Interieurtopic

Weet iemand een webshop met echt mooi behang? Ik heb een klein wandje in de serre wat ik wil behangen met een leuke print

Cole & son, wel aardig aan de prijs.

1 like

Bij homestock verkopen ze Mind the Gap en Cole&Son. Mega mooi printbehang en ze hebben er van die boeken met grote stalen.

Ik ben op zoek naar tips wat betreft gordijnen. Ik ben verhuisd naar een huis op de begane grond in een zijstraat van het centrum. De twee ramen in mijn woonkamer zijn heel groot. Ze zijn ongeveer 2 meter hoog, beide ramen bestaan uit een “vast” raam en een raam wat open kan. Die ramen zijn elk 90 centimeter breed. In totaal zijn het dus twee raampartijen van 1.80 breed en 2 meter hoog. Nu is het zo dat er ongeveer een centimeter ruimte zit tussen het plafond en de bovenkant van het raam. Wanneer ik dus iets bevestig aan het plafond, kan het raam niet meer open.

Voordat ik dit wist wilde ik plissegordijnen kopen, die je ook enkel aan de onderkant kan laten. Ik wil namelijk dat niet iedereen mij recht aankijkt als ik aan tafel of op de bank zit, maar ik wil ook wel genieten van hoe groot deze ramen zijn en dat er dus nog wel heel veel licht binnenkomt. Iets van plakplastic wilde ik in eerste instantie niet, omdat ik dat toch minder mooi vind en je dat niet aan de kant kan doen als je wel veel licht wil. Maar als ik die gordijnen bevestig aan het plafond, kan het raam dus niet meer open. Een normale gordijnrails zou misschien nog net passen.

Wat zouden jullie doen? Ik heb overwogen om plissegordijnen te kopen die je echt bevestigt op het raam zelf, maar dan wordt het meer dan 600 euro in totaal en dat vind ik te veel geld. Heeft iemand goede suggesties?

Heb je al bij veneta gekeken? Zij waren bij mij aanzienlijk goedkoper dan anderen (wel met de sidenote dat het sowieso mega prijzig is). Zij hebben ook mooie top down, bottom up plissegordijnen. Dan kan je boven ruimte open laten en op ooghoogte dicht doen en de grote van het raam nog zien. Het is wellicht wel prijzig, maar dat zijn bijvoorbeeld gordijnen voor die grote ook. Denk dat andere opties niet echt fijn zijn als je het raam wilt blijven zien. Bij gordijnen zul je iets op de ramen moeten doen om inkijk weg te halen. Jaloezieën zijn door gebrek aan ruimte op het plafond ook geen goede optie.

Ik heb squid geplakt op de ramen naar de straatkant, ziet er uit als textiel en laat veel licht binnen maar geen inkijk van de straatkant…

Daar is het alsnog boven de 600 euro helaas. Ik overweeg het nog steeds wel een beetje, maar ik ga er nog goed over nadenken.

Ik heb het even opgezocht en dat ziet er ook goed uit! Ik ga even kijken of ik dat wat vind.

Je kan proefjes aanvragen in alle beschikbare kleuren, wij zijn uiteindelijk voor de lichtste kleur gegaan…

ik ben op zoek naar zo’n soort lamp. Heb die insta ook al een berichtje gestuurd. Voor mijn gevoel is dit echt zo’n item wat overal is en iedereen heeft, maar wat ik toch nooit vind in de winkel :sweat_smile: iemand tips? :grin:

https://www.jeha.nl/verlichting/lamp-sunset-large/ Niet zwart, ik ga nog even door met zoeken haha. Super leuk, wil eigenlijk wel zo’n soort hanglamp voor bij de tafel.

2 likes

https://www.straluma.nl/lampen/vloerlampen/trendy-draad-vloerlamp-gruaro-zwart.html?gclid=Cj0KCQjw1MXpBRDjARIsAHtdN-2VPLsTDxrxOhnP3s5OablzujJiFZmcAEZK5n80OMp67jGRLnNxlrIaAisGEALw_wcB

Ik heb iig gezocht op staande lamp zwart riet, of vloerlamp zwart bamboe etc!

2 likes

@Salmiak @Nidorina ohh dankjulliewel :grin: daar kan ik weer mee vooruit! En wat een leuke site, moonloft. Kende het helemaal niet maar zie zoveel leuke dingen!

Foto weg wegens privacy

1 like

@Chicago hoe gaat het met klussen? Jullie hebben inmiddels de sleutel denk ik? :grin:

1 like

Ik wil een muurtje in mijn woonkamer verven en twijfel tussen heel donker grijs en spiced honey. Met de flexa app kom ik op de volgende foto’s;

Ik wil een crème kleurige bank gaan kopen en misschien ook een wit tv meubel. De bank wil ik dan tegen de geverfde muur zetten. Verder hou ik van wit, crème, goud en groen en heb ik tegenover dit muurtje een donker grijze marmeren schouw. Alle andere muren zijn wit.

Welke kleur zouden jullie kiezen?

• Donkergrijs
  • Spiced Honey

0 stemmers

Ik zag deze bij de kwantum, volgens mij komt ie dicht in de buurt :smile:

2 likes

Ik had het in mijn studentenhuis, vond het prima te doen, maar ik had ook wel hoge plafonds (oud huis). Iemand die ik kende had het in een nieuw huis met stuk lagere plafonds, en die kon niet eens rechtop in bed zitten, dat lijkt me wel heel onhandig.

1 like

Ik vond het verschrikkelijk!

1 like

Bij loods5 kwam ik deze zwarte wandlamp tegen. Lamp vond ik heel leuk, prijs (ruim 200 euro) vond ik niet zo leuk. Ik ben al aan het zoeken geslagen naar lookalikes maar heb er nog niet eentje gevonden waar ik ook zo enthousiast over ben… mocht er iemand nog suggesties hebben / zin hebben om mee te zoeken; ik hou me aanbevolen :grin: