Interieurtopic #5

Hoe hebben jullie je schoenen opgeborgen? Ik heb aardig wat paar die ik regelmatig draag en ik zoek nog naar een goede oplossing.
De paartjes die erg seizoensgebonden zijn kan ik prima in een doos achter de knieschotten op mijn overloop zetten. Maar voor de rest wil ik wel een mooie manier om ze op te bergen. In mijn slaapkamer heb ik op zich voldoende ruimte om iets neer te zetten. Ik wil sowieso ook een rekje bij de voordeur waar ik het eea kwijt kan.

1 like

Die van mij staan op een LACK tv-meubel

3 likes

Foto is van Pinterest maar ik heb ze zo, in een Billy, met de verschillende hoogtes van de planken kan ik lage schoenen en laarzen allemaal kwijt en gaat er weinig ruimte verloren.

9 likes

Ik heb van die planken speciaal voor schoenen onderin mijn kledingkast, is een PAX kast.

4 likes

Gaat je kledingkast niet stinken dan? Lijkt me zo niet fris

4 likes

Nee, geen last van moet ik zeggen. Ik heb ook niet het idee dat mijn schoenen stinken. Direct boven de schoenenplanken zitten ook meerdere lades, het zit daardoor ook wel afgescheiden van mijn kleding.
Voor mij de beste optie i.v.m. klein wonen.

2 likes

Ik heb dit ook, 3 planken in een billy. Die billy staat in mijn inbouwkast bij de hal, ideaal.

Ik merk dat het eigenlijk niet meer past, dus misschien moet ik de meer seizoensgebonden schoenen ook maar in mijn PAX zetten.

In mijn vorige huis had ik een brede schoenenkast in de hal, ook handig.

1 like

Ik heb zo’n kapstok met een bankje en dan twee plankjes waar je best veel paar kwijt kan. Maar ik heb van winterschoenen op dit moment vier paar dus dat bergt ook wel makkelijker op dan 20 ofzo

1 like

Ik heb in de gang bij de voordeur 3 Ikea tjusig schoenenrekken op elkaar staan. Dat is genoeg voor de schoenen van m’n vriend en mij. Ze zijn wel zwart en dat is niet echt m’n ding meer, maar ik heb ze ook al 8 jaar. Toen ik destijds een schoenenrek zocht was alles heel wiebelig. Deze zijn lekker stevig en praktisch!

2 likes

Heerlijk! Ik had ook een Billy, maar daar heb ik in mijn huidige huis helaas geen ruimte meer voor. Dus op zoek naar een alternatief.

@pastelzwart Oh wel slim om die op te stapelen! Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Dan kan ik in ieder geval in de gang al iets meer kwijt.

1 like

Je krijgt er een ijzeren bevestigingsdingetje bij. Is heel makkelijk!

1 like

Deze zijn top, maar alles wat veel groter/hoger is dan den sneaker word wel lastig. Het past wel maar je moet de bovenkant dan ‘omvouwen’ (zie foto)

https://www.wehkamp.nl/spinder-design-schoenenkast-billy-2-16581568/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping&utm_id=16686204898&utm_term=165815680000&utm_marketing_tactic=NL&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAhbi8BhDIARIsAJLOludHldy8MjiEcSKzazLJ0QCsQ_4ht9VoBIqlBY2Dl-g9QJ8If0eitroaAkQJEALw_wcB

2 likes

Toevallig ook net in elkaar geschroefd. Past echt net precies in mijn kleine gang bij de voordeur. Heb nog een schoenmat eronder, ziet er top uit.

1 like

Ik heb deze kast bij de voordeur staan. Past veel in en is diep

1 like

Ik kwam toevallig (wel een hele dure!) mooie kleurrijke deurmat tegen, misschien vind je hem wat:

Ze hebben verschillende kleurencombinaties.

5 likes

Heel cool! Helaas niet op maat verkrijgbaar :frowning:

Ik heb 6 brede planken in mijn meterkast en een Brusali schoenenkast (Ikea) in de hal neergezet. Daardoor kan ik al mijn schoenen in de hal kwijt. Ideaal!

5 likes

Voor wie mijn zoektocht naar een gezellige deurmat interessant vindt: ik heb staaltjes besteld bij LX-matten, Matifyer en FabFoyer! Met name over de laatste errug enthousiast :star_struck: zal foto’s posten van de uiteindelijk keuze en/of opties als jullie t leuk vinden

21 likes

Oh heel benieuwd!

4 likes

Wij hebben een vrij kleine woonkamer (14m2), veel lichtinval, houten vloer en lichte muren. Ik ben verliefd op een kast die de hele muur beslaat, maar vraag me af of de kamer daar niet te klein voor is. Hoe maken jullie dit soort keuzes? Kan het niet echt nabootsen, behalve met heel veel dozen ofzo :joy:

2 likes