Interieurtopic #5

Ik dacht echt van huh had ik hierop gereageerd, maarja @Rozevarken of roze konijn lijkt wel op elkaar haha. Ben het er in ieder geval mee eens dus benieuwd welke kleur het wordt.

4 likes

Ik kan okergeel voor de werkkamer aanraden! :smiley:

Die gele 2025 kleur van flexa vind ik ook mooi geel. True joy heet die.

3 likes

Bij het plafond gewoon met een dunne kwast een strakke lijn trekken en daarna pas de rest van de muur met de roller. En muurverf haal je zo met water van de grond weg, dus als je lui bent hoef je je vloer niet af te plakken en haal je zo met een doekje alles wat je knoeit weg. Tenzij je een parketvloer daar hebt :joy:.

Oh en er is altijd wel een 40%/50% kortingsactie bij een bouwmarkt en voor een muurtje heb je echt maar een paar liter nodig.

Geen smoesjes, gewoon verven dus.

4 likes

En echt eerst even proberen want dit is het met kleuren, dat toont gewoon heel anders in verschillende soorten licht. Voor je weer 5 liter verf er op hebt zitten en het alleen in zonnig licht mooi is

1 like

Ik word elke dag nog heel blij als ik faded terracotta in m’n woonkamer zie

2 likes

De afneembare verf van de Hornbach (zit in een bak met gouden deksel) is echt geweldig en niet heel duur! Lekker dik, dus spettert niet zo, en dekt heel goed. Kun je in allerlei kleuren van verschillende merken laten mengen. Ik heb zelf breakfast room green van F&B laten mengen en het is heel mooi geworden.

3 likes

Ohh ik twijfel over deze kleur voor onze woonkamer. Wil richting terracotta, maar niet te donker. Vrees alleen dat deze juist meer richting roze lijkt te gaan terwijl ik graag meer richting oranje wil :grimacing:

4 likes

Ik vond faded terracotta echt als zo’n terracotta bloempot! Dus meer oranje dan roze.

2 likes

Hij is juist meer oranje dan roze. M’n buurvrouw noemde ā€˜m ā€œzonnigā€. Krijg er veel complimenten over, echt een warme kleur!

2 likes

Thanks! En jij ook @Bertha dit is precies de teint die ik zoek (warm/zonnig), dit helpt bij de keuze! :smiley:

1 like

Misschien vind je hem wel al te donker, maar ik heb mijn woonkamer in Rijks Rood geschilderd. Ben er heel blij mee! Geeft echt een mooi warm gevoel.

23 likes

Heel mooi!! Alleen onze woonkamer is wat kleiner, en ik vrees dat deze kleur net te donker is waardoor de kamer kleiner lijkt. Maar love dit!

1 like

Ja weet ik! Al weet ik niet of het per definitie zo is, er bestaat in verf misschien ook wel een warme blauw en koele geel? Anyhow de kamer is op het zuidwesten op de derde verdieping dus er komt wel veel licht binnen, als het buiten niet zo extreem grauw is :laughing: (daarom dacht ik dat sulking room pink ook mooi roze zou zijn maar goed) - dus ik denk dat koel en warm allebei prima kan.

Ik kijk nu naar kittiwake (koel blauw) en hay of yellow ground. Ik heb oorspronkelijk ook lang over geel getwijfeld maar uiteindelijk die roze gekozen omdat we die ook in de slaapkamer deden en was dus makkelijker/goedkoper qua verf. En wilde toen absoluut geen blauw maar ik ben ineens gegrepen?

Dit klopt. Je als je een kleurcode hebt ook aan de samenstelling zien wat de basiskleur is en of er bijvoorbeeld rood of blauw in een kleur zit en dus ook of het een koude of warme ondertoon heeft.

Edit: Ik vind trouwens al die lichtige farrow and ball kleuren flets en in nieuwe huizen nooit mooi uitkomen. Je mist allerlei houten elementen, hoekjes, randjes, sierlijsten etc als je gewoon vier betonnen strakke wanden een fletse kleur geeft.

12 likes

Ja precies! Dat dacht ik te weten maar ik had geen zin om het na te kijken of iets ongefundeerds te zeggen :laughing:

3 likes

Jouw edit vind ik ook. Daarbij vind ik juist Kittiwake koel ogen, en Hay flets en niet zo warm. Denk dat je wel een beetje een kleur wil die je vrolijk maakt? Dan zou ik niet gaan voor zo flets…

Ik heb net de Nimes gebruikt, vind het super mooi, maar misschien vind je dat te saai. Dan zou ik voor wat meer ā€˜fleurigs/warms’ gaan als een okergeel?
Of een terracotta…

2 likes

Ik zou voor een geel gaan als je perse wil verven. Wij hebben dat op de muur en ook als het grijs is blijft het heel warm en zonnig voelen in de kamer. Als je die roze kleur nu al koud vind voelen zal dat met een blauw niet beter worden denk ik. En eigenlijk zou ik zelf eerst de kamer meer aankleden met planten, warme lampen en wat leuks aan de muur etc voor je het gaat oververven. Sowieso vragen grijze dagen om een lampje vind ik.

2 likes

Ja kittiwake is ook koel, ik denk dat ik dat niet zo erg vind, de kamer krijgt veel licht en is op het zuidwesten. Ik denk dat ik mij nu meer stoor aan hoe donker het is. Kittiwake lijkt mij wel fris! Ik denk nu aan kittiwake op de muren en borrowed light op het plafond.

@Shaaar zie nu je edit. Ik snap wat je bedoelt, ik denk ook wel dat dat meespeelt in dat ik de huidige kleur niet mooi vind: het is grauwroze op alle betonnen muren en verder is de kamer nog amper ingericht en we hebben nog niets eens hoge plinten (die de kleur ook weer breken). Maar ik heb een (echt) houten vloer, het dak loopt schuin omhoog van 2,70 tot 4 meter en daar loopt een hele dikke massief houten balk zichtbaar doorheen, de kozijnen etc zijn hout - ik vind het dus niet helemaal een standaard vierkante nieuwbouwruimte, en ik denk dat het als ik plinten plaats (misschien het houtwerk ook wel in een leuke kleur ipv wit, of wel helder of gebroken wit, weet nog niet), raambekleding ophang, wat dingen aan de muur hang, planten neerzet, etc het wel mooi wordt.

Ik ben 99% zeker dat ik gewoon ga verven en zal wel voor- en na foto’s plaatsen van het resultaat!

2 likes

Sorry maar dit is toch de meest grauwe optie die je kunt kiezen?

15 likes