Interieurtopic #5

Na lang twijfelen deze vintage dijkstra eclipse lamp gekocht via whoppah, die kap kun je heen en weer klappen en de stand veranderen. Ben benieuwd, denk dat het veel sfeer gaat geven.

33 likes

Ik zit met exact hetzelfde dilemma! Ik heb al miljoenen stalen bekeken en vergeleken, en kwam nu ook bij Lab frosted sand uit. Wil mijn hele huis inclusief plafond laten spuiten dus ben ook wel erg benieuwd naar ervaringen haha

Wat zou het mooiste zijn?
Ik heb al een schouw. Deze staat naast een raam. Daaromheen komt een ombouw. Alleen weet ik niet wat mooier is; de ombouw laten eindigen onder het raam of voorbij het raam. Wat vinden jullie?
Vanuit de hal zou je de ombouw bij 1 kunnen zien, maar niet bij 2. Het is er niet erg groot. Een losse stoel erbij zou dan voorbij 2 komen, maar naast 1.

Optie 1

Optie 2

• Optie 1
  • Optie 2

0 stemmers

4 likes

Heb je gordijnen of iets van luxaflex? En hoe veel komt de stoel naast de ombouw?

4 likes

Thanks voor al het stemmen!

Virago; ik denk het zo ongeveer.

Er komen nieuwe gordijnen. Wat dat wordt weet ik ook nog niet.

2 likes

Ik zou de ombouw groter maken dan het raam en misschien wel substantieel groter. Dat er een hoge plant of zoiets op kan. Dan krijg je een verticale balans met de schouw. En de vraag voor gordijnen is heel goed, want als er nog hangende gordijnen naast het raam komen, lijkt met optie 2 de ombouw ook te kort. Dus zelfs zonder beslissing over gordijnen zou ik voor optie 1 gaan en kijken of deze zelfs nog iets langer kan.

5 likes

Dat is een goede! Ik heb er echt geen kijk op namelijk. Het kan zeker langer, de ombouw. De kamer ziet er ongeveer zo uit met optie 1:
image
Met optie 2 eindigt het onder het raam. De hele ombouw is ongeveer 4 meter.

1 like

Het lijkt of je de ombouw in de lange variant uitlijnt met de deur aan de overkant? En dat dat ook een beetje het natuurlijke einde van de zithoek is? Mogelijk een eethoek rechts?
Op zich is het niet raar om juist zo’n ombouw de verbinding tussen de 2 ruimtes te laten zijn. Voor een plant of zoiets, heb je toch wel minimaal 60/70 cm nodig naast het raam. Maar de ombouw, misschien zelfs minder diep door laten lopen naar de eethoek rechts is niet raar. Geeft eenheid, extra berging etc. (maar budget is ook een factor).

3 likes

De ombouw komt inderdaad ongeveer in dezelfde lijn als de deur. De eethoek en de zithoek hebben dezelfde lengtes, de deur precies in het midden. Beetje raar getekend.
Ik denk dat ik er uit ben en voor optie 1 ga.
Bedankt voor het meedenken!

2 likes

Tipje: er komt weer een kortingscode voor 42% aan voor tylko kasten via Leonie ter Veld :tada:

3 likes

Hoe weet je dat en enig idee wanneer?
Ik wil eigenlijk wel een kast van dit merk maar steeds die kortingscodes houden met tegen.

1 like

Saskia42 geeft ook die korting, van Saskia Weerstand @Swelgje

3 likes

Ik had gereageerd op een van haar stories die ergens naar hintte en ze zegt in mijn Dm volgende week. Wist niet dat er al een andere influencer was met dezelfde korting! Top :smile:

Edit; zie nu ook dezelfde bij @interiorjunkie

De keuze is reuze!

1 like

En ik zie nu op de site zelf ook 40% korting.

Klopt! Ze hebben ook een hele tijd 38% gehad. Tylko heeft eigenlijk altijd hoge korting maar op een kast van bijv 5000 euro is die 2% verschil toch weer 100 euro

2 likes

Ben heel blij met mn Tylko kast maar ik vind die continuen kortingsacties toch zó lame. Het is geen korting als je het altijd aanbied. Het is gewoon de prijs.

31 likes

Ik reageer even op jou want ik zag dat jij precies dezelfde vraag hebt gesteld die ik nu heb :grimacing:.
Ben je er nog uitgekomen?

Ja we zijn uiteindelijk bij een hele fijne tegelzaak uitgekomen waar ze goed met ons meedachten, we tegels mee mochten nemen naar huis en ze niet pusherig waren qua verkoop. Dat hadden we bij andere zaken niet, die waren vaak heel veel duurder en heel erg opdringerig qua verkoop en vonden ze het lastig als we een tegel oid mee naar huis wilden nemen.
Het ligt er nu een tijdje in en mensen zien vaak pas in tweede instantie dat het geen hout of laminaat is.

1 like

Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe bank. Ik zoek een bank die het liefst niet breder is dan 220 cm en die op pootjes staat, met ranke armleuningen. Luchtige uitstraling, niet te lomp aangezien ik maar een kleine ruimte heb. Ik zou een velvet stof willen in een mooie kleur (roze of groen blauw tinten denk ik).
Graag zou ik de bank ook in het echt willen bekijken.

Zelf heb ik 3 banken op het oog, dat zijn de volgende:

https://sofacompany.com/nl-nl/designbank/3-zitsbanken/ernest-3-zitsbank-vega-sand-dune-poten-e-21-cm-chrome-263603059395

Heeft iemand hier ervaring met een Sav & Okse bank (specifiek het model Jolin of Rolde), De Machinekamer of met de Ernest van Sofa Company?

Op Sav & Oksel zit 2 jaar garantie op de bank en ik zou er graag veel langer mee willen doen dan 2 jaar. De vraag is dus eigenlijk hoe is de kwaliteit van hun banken, blijven de kussens lang goed stevig en zakt de bank niet snel door?

Zelfde vraag over Sofa Company, hoe is de kwaliteit van deze banken en hoe zit de Ernest? Is het een harde bank?
Sofa Company heeft langer garantie en een verwisselbare hoes, wat ik ook wel fijn vindt met katten. Alleen is de bank iets te ruim waardoor ik wat moet omgooien om het te laten passen :see_no_evil:

Als mensen nog andere suggesties hebben die passen binnen mijn zoektocht , hoor ik het ook graag :grimacing:

3 likes

Wat fijn, zou je de tegel zaak willen delen? Mag ook in een DM als je dat fijner vindt :slight_smile:

3 likes