Interieurtopic #5

Ik zou een speelhoekje bij het balkon doen en niet in een looproute. Het is echt supervervelend als je elke keer als je van/naar je keuken loopt door het speelgoed van je kind moet manouvreren. En ook.wel gevaarlijk als je met hete thee of pannen door allemaal rondslingerende spullen loopt

2 likes

Of je doet de eettafel met een eetbank tegen de muur. En dan rechts naast de deur een speelhoekje? @Aguamenti

Edit dit (excuse mijn dikke vinger tekenskills :rofl:)

3 likes

De plek waar je nu de tafel bedacht hebt, gaat nooit passen. Dat is 1.87cm, nog geen eens twee meter. Met stoelen moet je voor en achteruit kunnen schuiven en je moet er ruim omheen kunnen lopen.

Ik zou daar alleen een kast oid plaatsen, de woonkamer rechtsboven, eettafel waar je nu de woonkamer hebt.

6 likes

Thanks allemaal voor jullie suggesties, heel fijn! Ik ga eens schuiven in floorplanner.

2 likes

Ik hoop op een goede Flexa aanbieding (40% korting) zodat ik eindelijk de verf kan halen. Heb één kleur die niet gemengd kan worden bij bouwmarkten dus wil het liefst gewoon beide van Flexa zelf.

2 likes

Heeft iemand ervaring met het behang van borastapeter of midbectapeter? Is er makkelijk mee te werken, en is het mooi/de prijs waard?

Wij hebben een muurtje met borastapeter behang. Of het makkelijk werkt weet ik niet, wij hebben alles door een behanger laten doen. Vind het wel prachtig behang verder, maar zo op het oog niet per se kwalitatief beter dan bv mijn esta home behang.

2 likes

Ik heb linnea andersson behang van borestapeter. Is erg mooi, makkelijk en stevig behang, maar de prijs slaat natuurlijk nergens op. Het is echt geen andere kwaliteit dan behang van 1/3 van die prijs in mijn huis, dus als je gewoon een repetitief patroontje in een bepaalde kleur zoekt zou ik verder kijken.

3 likes

Het patroonbehang is van Borastapeter, ik heb het niet self behangen maar diegene zei dat het fijn werkte. Papier is stevig en ben er heel blij mee!

Helaas kwamen er rimpels (door scheuren die we hersteld hadden) in het behang na het boren om een lamp op te hangen :smiling_face_with_tear: Maar dat is een losstaande ergernis haha.

3 likes

Ik praat het voor mezelf dan maar goed dat het behang dat ik wil goedkoper is dan Arte

@Hallows welk behang heb jij?

@Foucher heeeel schattig :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja, ja en ja.

Wel raad ik aan om Arte behanglijm te gebruiken en niet van de bouwmarkt. Goed behanglijm maakt het verschil.

2 likes

Willen jullie meedenken over een nieuwe kleur voor de bank? Deze is nu donkergrijs en zou graag beige willen. De muren zijn heel licht oudroze.

• 1
  • 2
  • 3

0 stemmers

2 likes

Vind 2 het meest fris en luchtig, die andere kleuren zo doods & grauw. Tenzij dat je smaak is natuurlijk :skull:

Maar zou zelf een hele andere kleur kiezen die wat contrast heeft met je muur.

31 likes

Vind ze allemaal niet echt bij de muur passen, zo bijna dezelfde tint maar net niet. Maar dan 3 het beste

22 likes

Zou ook voor een groter contrast met je muur gaan. En heb je kinderen of huisdieren? Want op 3 zie je vlekken het minst goed

1 like

Misschien is deze foto beter.
Op de muur hangt een heel kleurrijk schilderij en ik wil ook een groot kleed met kleur bij de bank leggen. Dus de bank zelf in een neutrale kleur.
Maar ik ben hopeloos in interieur, vind het zo lastig.

@itakepictures heb inderdaad een dochter van 3.5! Geen huisdieren😁

2 likes

Op welke foto kloppen de kleuren het meest? Die meest donkere kleur hier vind ik er op die eerste echt uit zien als babystront. Kleur twee zou ik sowieso niet doen, lijkt te veel op de muur dus als ik moet kiezen dan 3

6 likes

Ik zou niet de kleur van de bank heel veel laten afhangen van de kleur van de muur. Ik zie gewoon renovlies behang dat kun je prima verven in elke kleur die je maar wil. De bank is een diepte investering die wat jaren mee moet.

Wel vind ik de zachtroze kleur het mooist van de opties die ons voor legt, en ik zie echt geen contrast met de muur. Dus mijn advies zou zijn: kies voor wat jij het mooist vind, en indien nodig, schilder de muur.

8 likes

De laatste foto komt het meest overeen!

Ga nu wel twijfelen over de kleur. Wilde heel graag een beige bank. Maar als jullie het allemaal lelijk vinden :smiling_face_with_tear::joy:
De kleur van de muren blijft voorlopig. Die zijn allemaal net geverfd. Voordat ik besloot een nieuwe bank te willen.

1 like

Als die laatste foto het meest klopt dan zeker niet die kleur die je daar linksboven vasthebt, die ligt echt veel te dicht bij de muurkleur en niet op een leuke ton-sur-ton manier.
Er zijn toch ook andere neutralere kleuren dan beige en grijs? Weet niet wat voor andere kleuren je in je interieur hebt, maar bijvoorbeeld een ijsblauwe kleur (met een grijzig ondertoon) of salie zou denk ik mooier staan bij de muurkleur en is ook nog best neutraal. Ik zou persoonijk voor of een donkere tindt van de muurkleur gaan, of voor een warme donkergroen of een bordeaux, maar dat is niet echt neutraal :sweat_smile:

3 likes