Interieurtopic

Vind dat heel leuk en lekker kleurrijk! Zie het ook in veel huizen, dus denk dat het prima kan.

1 like

Verschillende stoelen is hardstikke leuk. En ik zou je, zelfs door Kerst niet laten verleiden tot snelle beslissingen over dure stoelen. Ik zou 1 stoel met die spijltjes erbij doen en op zoek gaan naar een andere vierde. En voor kerst er even een klapstoel of een kruk bij zetten. Bij de Ikea of zo?

Ik moest meteen aan deze stoel denken, die prima past bij je andere voorgestelde stoelen en helemaal niet duur is:


(maar misschien vind jij hem heel lelijk, of past het niet in de rest van je interieur)

1 like

Hahaha dankjewel voor de reacties allemaal. Ik ga er nog even over denken. Iig fijn om te weten dat het (over het algemeen) niet heel raar wordt bevonden.
Grappig genoeg heb ik nu een grote ruimte met (heel lelijk) wit laminaat van de vorige bewoners, dus ben wel wat gewend qua stofjes en heb een robotstofzuiger. Maarja waarom zou ik mezelf doe stofjesmanie nog een keer aandoen ook?

Ja die zijn stoelen zijn leuk! Had ik bij de Kwantum idd ook gezien, maar dan de effen variant. Toen had ik die anderen al besteld, maar vind deze ook leuk! Denk alleen dat ik wel effen stoelen wil, anders wordt het een beetje te druk en past ook niet helemaal bij de inrichting.

1 like

Wij gaan ook twee verschillende vloeren leggen in ons nieuwe huis. De hal wordt honingraat tegeltjes en de woonkamer eikenhout visgraat.

3 likes

Ik verplaats het even naar hier.
Zorg er in ieder geval voor dat je bij ieder raam iets van een radiator hebt staan, dat doet nog veel verschil qua comfort omdat je anders tochtvallen creëert. Een zonneboiler is idd om water te verwarmen, eigenlijk zijn het zonnepanelen die zonlicht omzetten in warmte om water te verwarmen wat je dan kan gebruiken voor sanitair en verwarming, in de zomer is dit doorgaans voldoende voor je behoeften aan water, in de winter minder maar dat light ook echt aan het weer. Zonnepanelen werken het beste bij zonnige winterdagen.
Wat voor werk doet je schoonvader er zelf in? Ik werk nu zelf bij een klein bureau en moet toch wel zeggen dat wij zelf veel zelf doen en adviseren, een architect wordt er enkel bijgeroepen als we echt een vergunning nodig hebben wat we dus niet zelf mogen aanvragen.

Bouwen is natuurlijk altijd wikken en wegen, je kan ook je ketel nu laten staan en over een paar jaar vervangen. Het is vooral dat er nu een doelstelling op tafel licht om klassieke mazout (en eventueel ook gas) systemen te laten stoppen tegen 2030. Al is dat altijd gissen of het ook daadwerkelijk zo zal zijn, zeker met het gekwakkel van onze regeringen haha. Ik ben zelf in ieder geval van mening dat je veel meer nut zal hebben van goed isoleren zonder koudebruggen dan allemaal dure technieken te plaatsen zonder isolatie.

2 likes

Ik heb de groene muren in de woonkamer toch overgeverfd. Was er echt niet blij mee en de kleur was zo overheersend voor de rest van het interieur. Nu zit er een lichte grijs op, wel met een groene ondertoon zodat die mooi past bij de trap straks. Ben er echt zoveel blijer mee! Op de foto is de kleur nog niet goed gedroogd trouwens.

16 likes

Ik vroeg mij wel af, wat is jullie go to plek voor interieuraankopen? Online of gewone winkels?

Bij mij is dat h&m home, sissy boy en moonloft (online, maar ze hebben een winkel in zwolle)

Wonenmetlef (online) en Homestock (online en winkel) vind ik aanraders!

1 like

Kringloop

4 likes

Als veel budget heb voor een specifiek meubel, ga ik naar Nome Furniture (winkel in België). Nu al een aantal stukken van hun omdat ze soms een stockverkoop houden (rib uit mijn lijf, dat wel) maar ZO blij mee! Andere leuke winkels met dezelfde stijl zijn DASNICE en Veneir Meubilair, maar die laatste 2 hebben geen fysieke winkel geloof ik.

Al de rest komt van veel verschillende websites: made.com, My Ex Boyfriend, designshopp.be, Ygo (heeft veel weg van Ikea), maisons du monde, Ikea, en uiteraard veel kringloopwinkels.

1 like

Ik heb hier 2 weken geleden denk ik een foto gepost van een stukje van mijn woonkamer, al was dat meer een sfeerfoto. Ik heb nog een foto (ik sta er wel zelf ook op haha…) maar zou eigenlijk eens fatsoenlijke foto’s van de meubels moeten maken, want het zit bij de meeste echt in de details.

38 likes

Ik ben verliefd op jouw salontafel!

2 likes

Ja, same here. Heel mooie kamer sowieso @bostons!

1 like

Is er hier iemand die verstand heeft van inbouwapparatuur voor de keuken?
We zijn op zoek naar een nieuwe keuken en iedere leverancier vindt dat “ zijn “ merk de beste apparatuur heeft. En ik verdenk ze er allemaal van dat ze degene met de meeste provisie aanpraten.
En nu heb ik dus geen idee meer.

Echt verstand heb ik er niet van, maar wij hebben toentertijd gewoon bij een aantal grote bekende apparatuurmerken (siemens, miele, bosch, smeg, zanussi etc.) gekeken naar de algemene recensies en beoordelingen (zoals online als in naaste kring) en toen gekozen voor degene met de beste prijs-kwaliteitsverhouding (was in onze ogen siemens)

2 likes

Ok, dankjewel. Ik twijfel tussen Siemens en Miele. En vooral over de inbouw espresso machine. Heb je daar toevallig een mening over! :wink:

Mijn ouders hebben een Miele inbouw koffiemachine, bevalt prima, heeft het 10 jaar probleemloos gedaan, maar er is weinig zelf aan te repareren als het stuk gaat, want alles zit in 1 unit in elkaar gebouwd, dat vindt mijn vader jammer, want die klust graag zelf.

1 like

Nee helaas niet! Ik ben niet zo’n koffiedrinker dus heb daar totaal niet naar gekeken.

Als ik het goed begrepen heb is het binnenwerk van de Miele van fabrikant Jura. En die heb ik nu ook. Dus als hij het zo lang vol heeft gehouden bij je ouders ben ik overtuigd. Dank voor je antwoord.