Interieurtopic

Het lijkt me vooral onpraktisch. Alles ‘beslaat’/wordt vochtig, stof plakt eraan etc.

5 likes

Nul ervaring mee, maar Alexandra Garter heeft er een video over. Eindresultaat was er mooi bij haar.

*excuus ik bedenk me net dat zij volgens mij het blad heeft vervangen en alleen de spatwand heeft gedaan.

1 like

In haar vorige huis had ze volgens mij wel marmer look plakvinyl! Er zijn veel youtube filmpjes over

Hornbach heeft veel keuze in plakfolie. Het is echt een klusje om het aan te brengen, maar het wordt wel mooi. Je kunt het beste werken met een föhn (wordt het folie stretchbaar van) en door het oppervlak naar te maken met een spray flacon, kun je het goed plaatsen en rustig de bubbels eruit vegen. Ik heb een tafeltje van ikea ermee gedaan en ik ben wel tevreden. Was ook goed betaalbaar, om eens te proberen.

Het lijkt me heel lastig, je moet dan eigenlijk een hele lange/brede rol hebben (denk dat alles bij de bouwmarkt niet genoeg oppervlakte heeft), want je wil nergens naden, want daar komt vocht tussen. Dan blijf je alsnog zitten met de plekken rond de wasbak etc, om dat een beetje waterdicht/strak te doen zou ik denken dat je de kraan, wasbak en gasfornuis eruit moet lichten om de randjes van de folie er onder te laten lopen, maar als je dat eenmaal allemaal gedaan hebt kun je net zo goed de kitrandjes lossnijden en dat hele blad eruit trekken.
Misschien als je weet wat het precies voor materiaal is kun je nog zoeken naar iets van overspuiten/lakken ofzo? Maar een aanrecht wordt zo zwaar belast dat ik me ook afvraag of dat lang mooi blijft.

1 like

Mag je het niet vervangen omdat het een huurwoning is? Want je zou kunnen overwegen om het aanrechtblad te demonteren en in de schuur te bewaren tot je verhuist. Dan kies je gewoon zelf een mooi blad.

2 likes

Onze prullenbak komt heel erg in het zicht te staan. We kunnen ‘m niet verbergen / mooi wegwerken dus we willen wel eentje die er mooi uit ziet. Is een Brabantia prullenbak (met 2 of 3 vakken) het geld waard?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Ik heb zo’n bo touch bin en die is qua kwaliteit erg fijn én een eyecatcher in de keuken.

Ja die willen we ook inderdaad!

Ik heb vandaag eindelijk de puntjes op de i gezet in de keuken (eindelijk lampen, de zaklamp begon te vervelen). Ben zo blij met het eindresultaat (vooral in vergelijking met de before/tussenfoto).

Enige puntje is nog dat de kabels van het koffiezetapparaat/waterkoker over het aanrecht lopen. Weet iemand daar een oplossing voor?

88 likes

Mooi zeg!! Super gaaf ook die tegeltjes :heart_eyes:

1 like

Mooi! Heel gaaf die tegeltjes.

2 likes

Die tegeltjes <3

1 like

Mooi geworden! Heel sjiek met die tegels en die zwarte lampjes!
Wij hebben voor de koffiemachine/-molen een gat in het aanrecht laten maken waar de waterleiding en de snoeren doorheen lopen (met een slim stopcontact achter de plint), maar dat is nu niet meer makkelijk te doen bij jullie denk ik, je blijft ze toch zien lopen, iets van een kabelgoot is zonde denk ik, misschien kun je mooiere snoeren vinden dat ze meer een soort statement zijn?

1 like

Aha, dat kan bij ons inderdaad niet meer! Dat van de snoeren is wel een goede, ga daar even naar kijken.

Meerdere lampen uit 1 aansluiting en dan verdeeld over de balk vastzetten? Of 1 snoer kan ook natuurlijk. De aansluiting zit wel op een rare plek die je niet echt weg kan werken met zo’n standaard ding wat je aan het plafond vastzet, lijkt het?

Moooi! Toevallig lijkt jouw keuken precies op die van iemand die ik op insta volg en ‘m ook net verbouwd heeft. Moest echt even twee keer checken (maar is heel andere keuken hoor haha). Maar zelfde zwart-wit aanrecht en zelfde kleur tegels. Past echt heel mooi bij elkaar!

1 like

Wat grappig! De groene tegeltjes en het patroon kom je nu ook best vaak tegen. Zag het laatst ook in een restaurant

als het in de badkamer is ook rekening houden met IP 44, is spatwater dicht.

1 like

Weet iemand ook welke zaak nog legservice heeft bij het aanschaffen van een vloer voor de hele verdieping? Dus dat het bij de prijs in zit. Wij willen de gehele bovenverdieping (ik gok 70 m4) in hetzelfde laminaat alleen het is een oud huis met scheve vloer maar ook letterlijk scheve muren. Niks is zeg maar vierkant maar alles loopt diagonaal. Super leuk en karakteristiek maar voor een leek wel onmogelijk om te leggen gok ik :sweat_smile: