Qua kleur de groene velvet maar het liefst wel in ander materiaal. Wat zijn de andere kleuren in je interieur? Bijv qua gordijnen en kussens?
Van deze staaltjes zou ik dan de groene velvet kiezen, maar inderdaad in ander materiaal.
Persoonlijk zou ik voor een kleur gaan die meer afsteekt, maar het hangt ook erg af van je accessoires en de rest van je kamer inderdaad. Plus, je wilde natuurlijk eigenlijk het liefst beige, dus ik denk dat zo’n contrast als ik voorstel dan niet je smaak is. Maar ik deel het toch even, misschien vind je het wat. Als jij beige het mooiste vindt, zou ik dat gewoon doen en eventueel met kussens of een kunstwerk boven de muur de boel wat breken.
Ja, eens! Ik vind die olijfgroene kleur die je erbij hebt gedaan heel mooi!
Maar @Feline, je moet uiteindelijk kiezen wat je zelf het mooiste vindt.
Wij hebben trouwens een velvet stoel, en ik was eerst bang dat die heel snel vies zou worden (met kleine kinderen), maar je kunt die vlekken super goed wegvegen. Het is echt veel minder kwetsbaar dan ik dacht.
Ik ga binnenkort ook voor een nieuwe bank kijken, maar voor de huisdierenbezitters (m’n kateigenaren) welke stof is net zo veilig als velvet? Ze krijgen regelmatig een mani-pedi maar toch vind vooral eentje het heeeerlijk om aan bepaalde stoffen zijn nagels te scherpen, mijn oude eerkamerstoelen zijn echt mishandeld. Heb toen als vervanging ergens tweedehands velvet stoelen gevonden en daar zitten ze niet aan.
Lees wel vaker fijngeweven, maar hoe fijn dan? Heel fijn als je kat er niet aan zit maar als het sowieso geen sloper was dan is dat voor mij niet echt representatief.
Ik heb slechte ervaringen met fijn geweven. Daar trokken ze heel makkelijk halen in. Als kittens en jonge katten sloopten ze alles op hun pad.
Heb nu een bank met hele fijne ribstof en dat blijft heel netjes, wel met clausule dat ze hier niet echt meer slopen maar wel over de bank rennen en dan hoor de je nagels er in gaan en als ze hun zin niet krijgen wordt er als dreigement ook wel even aan gekrabt.
Hier een tijdje een bank gehad met soort wol bekleding, wol vilt of gewassen/gekookt wol achtig. Was wel gewoon polyester stof. Heeft wel de neiging om een beetje te gaan pillen, maar daar helpt zo’n pluizen verwijderaar voor. Qua plooivorming ligt er natuurlijk aan hoeveel rek er in de stof zit.
Dat was tot nu toe nog de fijnste stof qua halen en beschadigingen met katten. Alleen mijn katten waren geen gigantische slopers, maar geweven stoffen werden wel aantrekkelijk gevonden om af en toe de nagels in te zetten.
Ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik onze slaapkamer in zo’n soort kleur wil verven (en ik dacht misschien zelfs het plafrond?), maar ik vind het moeilijkkkk om de juiste kleur te vinden. Heeft iemand toevallig iets vergelijkbaars op de muur?
Edit: ik heb dit gevonden, maar ben alsnog heel benieuwd naar jullie muurtjes!
Ik heb Tout van Vestingh in m’n slaapkamer. Heel mooi, maar die is wat minder paarsig dan jouw plaatjes.
Brinjal van F&B of Merlot Mania van Vestingh
Heel mooi! Ik heb ‘m zelf niet maar jouw plaatjes lijken op Brinjal van F&B
Die staat bij mij ook nog op het lijstje voor een kamer
Dankjulliewel!
Ik heb eating room red op de muur. Vind ik iets meer overeenkomen qua kleur op de plaatjes dan vestingh
Heeft er iemand ideeën over een mooi kleurenpalet voor mijn slaapkamer? Ik vind de kleurkeuze zo lastig. De dieprode/aubergine kleur hierboven vind ik bijvoorbeeld heel mooi, maar denk dat dat niet mooi staat bij de vloer (die nog warmer/roder is in het echt):
Deze lampjes hangen naast het bed:
En deze gordijnen:
Daarnaast staan er witte pax kasten.
De slaapkamer is op het zuiden met veel ramen.
Ik wil nog een vloerkleed, dekbed/sprei voor op bed en verf voor op de muren kopen.
Ik heb mauve madness
Volgens mij heeft Daan Alferink zijn woonkamer in zo’n kleur. Heeft ‘ie het eea van gedeeld op insta!
Hier een klein slopertje in huis
Onze eetkamerstoelen van Goossens zijn van een soort velvet stofje en daar zie je na 4 jaar nog niets aan. In juni een bank bij Sanders Wonen gekocht. De zwaarste kwaliteit stof, ook een soort velvet. En helaas hangen er al overal kleine draadjes uit😭 Het ligt dus heel erg aan de kwaliteit.
We hebben ook 1 fauteuil van microleer en daar komt ze niet aan. Maar dat vind ik zelf geen fijne stof voor een bank.
Lang verhaal kort: wij hebben geaccepteerd dat een kat nu eenmaal krabt. En we zullen nooit een dure bank kopen….
Succes met de zoektocht!
Iets van teal ofzo? Of een mauve? Waar hou je van?
Ik vind groene en rode kleuren vaak mooi. Mauve is ook wel heel leuk, nog niet aan gedacht