Interieurtopic #5

Ik reageer even op jou want ik zag dat jij precies dezelfde vraag hebt gesteld die ik nu heb :grimacing:.
Ben je er nog uitgekomen?

Ja we zijn uiteindelijk bij een hele fijne tegelzaak uitgekomen waar ze goed met ons meedachten, we tegels mee mochten nemen naar huis en ze niet pusherig waren qua verkoop. Dat hadden we bij andere zaken niet, die waren vaak heel veel duurder en heel erg opdringerig qua verkoop en vonden ze het lastig als we een tegel oid mee naar huis wilden nemen.
Het ligt er nu een tijdje in en mensen zien vaak pas in tweede instantie dat het geen hout of laminaat is.

1 like

Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe bank. Ik zoek een bank die het liefst niet breder is dan 220 cm en die op pootjes staat, met ranke armleuningen. Luchtige uitstraling, niet te lomp aangezien ik maar een kleine ruimte heb. Ik zou een velvet stof willen in een mooie kleur (roze of groen blauw tinten denk ik).
Graag zou ik de bank ook in het echt willen bekijken.

Zelf heb ik 3 banken op het oog, dat zijn de volgende:

https://sofacompany.com/nl-nl/designbank/3-zitsbanken/ernest-3-zitsbank-vega-sand-dune-poten-e-21-cm-chrome-263603059395

Heeft iemand hier ervaring met een Sav & Okse bank (specifiek het model Jolin of Rolde), De Machinekamer of met de Ernest van Sofa Company?

Op Sav & Oksel zit 2 jaar garantie op de bank en ik zou er graag veel langer mee willen doen dan 2 jaar. De vraag is dus eigenlijk hoe is de kwaliteit van hun banken, blijven de kussens lang goed stevig en zakt de bank niet snel door?

Zelfde vraag over Sofa Company, hoe is de kwaliteit van deze banken en hoe zit de Ernest? Is het een harde bank?
Sofa Company heeft langer garantie en een verwisselbare hoes, wat ik ook wel fijn vindt met katten. Alleen is de bank iets te ruim waardoor ik wat moet omgooien om het te laten passen :see_no_evil:

Als mensen nog andere suggesties hebben die passen binnen mijn zoektocht , hoor ik het ook graag :grimacing:

3 likes

Wat fijn, zou je de tegel zaak willen delen? Mag ook in een DM als je dat fijner vindt :slight_smile:

3 likes

Wij hebben de Nelson van Sofacompany en zijn er erg tevreden over. Nu een jaar of drie in gebruik en zit nog steeds heerlijk en in dezelfde staat als toen we hem kochten. Geen doorgezakte plekken of kussens. Zou Sofacompany dus zeker aanraden!

2 likes

Ah, dat klinkt wel goed! De Nelson vind ik ook leuk, jammer dat die alleen als hoekbank aangeboden wordt.

Ik heb Ellis van Sofa Company en bank is na 3-4 jaar nog steeds heel mooi! Op de plekken waar we vaak zitten is de zitting wel wat zachter maar niet doorgezakt oid maar gewoon wat soepeler geworden. Verder geen problemen gehad dus qua garantie en service geen idee

4 likes

Bedankt voor je reactie, fijn om te horen!

2 likes

Heeft er iemand hier een keuken van de sociale huur gewrapt? Ik zit eraan te denken om dat zelf te proberen (alleen de frontjes) maar ik weet niet of je daar toestemming voor moet vragen?

1 like

Zolang je het terug kan brengen naar de oude staat hoeft dat niet

3 likes

Ik weet niet of ik het er weer netjes af krijg :joy:

4 likes

Dan moet je tzt of hopen dat de nieuwe bewoners het in incl wrap over willen nemen of opdraaien voor de kosten van het herstellen als ze zeggen ik wil het alleen overnemen in originele staat

1 like

Ligt misschien ook aan de woningvereniging. Wij hebben best veel aangepast destijds in onze woning, zelfs een kattenluikje in een deur. Maar we hoefden helemaal niets te doen in ons huis. Alleen leeg en bezemschoon achterlaten.

Ja, fohn erop zodat de lijm zacht wordt en dan trek je het er zo weer af. Lekker doen dus!

6 likes

Zouden jullie willen meedenken? Ik heb een appartement gekocht, maar de indeling is niet zo standaard.

Samenvatting

Rechtsonderin is dus de keuken. Rechtsbovenin is nog een extra stuk woonkamer, waar ik eventueel een (grotere) eettafel kwijt zou kunnen. Ik twijfel zelf om de eettafel gewoon direct naast de keuken te zetten. Ik heb namelijk een kindje van 1, en het is veel makkelijker om gewoon direct daar te gaan zitten, in plaats van naar het ‘‘andere’’ gedeelte van de woonkamer te lopen. Ik zou dan van de hoek rechtsbovenin een speelgedeelte maken. Maar hoe richt ik de woonkamer in? Ik kom niet veel verder dan dit:

Samenvatting

Hebben jullie nog goede ideeen? Overigens heb uik gewoon random meubels erin geplakt, dus dit is niks vaststaands. Ik moet alles nog aanschaffen.

3 likes

Ik zou de eettafel plaatsen waar je op die tekening de bank hebt staan, geeft in de keuken ruimte voor een extra kast bijv. Rechtsbovenin woonkamer maken, evt bij balkon ruimte voor een speelhoekje of dat doen op de plek van waar je nu het tv meubel hebt staan. Daar zou je anders ook nog een dressoir kwijt kunnen

8 likes

Misschien een heel stom voorstel: Ik zou de speelhoek en de eethoek omwisselen. Nu lijkt het nogal propperig om je eettafel daar te plaatsen en als je gewoon alles qua eten al in één keer meeneemt hoef je toch tijdens het eten niet constant in de keuken te zijn? Of zie ik dat verkeerd (ik heb geen kinderen). Dan zou je tijdens het koken/afwassen/alles in de keuken/ je kindje in de gaten kunnen houden als het daar vlak aan de keuken kan spelen?

6 likes

Dit zou ik ook doen! Krijg je een knusse gezellige zithoek van en wat meer ruimte rondom de eettafel.

6 likes

Is een speelhoek “nodig”? Ik zou misschien een soort barretje plaatsen in/bij de keuken, waar je snel een hapje kunt eten met je kindje. Dan de bank etc rechtsbovenin; en dan en wat grotere eettafel op de plek waar nu de bank is. Of de bank/eettafel dan andersom.

3 likes

Zou zoiets kunnen? Beetje scheel getekend maar je begrijpt het idee wel denk ik. Vind het hoekje rechts bovenin/achterin zo lekker knus voor de zithoek, dus als dat mooi past zou ik dat doen. Met dan inderdaad speelhoekje bij de keuken in de buurt

9 likes