Interieurtopic

@barney, zie ook mijn post waar ik nu op reply over nepbloemen.

Ik ben lui en maak ze te weinig stofvrij, maar kan gewoon met een doekje/uitschudden of lichtjes afspoelen.

Edit: Oh ik heb nog meer nepplanten ook gekocht laatst, ik vermoord echt alle levende planten dus dit is wel beter zo. Beter nep dan niets haha.

1 like

Oh dit is ook heel leuk ja!!

Ik heb een meubel van eikentafels.nl, je kunt iets uitzoeken of op maat laten maken, je kunt allerlei kleuren lak en olie kiezen, en ze bezorgen netjes thuis. Ik vond de prijs meevallen (€625) voor een massief houten meubel van 1.40m met drie lades, 1x gerookt en matte trae lyx epoxy-afwerking.

1 like

Ah dankje! Dit is precies wat ik zocht! Heb je ook de waskom en kraan daar vandaan?

Nee ik heb Villeroy&Boch-waskommen via installatievakwinkel.nl en kranen van sanitairkamer.nl, wij hebben bijna alles op internet bij allerlei losse winkels besteld, niet 1 winkel had alles wat ik mooi vond en er zitten echt belachelijke prijsverschillen tussen de winkels (>€200 per waskom bijvoorbeeld).

Plaatjes zeggen meer dan woorden

62 likes

Dit is echt fantastisch

2 likes

Ligt aan de scheefheid. Als je er een rechte plank op legt: hoe groot is dan het verschil tussen plank en vloer? Laminaat mag een beetje veren en de ondervloer kan een deel van de scheefheid weg nemen. Als het te scheef is moet je eerst egaliseren

Wat is voor jou goedkoop? Ik vind de ikea vloeren zelf bijvoorbeeld wel mooi als je kijkt naar prijs kwaliteit. Ook de meeste bouwmarkten verkopen in hun iets duurdere segment mooie vloeren. Maar dan zit je wel op de 10-15 euro per vierkante meter. Als je echt ruim keuze wilt hebben zou ik naar een groothandel als luxury floors gaan.

1 like

Gamma heeft wel een aantal mooie vloeren vind ik. Weet niet precies de prijs, maar hebben regelmatig goede aanbiedingen.

Ik ben zelf bij Hor.nb.ach geslaagd voor mijn vloer, daar heb je best veel keuze dus dan hoef je ook niet per se alle bouwmarkten af. Tenzij je zo goedkoop mogelijk wilt, dan zou ik eerst in een folder kijken.

Ik raakte best wel overweldigd toen ik een keuze moest maken, dus voor mij was het wel verstandig om het bij een winkel te houden. Daarvoor was ik wel in andere winkels wezen kijken natuurlijk maar op de dag dat ik een keuze ging maken ben ik maar naar een terug gegaan en heb ik daar mijn keuze gemaakt uit alle laminaten die ze in hun assortiment hadden. Ik wist redelijk goed wat ik wilde (qua kleur niet grijs of whitewash, een bepaalde dikte en een redelijke prijs) dus ik kon veel wegstrepen.

1 like

Gamma heeft nu 30% korting op laminaat! Mijn tip is dat er in de recensies vaak foto’s staan van mensen zelf, daar zie je de kleuren veel realistischer dan op de foto’s van de website zelf.

1 like

Weet jij hoe egaliseren werkt? Wij hebben een tegelvloer die door een blinde is gelegd volgens mij, echt schots en scheef en de keuken is een cm hoger dan de kamer maar geen mooie overloop blabla. Ik wil graag een laminaat vloer erover leggen (of pvc oid, iig iets met een laminaatlook) maar heb geen zin om heel die tegelvloer eruit te moeten slopen. Bestaat er dan spul (egalisator? Cement?) dat je er over kunt gieten om het wat egaler te maken?

Wij hadden ook hoogteverschil nadat we de oude tegels verwijderd hadden (erover egaliseren was geen optie, tegels wiebelden en de vloer zou dan veel te hoog uitkomen. Hebben de vloer eerst zelf geprimerd, daarna geegaliseerd met egalisatiemortel. Was niet enorm moeilijk en lukte na wat youtubefilmpjes. Je moet alleen wel kijken hoe groot het verschil is dat je moet opheffen. Egalisatiemortel kan volgens mij niet hele grote verschillen overbruggen

Ik ben op zoek naar zo’n hippe fauteuil, loveseat, chaise longue, of stoel/bankje met een leuk kleurtje (bijvoorbeeld velvet met goud maar hoeft niet) voor niet teveel geld (onder de 200 euro) heeft iemand tips?

Bebo parket in Vriezenveen.

Zijn wel restvloeren dus je moet net geluk hebben dat er genoeg is van de vloer die je wilt hebben.

1 like

Ik weet niet meer in welk topic ik dit gelezen heb, maar volgens mij had @tuula laatst een foto gepost van groenige eetkamerstoelen die ze had gekocht. Ik wilde vragen waar ze van zijn, maar kan de post niet meer vinden. Als het niet @tuula was dan sorry, hopelijk weet iemand dan nog wie het wel was!

Ja leuk dit want wilde dit ook graag weten!

Die 4 op de foto zonder tafel? Gister of eergister? Volgens mij zijn die van Ikea, van kurk. Maar mss bedoel je andere :slight_smile:

Qua laminaat zijn wij goed geslaagd bij de praxis. Ze hadden vorig jaar zomer grote kortingen dus we hebben daar ons laminaat kunnen scoren met 50% korting :grin:

14 likes

Ben op zoek naar een nieuwe kleur voor onze (nu donkergroene) muur. Nu had ik een kleurtester besteld en deze is bijna gelijk aan de kleur die de vorige bewoners de gang gaven.
Wat vinden jullie van zo’n kleur? Ik twijfel een beetje

2e foto is in de gang met de print die er in de woonkamer op zou komen te hangen

2 likes

Wat voor vloer heb je in de woonkamer? Vind de kleur zo op zichzelf niet fantastisch, beetje schmutzig?

Maar als je een wat groter geheel ziet last het misschien juist goed.

2 likes