenlijk nog gekocht?
Ik wil ook al een nieuwe bank (echt al heel lang) maar vind het zo spannend wat online te bestellen en in de lokale meubelwinkels hebben ze ook niet helemaal wat ik zoek.
Ja die heb ik! Nu ruim een jaar en ben er superblij mee en hij zit heerlijk (dat vinden anderen ook)
En hij is nu met 300 euro korting zie ik