Interieurtopic #5

Silent white deep van Little Green. Maar de foto’s online geven echt een totaal verkeerd beeld haha. Lijkt er met geen mogelijkheid op. Dus zou zeker aanraden het te testen eerst

2 likes

Ik heb het nu voor het eerst gedaan in de hal (kleur; setting plaster) en in de woonkamer (kleur; school house white). Het oogt veel meer als een geheel en daardoor veel mooier. Zijn beide wel wat subtielere kleuren, bij wat meer aanwezige kleuren hangt het echt van de ruimte af of ik het zou doen.

Ik zag er trouwens erg tegenop, maar het ging prima!

3 likes

Ik heb het in m’n nieuwe huis waar we sowieso moesten schilderen overal gedaan, dus wanden en plafond dezelfde kleur. Het ligt aan de ruimte of ik het geslaagd vind: in de slaapkamers op de tweede verdieping, standaard bijna rechthoekige kamers vind ik het matig geslaagd. Het is wel knus maar ook heel erg alsof je een box inloopt (met lichtere kleur in lichtere kamer minder “storend” dan in de donkerdere kamer met grauwere kleur). In de zolderkamers met schuin hoog plafond vind ik het wel heel mooi! Maar ik denk doordat het al ruimtelijker is door de hoge schuine plafonds en dus gebroken door een houten balk.

In de woonkamer en keuken zijn de muren en plafonds een wittint en daar vind ik het denk ik wel echt mooier dan een spierwit plafond, maar de volgende keer denk ik wel dat ik het plafond toch in een lichtere tint zou doen - plafond krijgt minder licht waardoor het nu iets donkerder lijkt.

Ik ga zelf nu dus wel weer muren en plafond in een kleur doen maar het plafond dan (een heel stuk) lichter. Ben benieuwd wat dat met de ruimte doet!

1 like

Vorig jaar voor het eerst gedaan en ben helemaal om! Vind het echt prachtig.

3 likes

Ik heb mijn hal volledig donkergroen gemaakt. Het effect is leuk maar het is dramatisch geweest om te doen. Eigenlijk moet er nog een laag.

1 like

Hele mooie kleur! Ik wilde ook zoiets voor in de keuken, maar jeetje wat was het moeilijk om de juiste kleur te vinden. Heb denk ik 10 testers gehaald, alles alsnog in de verkeerde kleur geschilderd en toen op goed geluk alles in G0.08.88 geschilderd en nu is het echt top!

Maar jouw kleur heb ik ook niet eens overwogen omdat de foto’s er idd heel anders uitzien. Terwijl het bij jou juist prachtig oogt.

4 likes

Ik heb al mijn plafonds meegeschilderd in mijn kleine appartementje en het is heel leuk geworden (al zeg ik het zelf). Oogt juist héél rustig. PB maar als je fotos wil zien :blush:

2 likes

overweeg ook Bothy Blue van Farrow&Ball:

ik heb dit in mijn slaapkamer en ben er nog steeds verliefd op (foto’s te vinden in wayrwt)

12 likes

Ik ben team per kamer bekijken. In mijn woonkamer en slaapkamer heb ik voor een wit plafond gekozen (ik wilde geen box gevoel in deze kleine ruimtes), in mijn toilet heb ik het plafond meegeverfd in de kleur van de muren en in de hal ga ik het plafond juist accentueren en trek ik die kleur ook over de achtermuur door in mijn langgerekte hal. Zo kan ik de lengte van de hal benadrukkken.

1 like

Thanks, kom heel erg in de verleiding tot kopen maar het stofzuigen en vuilophoping door die bolletjes… :melting_face:
Of valt het mee?

Ik vind het erg meevallen en heb hem al een paar jaar, maar ik draag geen schoenen in huis en heb ook geen huisdieren of kinderen. Dus er komt niet veel vuil in. Ik ga er niet met een stofzuiger overheen want dan ben ik bang dat de bolletjes extra gaan pluizen, maar eens in de zoveel met de slang tussen de bolletjes en dat is prima. Maar het is wel iets minder praktisch dan een laagpolig kleed denk ik. Maar hij is wel heel leuk haha dus ben voor de looks gegaan

2 likes

Wij hebben in de zitkamer Symmetry en op een andere wand Yippee Blue, beide van Histor. Yippee blue is donkerblauw maar echt een prachtige sfeervolle kleur vind ik, Symmetry is meer grijzig blauw. Als je foto’s wil zien mag je me altijd een PB sturen.

1 like

Wil je een foto delen van setting plaster? Ik twijfel om mijn keuken/eetkamer daarin te ‘‘drenchen’’

2 likes

Ik ga dit weekend verhuizen, maar zal daarna foto’s delen. Setting plaster zit dus op de muren en plafond in de hal en de deuren en houtwerk is rood (incarnadine). Dus ik weet niet hoeveel je gaat hebben aan mijn foto’s want het rood is vrij bepalend.

4 likes

Ik heb een bordeaux/roestrode keuken erin haha dus dat zou nog juist wel eens top kunnen zijn om te zien

1 like

Hoe is de kwaliteit van het beddengoed van de Zara Home, iemand daar ervaringen mee?

Ik heb twee sets en deze twee verschillende sets zijn echt slechte kwaliteit en na minder dan een jaar eigenlijk wel aan vervanging toe omdat het scheurt bij de naden

3 likes

Heb ‘m binnen, love it!!! Dat schoonmaken wat minder makkelijk gaat neem ik dan maar voor lief :innocent:

2 likes

Wij zijn onlangs terug verhuisd naar Nederland en kunnen binnenkomt onze nieuwe woning in.
We hebben nog helemaal geen meubelen. We hebben een grote, vrij nieuwe grijze bank gekregen en het laminaat (ook grijs) in de woning blijft liggen. Ik zou zelf liever een andere kleur hebben, maar daar hebben we nu het budget niet voor aangezien we nog heel veel moeten aanschaffen. Het ziet er netjes uit en de kwaliteit lijkt goed.

Nu vind ik het zo moeilijk om te bedenken hoe we de woonkamer gaan verven en inrichten. Ik wil niet dat het te grijzig/greige wordt. We moeten dus nog een salontafel, vloerkleed, tv meubel, lamp enz uitzoeken, en natuurlijk een kleur voor de muur. Ik weet niet zo goed waar te beginnen en zowel partner als ik hebben er ook niet heel veel gevoel voor :sweat_smile: We zijn al bij woonwinkels en kringloopwinkels geweest voor ideeën. Heeft iemand tips?
Waar doen jullie inspiratie op? Op pinterest zie ik veel wat saaie voorbeelden.

2 likes

Ik ben kortgeleden verhuisd en ook nog aan het inrichten. Ik hou zelf echt veel van kleur. En ik wist dat ik iets wilde met oranje, roze, groen, paars. En beste tip die ik heb gekregen/gelezen was dat in principe alles bij elkaar past, als de kleur maar op verschillende plekken terugkomt. Dus ik heb een groene bank en een oranje stoel. Maar doordat ik ook oranje heb in muurdecoratie en oranje/groen in een zandloper past het juist. Ik heb ook een roze bijzettafeltje en die kleur heb ik ook weer in een lampje terug laten komen. Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon eigen voorkeur en zo op papier klinkt het misschien heel chaotisch maar het is in het echt wel een geheel.

4 likes