Heel erg mooi!
Ik vind het mooi…!
Ik heb geen foto maar daar begon de keuken precies zo onder de trap en dan verder naar links en daar stopte het huis ook!
Ik vind dit behang idd meer iets voor een kinderkamer, sorry!
@TroyBolton denk niet dat deze posters per se mooi staan bij donker blauw. De linker en de rechter zijn taupe achtig, de middelste is vrij neutraal dus die zou mijn voorkeur hebben. Of anders misschien iets zoeken waar geel, oudroze of groen in terugkomt?
Ik denk er trouwens zelf ook over om een muurtje heel donker blauw te verven in mijn slaapkamer.
Zijn hier meer mensen met een nieuwbouwhuis? Ons huis wordt over ca. 2 maanden opgeleverd, maar we moeten nog een heleboel knopen doorhakken. Zo komen er maar niet uit wat we op de vloer willen; hout of PVC? Hout vind ik veel mooier, maar PVC is misschien praktischer. Hetzelfde geldt voor de muren, behang of stuc? Stuc vind ik mooier, maar duur en misschien raakt het beschadigd omdat het huis nog werkt…Goed, wat hebben jullie laten doen en waarom?
Royal blue van flexa. Heel donker blauw neigend naar grijs.
Ik heb een vrij ruime en lichte slaapkamer, met wit, grijsgroen, goud als kleuren en ook riet en hout (beide vrij licht). Denk dat heel donker blauw daar een mooi contrast bij is.
Nog een toevoeging: wil dan deze op gaan hangen op de blauwe muur
Wij hebben het huis laten behangen 3 jaar geleden. We wilden ook graag stuc, maar omdat het huis indd nog werkt heb je kans op scheuren. We hebben nu na 3 jaar op sommige plekken ook scheuren in de muren, dus het huis heeft duidelijk nog “gewerkt”. Ben daarom ook blij dat we voor de goedkopere optie van behang zijn gegaan. Over een aantal jaar willen we het laten stucen
@TroyBolton ik heb mijn hele slaapkamer flexa royal blue. Is echt heel mooi! Het is heel donkerblauw, lijkt soms zelfs bijna zwart.
Ik ben zo inspiratieloos mbt mijn vensterbanken. Hoe zien jullie vensterbanken eruit?
Ik heb zelf geen ervaring met een nieuwbouwhuis maar ik heb mijn hele huis behangen met een dikke gladde renovlies. Deze verbergt ook alle gaatjes die in de muur zitten (dingen die erop liggen zie je wel dus goed schuren). Anyway. Als je dat echt strak behangt en je verft het dan vloeien de naden dicht. Iedereen denkt altijd dat mijn hele huis gestuuct is.
Mijn schoonzusje heeft ditzelfde behang in haar hele nieuwbouwhuis laten behangen en dit zit er nog steeds heel mooi op zonder scheuren. Zit er nu 2 jaar op.
Een vriendin van me in hetzelfde nieuwbouwproject heeft muren laten stucen en daar zaten op sommige plekken binnen een jaar al scheuren van het plafond tot aan de muur.
Echter hoor ik ook weleens dat het stucwerk wel mooi blijft zitten dus ik denk dat je ook maar net geluk moet hebben.
Pvc of hout heb ik geen ervaring mee!
Spannend 2 maandjes is zo voorbij!
Als in wat er op staat?
Een heeft een kussen voor mijn kat, waar de kat altijd pontificaal naast gaat liggen, dus die is verder ook leeg omdat hij alle andere dingen er afgooit. De andere hebben wat plantjes, een leeg flesje met een zilverkleurig plastic toverstokje (ik weet ook niet meer precies waarom, iets met veel drank en verkleedpartijtjes), en op een staan ook nog een paar speelgoedautootjes waar herinneringen aan kleven. Als ik grotere vensterbanken had zou ik er nog meer planten in zetten en wat van mijn oude camera’s en wat kaarsjes als decoratie denk ik.
Ja! Het liefst met foto’s haha vind het altijd interessant om te zien hoe anderen het gedaan hebben.
Ons nieuwbouwhuis wordt ook over 2-3 maanden opgeleverd (prognose oktober/november)
Wij hebben gekozen voor hout op de begane grond en 1e verdieping, dit hebben we gekocht bij een bedrijf uit Friesland. Persoonlijk vinden wij PVC in alle gevallen (ook de duurdere variant) heel lelijk. Maar goed, das heel persoonlijk
Hout geeft zoveel sfeer, al helemaal in een nieuwbouwhuis.
Denk dat je in je overweging misschien moet meenemen: heb/wil je kinderen, heb je honden etc? Pvc is zeker praktischer. Echter hout is natuurlijk ‘makkelijk’ te bewerken door te schuren etc. Het is natuurlijk niet zo dat hout, eenmaal vies, vies blijft. Het blijft vaak tientallen jaren liggen (kijk maar naar al die oude woningen in Amsterdam, waar ineens een prachtige vloer onder een tapijt vandaan komt of wat dan ook!)
En we laten renovlies behangen. Bij mijn collega had ik stucwerk gezien en na 2 maanden al een flinke scheur. Uiteindelijk zo goed als zelfde resultaat, maar wel goedkoper.
In welk deel van NL wordt jullie woning gebouwd? Wij moeten ook nog wel wat keuzes maken, we moeten nog een badkamermeubel en wat interieurdingen etc. (We nemen alleen ons bed en de Tv mee uit onze huidige woning haha)
Ik twijfel of ik er wat over moest zeggen, want het is het interieurtopic en ik vind het esthetisch echt hartstikke leuk gedaan, vooral die plank met groene steunen. Maar ik weet niet in hoeverre je van plan bent om er ook echt eten te bereiden, want eigenlijk is dat vanuit hygiënisch oogpunt niet echt handig onder een open trap (met schoenen in huis vooral).
Die van ons wordt ook over 2/3 maanden opgeleverd. Wij hebben gekozen voor een stenen vloer met houtlook (ivm vloerverwarming). Ook wij laten het behangen met renovlies.
Ik heb niet echt een mega gestylede vensterbank.
Gewoon wat plantjes en cactussen. Wil de plantjes rechts wel uitbreiden met steeds meer planten. Ik vind het persoonlijk wel leuk als het een asymmetrisch rommeltje is/wordt.
En er komt nog een glas in lood venster halverwege het raam tot bovenaan en plissé gordijnen ipv de lelijke luxaflex.
Hier lege vensterbanken op wat boeken na. Maar dat komt omdat het glas in lood ramen zijn en ik het uitzicht te mooi vind om er iets voor te plaatsen 
De slaapkamer is hier bijna af
Echt verliefd op de kleurtjes. Zo heerlijk rustig (onze vorige slaapkamer had een bijna zwart muur, die op een gegeven moment echt op ons af kwam, zo klaar mee). Ik hou echt te erg van dit sfeertje, vóóral in de slaapkamer.
Waar heb je die pampasgras (denk ik) vandaan? Ik heb echta zoveel zaken afgezocht haha.
Ik vind het wel interessant dat je dat zegt want ik zou daar echt nooooooit bij hebben stil gestaan, denk ik