Interieurtopic #5

Ik zou dan toch ook een beetje voor praktisch gaan :grimacing: ja heeeeeeeeeel saai maar mijn ervaring is dat mijn bank met een gladde, lichte stof er al snel uit zag alsof we in een studentenhuis wonen (ondanks vlekbescherming en professioneel laten reinigen). Dat was met de vorige bank met een grovere stof echt veel beter.

4 likes

Ik hoorde van een redelijk ervaren behanger dat Arte echt vreselijk is om mooi tegen de muur te krijgen. Zelfs het meest goedkope papieren behang van de bouwmarkt ging beter, zei hij. Dus misschien iets om rekening mee te houden.

3 likes

Wij hebben Deze

3 likes

Ik heb 2 kleine kinderen en een beige bank, gecombineerd met een blauwe muur. Ja er komt wel eens een vlek op maar ik reinig de stof dan met van dat bijbehorende schuim en dan is het weer schoon. Ik weiger om mijn hele inrichting af te stemmen op het feit dat ik kinderen heb :smile:

Persoonlijk vind ik de stof van de lichtgrijze een beetje goedkoop ogen met dat draadje er door. En donkergrijze banken vind ik gewoon echt heel saai en op je af komen in een ruimte. Denk wel dat het wat flets oogt, een beige bank met lichtroze muur maar dat zie je dan wel. Muurtje verven is zo gedaan.

6 likes

Als dit de kleuren zijn zoals ze het meest overeenkomen met de staaltjes, dan is die lichte linksbovenin de enige die ik echt als beige zou classificeren. Het andere is bijna mosgroen/bruin en grijs.

Als je graag een beige bank wil lijkt me dat prima, maar dan zou ik je muur verven in een iets donkerdere kleur. Dus oudroze, een lichtere terra, sage groen, lichtblauw, ect. Dan creƫer je meer contrast.

Wil je je muurkleur graag wil behouden zou ik voor een donkerdere kleur bank gaan om contrast te maken, misschien eerder zo’n lichtgrijs met beige gewoven stofje of juist idd een kleur zoals bordeauxrood of groen afh van wat in de rest van de kamer past?

2 likes

Ik zou dan eerder voor een lichtgrijze bank gaan i.p.v. beige en dan kussentjes en andere accesoires in bijv. roze , donkerroze/ terra en andere bijpassende kleuren.

6 likes

Okee, na dagen puzzelen zie ik het niet meer haha.

Ik verhuis naar een huis waar ik een kamer zal hebben van 22m2.
Badkamer en keuken deel ik, moet wel een eigen koelkast op mijn kamer.

Dit is de plattegrond met daarin de dingen die ik erin wil. Dat ronde ding is een stoel die me vrij dierbaar is (onding, i know). Mijn bed heeft bergruimte aan het voeteneind en ƩƩn zijkant, maar die zijkant kan ook aan de andere kant geplaatst worden. Bank, koelkast en eettafel heb ik nog niet, die wil ik gaan kopen.

Ding naar de deur is een laag drankenkastje, andere bruine ding is een kledingkast.

Oh en er zit een ongelofelijk onhandige schouw in de ruimte. Dat is dat witte ding tegen de muur

Wat zouden jullie doen?

Of iets heel anders?

7 likes

Ja! Dat is een wastafel

5 likes

Wow dit is een origineel plan!
Even bedenken of het haalbaar is, maar thanks!

4 likes

Ik zou of wat nu wit is een kleur geven (vind dat groen uit het tweede plaatje met die 70s bathroom secrets een mooie optie), of alle muren behalve die waar de verwarming hangt zo doen als bij het badmeubel, met de terrazzo tot de helft en de roze tegels erboven. Of zelfs allemaal, maar denk dat het wel mooi is om 1 muur helemaal in de roze tegels te hebben.

3 likes

Je zou eens kunnen kijken naar een tegel met dezelfde roze (ton-sur-ton) maar met een andere structuur. Dus een hexagon of pebble of mozaĆÆek tegeltje. Tegenwoordig heb je ook tegels met structuur, zoals ribbels. Maar ik weet niet echt of dat handig is. En je zou een bijpassende kleur tadelact (Marokkaanse stijl waterdichte stuc) kunnen zoeken.

En als je niet voor roze wilt gaan, dan zou ik een kleur zoeken uit de terrazzo tegel, en die er bij zetten. Een denim blauw of een saliegroen of een terracotta oranjerood als je durft. Zoiets?

Wel heel leuk hoor een kleurrijke badkamer. Ik zie ook wel inspiratie plaatjes met hele frisse kleuren roze blauw geel oranje groen gecombineerd. Vaak zie je dan ook gekleurde wastafels als accent.

4 likes

Ik zou wel alles die roze tegel geven, sowieso de douche muur met nis. Nis kan je zelf ook een andere accent kleur tegel geven.
En ander een iets lichtere roze of een andere kleur uit je terrazzo tegel. Geen wit doen als je dat niet mooi vindt iig

6 likes

Zou je die witte muur niet kunnen stuccen en met badkamer verf kunnen verfen? Dan kan je hem makkelijk meer of minder kleur geven?

2 likes

Ik heb nu een huis op het oog waarbij de keuken in de huiskamer zit. Dat heb ik nooit eerder gehad en vind ik lastig inrichten. Het is een rechthoek met op een lange wand de keuken voor de helft van de wand. Hoe hebben jullie dit gescheiden van de bank en tv etc?

2 likes

Niet? Ik kijk uit op mijn keuken en mijn keuken op mij? Ben ook niet anders gewend eigenlijk.

@Lemongrab zou gewoon de hele badkamer die roze tegel doen (in combinatie met het terrazzo). Who cares wat de badkamerman denkt. Die heeft waarschijnlijk thuis een 80x80 grijze tegel door de hele badkamer. Qua badkamermeubel zou ik los een wat minder rechttoe rechtaan kopen. Iets met een wat meer retro of vintage look (furnified heeft bijvoorbeeld hele leuke) en dan met een gekleurde waskom erop. Zelf uitgezochte spiegel erboven. Denk vooral dat je het wat meer eigenheid kan geven door niet alles bij zo’n winkel te kopen.

6 likes

Dat is zo afhankelijk van hoe de ruimte er verder uit ziet. Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen om je bank tegen dezelfde lange muur te zetten als de keuken.

2 likes

Ik zou alles roze tegel doen en een deel (bijv muur wasbak en radiator, waar het toilet staat plus dat muurtje aan die kant van de wc, overige totaal roze) doen zoals je op een foto hebt met de helft terrazzo

1 like

Ik zou voor meer roze gaan. Ik heb donkerroze beton cirƩ op alle muren met grijze Ceppo di gre, Gun Metal kranen, donkerbruine badkamerkast en marmer met beige en roze accenten.
Enige witte is mijn douchebak en plafond.
Ga voor kleur, die badkamerman moet zwijgen.

10 likes

Mensen die ik ken hebben dit ook en bewust een eyecatcher gemaakt van de keuken incl een kleur op de muur die de keuken eruit laat springen. Doordat die kleur alleen achter de keuken zit, is er een duidelijkere scheiding tussen keuken en woonruimte

2 likes

Zit je erg vast aan een badkamerman of kan je nog ergens anders gaan kijken? Was laatst bij designtegels in Breda en vond daar superveel leuks en kleurrijks! Ook mooie inspiratie badkamers met veel kleur, dingen die je niet bij de standaard zaken vind
Slechte foto

19 likes