Ja denk ook dat je gelijk hebt helaas. Ze zijn eigenlijk heel netjes met z’n 2, maar soms kan ik ze gewoon niet het verschil uitleggen tussen een krabplank/ krabstof en een bank haha. Eentje zit ook helemaal niet aan de bank, maar zat wel aan de oude stoelen. Nagels knippen scheelt wel, maar toch, zou het echt zonde vinden als een nieuwe bank er na een jaar al lelijk uit ziet.
Deze voelt echt niet als krabpaal gelukkig! het is gewoon goed dicht geweven dus je voelt wel textuur maar niks vreemds. Denk wel dat ditzelfde soort spul van een goedkopere kwaliteit misschien niet hetzelfde ‘ik zie geen krabsporen’ effect zou hebben
Heel herkenbaar. Heb nu een grijze hoekbank dus wil heel graag wat anders, maar heb ook geen zin om een berg geld neer te leggen en dat het dan binnen no time kapotgekrabd wordt…
Omdat mensen hier altijd zo goed geholpen worden, doe ik ook een poging: wie weet welke kleur dit is/welke kleur hier in de buurt komt (de zalmkleur)?
In de flexa visualizer app kan je de foto uploaden en dan geeft hij een flexa kleur die het meest in de buurt komt.
Ah goeie tip, thanks!
Mocht de Flexa app niet het gewenste resultaat geven is Gamma misschien een optie. Daar kunnen ze tegenwoordig producten scannen om de verfkleur te bepalen, wellicht dat dat ook met een afbeelding kan.
Faded Terracotta van Farrow & Ball komt in de buurt!
Ik zoek een warme (oud)roze die mooi past bij de kleur van de blauwgroene lommarp-kast.
Ik denk nu aan sulking room pink van F&B of misschien pink champagne van lab paint. Iemand nog andere ideeën?
Blush van little greene of als je wat meer contrast wil zou Dorchester Pink ook mooi zijn denk ik.
Toevallig was ik vandaag bij de Gamma en stond er een bordje met uitleg dat ze beeldschermen (o.a.) niet kunnen scannen. Meer voorwerpen van stof/hout etc.
Ik ben fan van sulking room pink dus stel dat voor!
Ik zit al een tijdje na te denken over wat ik met dit hoekje kan doen…Weet niet wat er mooi staat en hoe ik dit hoekje functioneel en mooi kan inrichten. Zat te denken aan een houten open kast of een speelhoekje voor m’n kind, maar kan maar niets goeds vinden. We hebben niet per se behoefte aan grote opbergruimte.
Mogelijke ideeën:
- Leeshoekje met fauteuil (beetje raar in een standaard woonkamer en zo dicht bij de deur?)
- kunst
- een mooi stuk behang op een paneel plakken?
- speelhoekje met een kast waar rieten manden in zitten
- open wandkast
Context voor de foto:
Rechts is de voordeur (richting de gang) en links (waar de tv staat) staat de bank. De lange muur is ruim 3 meter.
Weg
Wat zouden jullie doen?
Hoezo zou een leeshoekje raar zijn in een standaard woonkamer?? Lijkt me juist prima gebruik van de ruimte.
Edit: zolang je natuurlijk geen deur in je smoel krijgt als je net middenin je verhaal zit.
Vloerspiegel, rond kleed, stoel, lamp, plant
Als je een speelhoek nodig hebt, is dat wel een goede plek
Heb je een inspiratiefoto oid van hoe het eruit zou kunnen zien? Ik ben niet zo visueel ingesteld en zie het niet echt voor me. Lijkt me dan zo’n bepakte muur?
Een vloerspiegel vind ik nogal trendgevoelig. De woonkamer is al wat meer trendgevoelig met het kleurenpalet, dus ik probeer het nu wat meer tijdlozer te maken voor hoever dat kan
Goeie! Dit ziet er gezellig en functioneel uit!