Deze kamer is wel echt zonnig gefotografeerd en wss ook wat qua kleur bewerkt. Ik kan namelijk ook dit soort foto’s vinden met sulking room pink.
Als je de houten deurlijst en de tafel wegdenkt lijkt het op een wachtkamer bij de dierenarts.
Ja dus? Mijn kamer heeft toch ook een houten deurlijst en meubilair?
Ik woon ook op 3 hoog met veel licht (zuidoosten) en heb ook een geel met een koelere ondertoon. Vind warm geel (alles richting okergeel) namelijk heel lelijk. Maar doordat er zo veel licht binnenkomt en de warme vloer is het alsnog een kleur die altijd zonnig lijkt. Haal de foto zo weer weg maar even voor het idee
Oh ja mooi! Heb het gezien, thanks ik denk ook dat koel het probleem niet is in deze ruimte. Ik twijfel over geel omdat mijn houten vloer iets lichter is, en de houten balk in het plafond ook licht hout. Ik denk dat er dan te weinig contrast is misschien (hoewel dat misschien niet uitmaakt als ik eindelijk plinten plaats die het dan kunnen breken). Maar daardoor neig ik nu toch een beetje naar blauw, al vind iedereen hier het wanstaltig blijkbaar
Mooi zeg! Ander vraagje, waar is jouw kleed van?
Ik zou vooral iets kiezen wat je zelf mooi vindt en je niet zoveel aantrekken van wat anderen vinden. Maar bespaar jezelf een hoop tijd door gewoon even een testvlak te doen op verschillende muren qua lichtinval. Elke kleur kan zo anders tonen door hoe het licht in je huis valt. Afgaan van plaatjes op internet is uiteindelijk het recept tot een keuze die plots heel anders toont in je eigen huis.
Altijd doen wat je zelf het mooist vindt!
Oh ik vind het heel leuk ook dat blauw! Zou het gewoon doen als het je mooi lijkt. Denk dat het in combinatie met hout heel mooi kan zijn. En die kleur blauw is ook heel vet met rood bijvoorbeeld en groen dus genoeg mogelijkheden om nog meer kleur toe te voegen
Ja precies rood en groen zie ik ook helemaal voor mij!
Of oranje
Ben ik zeker van plan!
Ja!
Thanks! Van Hay (Peas vloerkleed)
Wat is jullie mening over plafonds ook schilderen? Ik zit in zo’n instagramreel-fuik waarin stylisten beweren dat het mooier is om niet alleen je muur een kleur te geven, maar ook het plafond. Ik zie dat in mijn eigen huis niet voor me. Het maakt wel dat ik dusdanig twijfel of ik überhaupt iets nog moet doen aan de muren (en het plafond).
zou gewoon doen wat je zelf leuk vindt, het is nu trend om alles te schilderen, op den duur verandert dat weer. Niet dat het niet mooi kan zijn, maar ik zou het te veel werk vinden en ook te duur en het daarom niet zozeer waard. Die voorbeelden op insta zijn sowieso altijd mooi gestyled, dus het hangt ook gewoon van je eigen smaak en stijl af of je uiteindelijke kamer er goed uitziet.
Welke kleur is dit? Vind hm heel mooi!
Wij hebben het op zolder gedaan en ben er heel blij mee! Ziet er meer af uit ofzo. Geeft ook een knusheid.
Ik vind het niet bij alle ruimtes en kleuren mooi. Zou het bijv wel doen in een slaapkamer, toilet of hal met een wat donkerdere kleur. Evt. In combinatie met behang. Daar vind ik het wel heel tof. Het is dat ik in een huurhuis woon en de plafonds wit opgeleverd moeten worden, anders had ik denk ik de slaapkamer gedaan. Mijn hal heeft een klein stukje plafond en dan een trap naar boven, daar had ik dat stukje plafond anders ook wel gedaan.