Misschien even beeld wat je nu hebt loslaten en niet uitgaan van je grijze bank maar bedenken welke kleuren je op de muur mooi zou vinden. Je kan altijd kleedjes over de bank gooien of een hoes.
Ik heb dit in heel m’n huis en ben er super blij mee. Het zijn wel relatief lichte kleuren, maar vind het warmer ogen dan een wit plafond.
Kleurrijk vloerkleed, weet niet of je breit of haakt (of iemand kent die dat doet), maar een vrolijk gekleurde deken bij de bank, etc. Weet niet wat je smaak is maar je kunt grijs best opfleuren met felle kleuren zoals (donker)blauw, okergeel of oranje, paars etc.
En @chachaloco jouw inrichting vind ik heel vrolijk en gezellig klinken (maar heb dan ook een hekel aan sad beige)
Hierboven al veel gezegd natuurlijk, maar even visueel dat kussens en posters al zoveel doen… en persoonlijk vind ik combineren met houten (walnoot?) meubels het ook mooi/gezelliger maken.
Zou vooral kijken naar welke kleur jullie mooi vinden voor een muur en niet per se naar al het grijs, staat overal bij? Maar misschien een mooie tint groen+hout en grijs
Kan je alle Farrow & Ball kleuren laten mengen bij de standaard bouwmarkten? En zo ja, heeft iemand ervaring of er veel verschil in kleur ten opzichte van de echte zit qua pigmentatie enzo?
Ohh wat super leuk!!
Ik heb een aantal laten mengen de laatste tijd, ook ‘archived’ kleuren en allemaal gewoon gevonden. Soms ligt het wel aan de persoon bij het menggedeelte of ze weten hoe te zoeken, dat ze eerst zeggen; “nee kan niet”, maar toch lukt. Vaak moet je ze laten zoeken op het nummer boven de kleur op de website ipv de naam.
Qua pigmentatie e.d. heb ik geen vergelijking, maar vind de kleuren allemaal mooi uitkomen en zoals op de site / voorbeeldfoto’s.
Wij hebben de kleuren laten mengen bij een grote verfwinkel in de buurt, omdat niet elke bouwmarkt de merken verkoopt die we nodig hadden. Maar mijn ervaring is dat het mengen van de kleur Skimming Stone een andere kleur werd bij verschillende merken. Ik heb speciale verf laten mengen voor de badkamer en daar zat een andere toon aan dan dezelfde kleurnaam, met een ander merk verf, voor de woonkamer. Uiteindelijk wel voor een andere kleur gekozen op de badkamer, maar het viel me wel op! Dus de kleur is niet 1 op 1, en niet een exacte kopie van het origineel.
Tip van flip; haal genoeg verf, van hetzelfde merk, op hetzelfde moment. Wanneer je bij besteld, of een ander merk verf kiest, krijg je kleurverschil.
Ik kan helaas de foto met de verfstokjes niet meer vinden… want ik had je het graag willen laten zien.
Alle kleuren zijn anders geworden (op 1 kleur na; eatingroom red). 1 muur ook opnieuw geverfd in een andere kleur. Zou ik het weer doen? Nee
@Half.Moon @Neena @Henry bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Ik heb voor mijn nieuwe huis kleurcombinaties gemaakt met kleuren van F&B, maar wordt wel een dure grap denk ik. In ieder geval goed om te weten dat mengen dus niet altijd ideaal is…
Ik ben benieuwd welke kleuren je op het oog hebt!
FB kleuren zijn natuurlijk ook afhankelijk van ondergrond, achtergrond, raamrichting, lichtinval en het weer buiten. Dus elke kleur is overal anders. Maar dat is met elke verf die je opsmeert
Als je het mooi vindt, gewoon doen hoor!
Redelijk neutrale en aardse kleuren, dus in ieder geval niets spannends qua pigmentatie denk ik haha! Zit nu te denken (voor verschillende kamers) aan Treron, Mouse’s Back, Studio Green en Dead Salmon. Zou het liefst per kamer per kleur een pallet willen aanhouden zoals op website F&B staat, maar dan moet ik dus even kijken of ik niet failliet ga of dat ik het toch via een bouwmarkt doe .
Prachtig
Ik zou het gewoon via de bouwmarkt doen, maar wel ff investeren en laten mengen in kwalitatief goede verf zoals Sikkens of Sigma. Daar ga je zo veel meer plezier van hebben.
En online zijn genoeg zaken die ze voor je doen mengen, zoals verfwinkel.nl, daar hebben ze vaak goede kortingen.
Goed idee! Thanks
Hoe hebben jullie je schoenen opgeborgen? Ik heb aardig wat paar die ik regelmatig draag en ik zoek nog naar een goede oplossing.
De paartjes die erg seizoensgebonden zijn kan ik prima in een doos achter de knieschotten op mijn overloop zetten. Maar voor de rest wil ik wel een mooie manier om ze op te bergen. In mijn slaapkamer heb ik op zich voldoende ruimte om iets neer te zetten. Ik wil sowieso ook een rekje bij de voordeur waar ik het eea kwijt kan.
Die van mij staan op een LACK tv-meubel
Foto is van Pinterest maar ik heb ze zo, in een Billy, met de verschillende hoogtes van de planken kan ik lage schoenen en laarzen allemaal kwijt en gaat er weinig ruimte verloren.
Ik heb van die planken speciaal voor schoenen onderin mijn kledingkast, is een PAX kast.
Gaat je kledingkast niet stinken dan? Lijkt me zo niet fris
Nee, geen last van moet ik zeggen. Ik heb ook niet het idee dat mijn schoenen stinken. Direct boven de schoenenplanken zitten ook meerdere lades, het zit daardoor ook wel afgescheiden van mijn kleding.
Voor mij de beste optie i.v.m. klein wonen.