Interieurtopic #5

Hahaha ik zat echt nèt op te zoeken hoe zij ook alweer heet :grinning:

4 likes

Ah ja thanks, dit is wat ik bedoel qua kleur inderdaad!

2 likes

Bedankt! Die eerste vind ik iets te heftig qua prints/kleur maar die andere twee zijn precies wat ik bedoel. Ik ga volgen!

House_in_oslo
Your_colorful_home
Anna.im.quadrat

Een van deze misschien?

3 likes

@zilverblauw

2 likes

https://www.instagram.com/p/Cqmp6qQtMjj/?igsh=YWRlYnoyeTVxNHQ=

Ik vind haar kinderkamer helemaal niet kleurrijk.

5 likes

Ze tagt wel vaak leuke kleinschalige merken waardoor je weer geïnspireerd kan geraken. Ik ben zo wel in een algoritme van kleurrijke kinderkamers/interieurs terechtgekomen.

3 likes

Oeh dat behang is wel prachtig!

Vraag aan allen:
Ik moet binnenkort een heel huis gaan inrichten dus ben echt nog aan het oriënteren (vandaar mijn activiteit in dit topic, ha). Weet iemand een goede webshop voor leuk behang? Dit hierboven vind ik prachtig maar ik ben op zoek naar een vrolijk behangetje voor op het toilet. Dingen bij de Kwantum enzo zijn vaak van die bloemetjes… en ik houd van bloemetjes maar zoek toch iets anders.

En leuk die tips voor kleurrijke interieurs, ben ik ook op zoek naar :smiley: Meer tips zijn welkom!

4 likes

Play at Slaep?

4 likes
3 likes

Geen webshop, maar mijn tip: ga naar een behangwinkel! Daar kun je echt 20 boeken met stalen mee krijgen als je wil en ze geven ook super goed advies over het algemeen. En ze hanteren dezelfde prijzen als online.

5 likes

Ja haar volg ik al, hele leuke kinderkamer!

Ja en dan maak je gewoon een collage van die stalen en ben je gratis klaar en heb je iets heel eclectisch :yum:

1 like

Haha! Nee die stalen zitten in boeken en moeten helaas wel weer terug :smile:

1 like

Ik ben met dezelfde zoektocht bezig en de Hornbach heeft (in ieder geval online) echt heel veel behang. Alle andere bouwmarkten/woonwinkels die ik tot nu toe hadden gezien hadden echt heel weinig…

3 likes

Aanvullend op het advies van @Hallows vind ik deze winkel met veel behangstalen veel keuze hebben:
https://www.colora.nl/decoratief-behang-kopen
(In ieder geval de laatste keer dat ik er was)
Maar ze hebben geen webshop, je kan wel doorklikken naar de inspiratiegalerij, daar staat wel veel kleurrijk behang tussen. (Onweerstaanbare ideeën voor alle kamers in huis! - colora.nl)

2 likes

Ik heb het behang van ons toilet bij Wallcover vandaan. Daar is het ook mogelijk om behangstalen te bestellen en 34 stalen later is onze keuze gevallen op het volgende behangetje. :star_struck: Helaas hebben ze geen Sandbergsamples, maar wel het Zweeds Borastapeter. Genoeg bloemetjes om uit te kiezen in ieder geval.

4 likes

@ciselering wij hebben ook heel veel staaltjes van Wallcover.com ! Nou moet ik wel zeggen dat een hele muur anders is dan zo’n staal, maar goed, het geeft een beter beeld dan niets!

Ik heb ook een vraag. Ik vind ons toilet lelijk. Het is wel “netjes”, want de toilet is een paar jaar geleden door de vorige bewoners erin gezet. Ik vind een hele verbouwing zonde van het materiaal, de tijd en het geld, maar het is gewoon totaal niet mijn stijl nu.

Het probleem zit hem voornamelijk in de tegels. Ik vind beide type tegels lelijk qua kleur. En ik vind de kleine tegeltjes ook lelijk wat betreft het reliëf. Daarnaast denk ik dat het reliëf ook een probleem is aangezien je het niet echt mooier maakt met verf (het kleur-probleem is dan wel opgelost), denk ik? Maar dat vind ik wel moeilijk inschatten.

En ik blijk dus een slecht oog te hebben voor wc-interieur want ik kan echt niet bedenken hoe deze wc beter kan. De tegels verven, en zo ja, welke tegels, en welke kleur? En als ik de grote wand-tegels verf, moet ik dan ook de vloer doen en zo ja, is dat te doen? Maar die andere tegeltjes zijn minstens net zo stom.

Aangezien hier vaak veel mensen zitten met een goed oog voor dit soort dingen, hoop ik dat jullie een tof idee hebben!

1 like

Heel eerlijk? Ik zou er gewoon overheen tegelen. Want dit gaat niet mooi worden met tegelverf.

Dus sanitair en knoppen even demonteren. Nieuwe tegels en alles er weer opzetten.

10 likes

Ik ben het wel eens met @Rozevarken. Ik zou zelf de relieftegels helemaal eruit slopen, of anders alles boven de plank. Die grote tegels zijn niet heel mooi, maar in een andere combinatie nog wel te doen. Je kunt overwegen de grote tegels aan de bovenkant te verwijderen, dus alles boven de hoogte van de plank. Die muren moet je opnieuw glad maken, kan met Alabastine Muurglad. Dan kun je het schilderen een in kleur die je leuk vindt, of, dat zou mijn keuze zijn, een spannend behang.

Wat wel problematisch is met mijn aanpak, zijn die lelijke steenstrips op wand waar de WC aan hangt, dus alles onder de plank. Ik vraag me af of je daar zo overheen kunt tegelen (daar wil je geen behang) of dat die er toch gewoon af moeten. En als dat zo is, dan kun je maar beter alle tegels verwijderen. En lekker opnieuw beginnen. Hoe lang denk je nog in dit huis te wonen? Als dat nog jaren is, doe het dan lekker. Ook al voelt het als kapitaalvernietiging van wat nog goed is. Je ogen willen ook wat, toch?

2 likes