Interieurtopic #5

Vandaag ben ik gaan kijken naar nieuwe eetkamerstoelen. Nu heb ik leuke stoelen gevonden, die lekker zitten maar ik twijfel over de kleur. De stoel is in de stof bouclé en is er maar in twee kleuren wit/beige of (donker)grijs. Op zich zou grijs wel kunnen maar ik vind deze kleur te donker voor in mijn woonkamer.
Wit is besmettelijk en ik ben onhandig en heb een hond met zwart haar. Zou het zonde vinden als ze er naar een jaar al niet meer uitzien. Nu eet ik niet heel vaak aan tafel en werk ongeveer 1x per week aan de eettafel.
Mijn woonkamer is een mix van tweedehands spullen met nieuwe spullen.

Wat zouden jullie doen?

2 likes

Je kunt ze wel impregneren, maar zou het zelf toch niet doen vanwege de hond

3 likes

Thanks allemaal, fijne tips! Wel vrij unaniem voor meer kleur dus, dat dacht ik zelf ook al. Mijn vriend loopt nog niet helemaal te trappelen voor alles in die kleine roze tegel (ook ivm schoonmaken) maar ik ga wel even een beetje spelen met de verhouding terrazzo en roze. Ik vind denk ik die 2 als basis en dan nog wat leukere funky accessoires zoals badmeubel en waskom in een andere kleur inderdaad een leuker en ook rustiger geheel dan nu die drie basisdingen in verschillende samenstellingen bij elkaar.

Stucen en verven leek mij zelf ook een leuk idee en qua kleur dan ook makkelijk aanpasbaar maar werd ons wel sterk afgeraden omdat we een kleine badkamer zonder raam hebben en stucwerk daar over een paar jaar waarschijnlijk niet heel blij van gaat worden.

Ik zit wel redelijk vast aan deze badkamerzaak omdat onze aannemer daarmee samenwerkt dus de basis zal daar wel vandaan moeten komen, maar ik ga voor meubels, spiegels en accessoires wel even elders kijken voor wat apartere dingen, goed idee.

5 likes

Qua meubel zou ik wel aanraden proberen te kijken naar iets dat meer als een geheel lijkt dan zo twee standaard losse kasten zodat de ruimte groter lijkt, bijvoorbeeld door een ladekast over de volledige breedte en dan eerder een spiegelkast en tabletten op te hangen.

3 likes

Ik zou kijken naar andere stoelen
Persoonlijk vind ik die bouclé en dan vooral in t wit ook echt niet mooi en zie je bij iedereen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik zou het niet doen omdat bij twee mensen die ik ken die boucle na een jaar echt lelijk is geworden
Er zijn echt zat fijnere tijdloze stoffen

Qua timing wel fijn voor je want veel woonwinkels hebben nu natuurlijk black friday

3 likes

In mijn (weliswaar beperkte) ervaring is dat vrij standaard (BE). Dit stond bij mij ook zo al in de offerte (badkamermeubels van zaak x,y of z), en toen ik rondvroeg hoorde ik dat dat vrij gangbaar was.

@Lemongrab ik vind je wastafelmeubel + kast een hele andere vibe hebben dan je voorbeelden. Ik vind dat donker hout zelf minder passen, zou dan eerder voor kleur of misschien een lichter hout gaan.

1 like

in mijn geval geen nieuwbouw maar renovatie!

1 like

Dank!
Vind het maar lastig nieuwe eetkamerstoelen, veel vind ik niet mooi net als veel stoffen.

Heeft iemand nog tips voor fijne stoelen?

2 likes

Haha ik blijf dit elke keer pluggen maar ben heel blij met mijn stoelen, vond ze betaalbaar, niet super lelijk (ik vind stoelen bijna altijd lelijk of schreeuwend duur) en 1000 stofkeuzes

Zijn na 3 jaar nog praktisch als nieuw

6 likes

+1 haha, ik heb ze nu 4 jaar en nog steeds superblij mee! Heel comfortabele stoelen en prima om een hele dag/avond op te zitten.

3 likes

Ik zweer bij tweedehands designstoelen (pastoe, vitra, bruno rey) en dan eventueel zelf herbekleden (is echt een kwestie van stof loshalen, stof vastnieten). Gaan soms al decennia mee, zitten bijna altijd heerlijk, zijn tweedehands vaak net zo duur/ goedkoper als stoelen van een doorsnee woonwinkel. Echt alles wat vroeger gemaakt werd is mooier dan wat er nu in de winkel ligt.

22 likes

Ik blijf er bij, maar ik ben groot fan van de Zuiver buisframe stoelen.

3 likes

Ziet er al leuk uit! Maar ik zag je wasbak en vraag me af is dit een rechthoekig model? En dat de bodem en zijkant van de wasbak recht zijn? Ik heb zelf namelijk wel zo’n wasbak en dat is het verschrikkelijkste ooit. Het is moeilijk schoon te houden want de wasbak spoelt niet goed leeg waardoor je dan ook weer eer kalk hebt. Het zou kunnen dat dit een hele goedkope is een dat het bij een duurder model beter gaat.

3 likes

Bedoel je als een soort verzonken aquarium in plaats van een kom? Wel goede tip, ik zou nooit denken aan een goede afloop in een wasbak.

2 likes

Ik ben met hetzelfde probleem bezig (en luxeprobleem: moet 2 badkamers inrichten) maar vind dit eigenlijk wel mooi. Misschien een meer aanwezige roze tegel en idd de muur tussen wc/douche meenemen in een kleur / nog wat roze in de douche.
weet je toevallig welke terrazzo tegel dit is?

2 likes

Iemand een tip voor een winkel waar je leuk servies kan kopen? Ik wil dit niet online doen omdat ik het moet voelen en graag in het echt wil bekijken.
Ben niet vies van kleur.

1 like

Ik heb zelf een poos geleden online besteld, maar weet dat ze sowieso in Groningen een winkel hebben:

Zie nu pas dat er ook een zespersoons (18-delig) servies hadden, ik had twee x een 12-delig besteld haha. Ik heb deze variant samen met die donkerdere, alles bij elkaar ging ook prima en hou zelf ook van kleur.

In meerdere uitvoeringen dus!

2 likes

Loods5

2 likes

Motel a Miio heeft mooi servies; mooi gekleurde keramiek uit Portugal!

Ze hebben filialen in Amsterdam, Utrecht en Den Haag.

5 likes

Als je genoeg geld hebt (of voor inspiratie): de Bijenkorf.

2 likes