Interieurtopic #5

25 jaar klinkt mooi, maar waar geldt dat precies op? veel zal ook onder gebruiksschade vallen lijkt me dus ik vermoed dat er veel ook is uitgesloten. Qua apparatuur moet je meestal bij de fabrikant zelf zijn dus dan ziet het alleen op kastjes etc. Als die na 20 jaar kapot gaan, ga je ze dan nog vervangen via hen of is het tegen die tijd toch tijd voor een nieuwe keuken? Ik bedoel te zeggen dat ik het een beetje een loze kreet vind. Als je verder een goed gevoel bij ze hebt en ze zijn goed geprijsd zou ik het er zeker niet om laten, maar ik zou er ook niet direct van onder de indruk zijn. Je eerste gevoel is wel belangrijk, heb ik zelf ook gemerkt!

Zo kregen wij bij Nolte te horen dat hun lades ‘wel 80 kg konden dragen’, vond ik zo nikszeggend. Ik heb geen meelzakken van 20 kg in m’n lades en ik hoef er ook niet zelf in te staan dus wat heb je daar nou aan?

5 likes

Hier vorig jaar ASWA en heel tevreden

3 likes

Ze geven aan op de keukenmeubelen 25 jaar en op de scharnieren/lades levenslang. Ik moet er nog goed over nadenken. Na de vakantie eens langs ASWA.

Heeft er hier iemand ervaring met plissé gordijnen in combinatie met een hor?
Ik heb dat vaak gehad in stacaravans oid, dan kun je het gordijn omhoog/open schuiven en dan de hor ook omhoog.

1 like

Niet de regio waar broodrooster in zoekt, maar ik heb een keuken van Primo keukens, hele fijne ervaring. Denken echt mee met wat handig is, vaste prijzen en ik heb nu na 9 jaar een scharnier wat niet goed werkt en kon gratis nieuwe ophalen.

1 like

Heeft iemand ervaring met de kleur White Truffle of Frosted Sand van Labpaint? Ik ben op zoek naar een neutrale beige kleur als basis in onze woonkamer (op het zuiden dus redelijk veel licht) en als rustige tegenhanger voor een stuk muur in de kleur Merlot Mania.
M’n vriend wil niet te ‘beige’, maar ik wil niet te ’wit’ en ik kwam uiteindelijk bij deze opties, maar kom er niet uit 🫠

3 likes

Sorry voor de late reactie maar ik wil nog even de mensen bedanken die hebben meegedacht met het Behang! Ik ben nogmaals naar Kwantum gegaan en besefte me dat ik het volgende behang eigenlijk wel leuk vind. Dus dit is het geworden:

Het behang heet Margreth. We hadden net genoeg aan 1 rol, maar twijfel of we de zijkanten van hal ook nog doen (boven deur)

36 likes

Heel leuk!

3 likes

White truffle is een ‘greige’ en lijkt me wat koel bij merlot mania.

Lab adviseert zelf Beau Belle als neutrale combinatiekleur:

Strong Garlic heb ik thuis: heeft een warmroze ondertoon en dat lijkt me ook mooi bij Merlot Mania

We hebben een nieuw vloerkleed. Ik wilde graag iets warmers, het is deze van Wehkamp geworden.

vorige kleed

39 likes

Mooi en ook het grotere formaat staat goed vind ik

14 likes

Ja, de grootte van het kleed doet echt zoveel meer voor de ruimte. Het lijkt ook groter nu. Heel blij mee!

6 likes

Deze zoektocht is nog steeds niet ten einde :sob: ben dus al maanden marktplaats aan het afspeuren en vintage winkels. Had laatst bíjna iets gekocht via reliving. Maar die persoon/winkel die het verkocht zat relatief in de buurt dus kon gaan kijken en proefzitten en het zat niet lekker. :sweat:

Nu heb ik iets gezien in een online winkel (nieuw), en ben er eigenlijk heel enthousiast over maar ik vind het zo kut dat ik niet kan proefzitten. Ik wil echt dat het een lekkere leesplek wordt dus comfort is heel belangrijk. Het is gratis bezorgen en ook gratis retourneren (ze komen het dan halen), maar ik vind het zo wat om een heel meubel te laten komen met het idee het gewoon terug te sturen als het niet lekker zit :sob:

2 likes

Ik heb laatst een fauteuil bij de Karwei gescoord. Ik zit er graag in, de hond ook. En hij was in ieder geval niet zo duur :sweat_smile: deze is het:

Het is alleen niet zo’n plof stoel… en ook geen super hoge rugleuning dus weet niet zeker of je zo iets zoekt? Maar je kunt in ieder geval wel proefzitten bij de Karwei :yum:

foto in huis

Heb er nog een poefje bij gescoord van de Jysk. Kan er dan toch wel echt lekker in zitten. Ook op verschillende manieren (benen over de leuning vind ik ook fijn), veel ruimte ook.
Foto van hier thuis:

21 likes

Soft pillow van Lab Paint is prachtig. Heeft iets meer roze in zich maar wel echt beige, wat denk ik mooi staat bij de merlot mania.

Je kan bij hen test potjes bestellen. Met de code LABFORYOU krijg je 2e potje gratis.

Frosted sand vonden wij bij ons te grijs.

4 likes

Thanks voor de tip! Ik heb de knoop net doorgehakt en toch die stoel besteld die ik had gezien bij wehkamp. Het komt woensdag binnen, hoop zoooo dat het goed zit :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Ja strong garlic heb ik ook gezien, die lijkt me ook mooi! Heb je misschien een foto van hoe het er op jouw muur uit ziet?

1 like

Lief, dank! Maar qua tvmeubel ga ik je denk ik niet verder helpen. Good old Ikea Besta hier. Volgens mij heb je die nu ook? :joy:

Als je iets wilt veranderen zou ik eerder kijken naar eventueel een kleur op de muur, accessoires, misschien andere deurtjes of net een eye-catcher kastje. Zoveel keuze tegenwoordig :relaxed:

7 likes

Tv meubel vind ik heel hoog hangen tov de tv, daardoor oogt het propperig en rommelig met die accessoires. Zou m ook een stuk langer maken inderdaad, kijken of je hem ‘vanuit’ een muur kan laten starten en dan een stuk door laten lopen na de tv

4 likes

Mooie kleur op de muur! Welke is dit precies als ik dat mag vragen?

7 likes