Interieurtopic

Ik verschoon mijn bed altijd maar één keer per twee weken :rofl:

12 likes

Met 16m2 lukt dat wel hoor zonder hoogslaper! Ik ken mensen die dat hebben gedaan op 12m2, soms nog met een bankje erbij.

Lief dat je het vraagt :partying_face: ja we hebben de sleutel! Zijn heel hard aan het klussen on het zsm bewoonbaar te maken. Tis echt een uitgeleefde bende dus alleen al met de woonkamer zijn we anderhalve week (2 volle dagen, 8 kwart dagen ivm werk) bezig geweest. Maar het wordt ZO mooi. Ben alleen wat terughoudend met fotos ivm herkenbaarheid… :thinking:

Ik maak zeer binnenkort wat detail fotos!

Vraagje weet iemand hoe je je trap zo krijgt? Wij hebben echt zo’n ouderwetse houten trap. Hebben em helemaal kaal geschuurd en willen die look behouden. Maar met modderschoenen geen goed idee dus hij moet toch behandeld.

3 likes

Wellicht kan je hem met een blanke traplak lakken? Dan behoud ie de huidige kleur (misschien met lichte waas), maar is hij wel beschermd.

Hier wel een positief verhaal! Ik had een ingebouwde hoogslaper in mijn studentenkamer en dat was perfect, zat stevig vast aan de muur, was niet te hoog dus ik kon rechtop zitten in bed. Seksen deed ik meestal liggend of op de bank haha. Onder het bed had ik een bank (van de Ikea die basis tweezits) en kastje met televisie en wat planken voor spullen. Was ook een heel gezellig plekje met kerstverlichting onder de hoogslaper! Ik had wel maar 10m2 in mn kamer en als je heel vaak naar de wc moet snachts is het misschien minder fijn.

1 like

@ElizabethGilbert ik ben ook positief! Mijne was wel vrij hoog, ik kwam m’n kamer binnen onder de hoogslaper. Hij zat ook echt aan de muren vast dus heel stevig en je kon bovenop op je knieën zitten, precies goed voor seks dus haha (zoals met doggy, zo op je knieën)
Ik had de treden ernaartoe wel bekleed met stof zodat het iets minder hard is, met name als je s nachts eruit moet voor de wc is dat wel chill
En ik had erboven van die lichtslingers dus vond t altijd super knus en gezellig

1 like

Ik heb een zomer in een koetshuisje gewoond met een ingebouwde hoogslaper, al was dat plateau wel iets groter dan alleen het bed/matras. Het huisje had een puntdak dus er was genoeg ruimte om rechtop te zitten, seks te hebben etc. Voor een paar maanden vond ik het wel te doen, het voelde echt als een boomhut!

2 likes

Eindelijk een bank en tafel uitgezocht, vonden we zo moeilijk! Nu nog stoelen erbij, blijkt iets lastiger omdat we niet zo’n grote tafel kunnen hebben.

Ik wilde eerste 2x3 verschillende zwarte stoelen, maar kan niet eens één mooie of passende vinden hahaha! Nog maar eens over na denken.

1 like

Ik vind dit allemaal ook ZO lastig. Wat heb je uitgekozen?

Good old grijze hoekbank :joy: ! Maar we vonden de meeste heel grof en lomp, wilde ook geen losse kussens…

We hebben deze zonder die kussentjes en in een kleinere en andere opstelling:

Bank

afbeelding

En de tafel is van loods5! Zal eigen foto even hier plaatsen. Super basic, maar we wilde geen dik grof blad of te dikke poten.

Tafel

8 likes

Prachtige trap!

Vergeet niet om en om te lakken :sweat_smile: en dan de tredes waarop gelopen mag worden even te markeren met schilderstape oid. Door ervaring geleerd haha :see_no_evil:

2 likes

In mn nieuwe huis is er lambrisering in de gang en ik ben van plan dat te laten zitten. Nu wil ik het een kleurtje geven, maar weet niet zo goed wat. Iemand goede ideeën?

1 like

Misschien is het juist mooi om de muur te verven en de lambrisering en deuren wit te houden?

7 likes

Oeh dat kan natuurlijk ook nog, ook wel leuk!

1 like

Ik zou de muur verven (zelfs eerst stucen) en die een mooie warme grijze kleur geven. Zodra je de lambrisering een kleur geeft, moet je ook wat met de kozijnen en deuren. En als ik het zo zie, kan het plafond ook wat liefde gebruiken. Als je durft, zou ik die meeschilderen, dan lijkt de gang optisch groter!
Zoiets?

23 likes

Ik zou alles verven :sweat_smile:. Zo te zien zijn de deuren anders wit (meer gelig) dan de lambrisering.
Deuren en kozijnen wit verven net als de muren en het plafond. En de lambrisering een beetje een roze taupe kleur verven.
Al vind ik het idee van de lambrisering wit houden en de rest een kleur ook wel heel mooi

Thanks voor de ideeën @Lidcactus @TanteBetje! Sowieso gaat alles geverfd worden, het hele huis is nu creme/geel/bruin. Woon er ook nog niet, pas over 3 maanden de sleutel :sweat_smile:. Maar had het hele appartement al ingericht in mn hoofd behalve de hal haha

1 like

Eindelijk tijd gevonden voor een interieur update! Net een paar dagen verhuist en heel gelukkig al met hoe het is. Ok de keuken gaat eruit (deze winter) en de vloer hopelijk volgend jaar als de keuken af is. Maar voor nu :heart::heart:

Mocht iemand me herkennen, wees ajb zo lief om het te zeggen ipv niks en soort van stiekem mee te lezen :crossed_fingers:t3:

78 likes

Heel erg mooi!

1 like

Prachtig huis!!

1 like