Interieurtopic #5

Misschien is een Deens ovale tafel net wat handiger. Iets minder lomp, maar wel de voordelen van een rechthoekige tafel.

2 likes

Ik heb een ovale tafel (6p) en is imo wel een aanrader. Kan prima met spelletjes en ik laat er idd ook wel mijn laptop en tweede scherm op staan, en heb dan nog steeds ruimte genoeg om te eten

3 likes

Kan de kast op de korte muur naast de deur?

1 like

Als je een bankje zou doen bij de eettafel (aan de muur kant) in opstelling 3 dan kan die dichter naar de muur en houd je misschien meer ruimte over?

2 likes

@matroos zou zoals vaker genoemd ook voor je derde tekening gaan met een afgerond blad (ovaal of deens, evt uittrekbaar), dat verzacht het hoekige ook. Idee van @Bertha met bankje tegen de muur ook een goeie.

Een heel tijd geleden ( meer dan een jaar :see_no_evil:) had ik 2 opties voor mijn slaapkamer gepost. Het wordt beide opties niet en heb dus het ontwerp weer aangepast :grimacing: nu heb ik weer 2 opties waar ik niet uit kan kiezen. Willen jullie weer helpen stemmen/meedenken?

Het bed, nachtkastjes, dressoir, poster en overgordijnen zijn inmiddels bij elkaar gesprokkeld, de lampjes zijn een diy in wording en spiegel is nog niet definitief welke dat wordt. Ook vitrage of plissegordijnen moet ik nog beslissen. Deze items zitten ook allemaal in de tekening verwerkt. Lambrisering komt niet vlak op de muur, hij krijgt diepte. Dus op de rand kunnen er dan nog dingen worden opgezet.

Optie 1

Optie 2

• Optie 1 lage lambrisering
  • Optie 2 hoge lambrisering

0 stemmers

Dat is persoonlijk smaak, ik kan het wel mooi vinden :stuck_out_tongue:

2 likes

Ah zo xD Ligt idd denk ik aan de vorm, denk dat je er praktisch wel mee weg kan komen. Ben benieuwd wat je keus uiteindelijk wordt!

2 likes

Wij hadden een witte ikea pax kast in de slaapkamer die we graag groen wilden verven. Heb ik meerdere kleurtesters gehaald en op basis daarvan hebben we een kleur gekozen.
Pakt het als lak compleet anders uit? Zelfde kleurcode en alles, is het echt een stuk groener dan grijsgroen waardoor we nu met een soort clownskast zitten. Hele weekend mee bezig geweest. Echt zo stom

1 like

Balen! Was de lak wel hetzelfde merk als de kleurtesters?

1 like

Kleurtester was de kleurtester van gamma zelf, en de lak was van histor dus misschien dat de code dan anders pakt?

We gaan nu een stuk papier wat we hebben geverfd met de kleurtester laten scannen bij de Gamma, want je kan daar iets scannen en dan mengen ze de lak in die kleur, en dan hopen dat het nu wel de juiste kleur gaat zijn.

Gamma heeft ook een soort niet-goed-geld terug actie voor mengverf dus dat gaan we proberen

Mag ik jullie mening ergens over? Ik wil in mijn gang twee foto’s ophangen, in lijst met passepartout, die eigenlijk bij elkaar horen, maar ook los leuk zijn. De een is het leukst liggend, de ander staand.

Dit is (een schematische weergave van) mijn gang. Ik had eigenlijk bedacht dat ik ze beide foto’s op muur 1 wil, maar dat is met het risico dat het te krap wordt

image

• Beiden op muur 1
  • Muur 1 en muur 2
  • Muur 1 en muur 3
  • Niets van dit, kies 1 foto

0 stemmers

2 likes

Wow dit lijkt net op een vraag uit een IQ test

71 likes

ja ik denk hier waarschijnlijk ook weer veel te moeilijk over na

2 likes

Ik heb op een klein muurtje in mijn keuken een liggend en een staand schilderijtje onder elkaar. Als dat past kun je dat proberen.

2 likes

Waar kijken we naar?

14 likes

Kan je het niet met schilderstape testen?

5 likes

Haha ja bij die vraag moet echt de optie: ik snap de tekening niet

31 likes

Ik vind het niet mooi als je 2 lijsten naast elkaar hebt hangen waar de ene liggend hangt en de andere staand. Daarom zou ik kiezen voor op 2 muren

2 likes

Hahah sorry, een blijkbaar veel de ingewikkelde plattegrond van mijn gang, ik weet niet of dit het veel beter maakt (ik denk het niet)

@keekie ja ook al gedaan!

5 likes

Maar dan weet je toch of het kan of niet?

2 likes