Misschien een groot kleed onder je bed of onder de tafel?
Wat meer kussentjes op je bed en misschien een sprei/kleedje over je bed.
Idd een grote plant is altijd nice! (lees net dat dit niet mag, jammer)
En je kan iets aan je kast hangen aan die haak, tassen of een kleerhanger met iets moois eraan bijv een kimono
Je kan ook dingen aan de rand van je spiegel hangen zoals kettingen/sjaaltjes/hoedje?
En misschien een langwerpig kleed in de lengte van de keuken?
En als je je lamp mag/wil vervangen zo’n lampion vind ik altijd leuk.
Oh en iets van grote/kleine manden op de grond
Schilderijen tegen de muur aanzetten als je dat mooi vindt
Een bijzettafeltje van hout of ander natuurlijk materiaal geeft ook best wel sfeer
Nepplanten?
Oeh vind ik lastig, je hebt wel een andere stijl dan ik.
Misschien vind je dit mooi:
Verder: als je mooie spulletjes hebt, gewoon uitstallen! Bijvoorbeeld als je een tajine hebt (ik noem maar wat) dan kan die standaard op je aanrecht staan
Mijn hele kamer staat vol met vaasjes en gekke potjes en dingen waar waxinelichtjes in kunnen en overal zitten random dingen in, maar het ziet er gelijk wat gezelliger uit
Oh en misschien een los hoofdbord! Al weet ik niet of dat moeilijk/duur is, maar dan heb je gelijk een eyecatcher achter je bed.
@Mgg Ik vind het ook al heel mooi zo! Lekker clean, past wel bij de ruimte die je hebt. Ik zou het zelf zonde vinden om vol te zetten met kleine prulletjes, voor mij lijkt het eerder rommelig dan en dan moet je steeds alles oppakken/verplaatsen/opzij doen als je afstoft ofzo.
- Maar leuke posters/kaarten e.d. met van dat plakgom aan de muur kan wel toch? Volgens mij zie ik dat al een beetje op je muur
van zoiets kun je meer doen.
- Een kleed bij je bed lijkt me ook mooi idd! Of meerdere zelfs, een mooie deurmat aan het begin bijv. En misschien iets op tafel, ook een kleurrijk tafelkleed of gewoon iets op het midden ofzo, of mooie dingen voor onder je borden ofzo?
- Mag je ook de gordijnen niet vervangen? (Gewoon deze opbergen en andere ophangen en weer terug als je zou verhuizen ofzo), dan zou je er iets in een andere kleur kunnen doen als dat wat persoonlijker zou maken. Niet dat ik iets mis vind met deze hoor.
- en kleine plantjes mocht dat wel? Want daarmee kom je ook al een heel eind! Bijvoorbeeld iets wat je op de kast(en) kunt zetten en wat naar beneden groeit maar toch klein is, iets kleins op kleine tafeltje bij die stoel (leuke tafel trouwens!!)
- mooi beddengoed doet ook al veel en daarmee kkun je ook al veel kleur en je eigen karakter erin brengen
- ik vind de indeling eigenlijk al wel leuk zo, vind het juist wat beter benut zo omdat je anders zo de meubels “aan twee kanten” hebt zitten, en nu is je bed ook juist wat meer centraal naar de kamer toe. Je kijkt meer de kamer in daarvandaan. Ik vind dat zelf juist leuker.
- oh en: af en toe een bos verse bloemen op tafel! Tenminste, ik hou daar heel erg van, juist omdat ik het niet altijd heb, vind ik het iets bijzonders dat de kamer helemaal opfleurt <3
Oh pffffffffffff ik lees net dat zelfs tap eop de muur niet mag, wat een gezeik zeg, waarom verven ze dan met zulk slap spul wat jammer zeg. Het idee van een hoofdbord is ook heel tof trouwens! Misschien kan je een groot vlak maken met een kurklaag erop en die tegen de muur zetten enhet hoofdeind van je bed ertegenaan, en dan daarop lekker de mooie dingen doen. Je doek erop prikken bijvoorbeeld. Ik hoop dat dat recht staat dan…
Als je niets mag hangen kun je eventueel wel een dun houten paneel bekleden met behang of een mooie poster en tussen je bed en muur klemmen. Alleen even kijken welke hoogte veilig is qua omvallen
Ik hergebruik even de plaatjes die ik hier al eens eerder gepost heb:
Ben zo benieuwd wat je gaat doen! Kijk uit naar je update. Ik denk graag mee hoor als je gaandeweg nog wilt brainstormen.
Heeft iemand ervaring met het schilderen van tegels? Vind onze keukentegels zo lelijk, maar heb ook geen zin om het helemaal opnieuw te laten betegelen dus dit leek me wel een redelijke tussenoptie, mits het mooi wordt natuurlijk.
Wij hebben de tegels in onze keuken geschilderd. Zie je niets van. Ik weet niet hoe lang het mooi blijft, maar nu na 8 maanden is het nog steeds net zo mooi.
Oh top, dan ga ik het maar gewoon proberen! Lelijker dan het nu is zal het sowieso niet worden haha.
Ja wij dachten ook, mocht het niet lukken dan kunnen we altijd opnieuw betegelen. Succes!
Wat voor kunst/prints hebben jullie aan de muur? Mijn muren zijn zo kaal, maar ik kan dus echt geen leuke posters vinden. Lijkt me ook wel leuk om iets van een beginnend kunstenaar te kopen oid, maar ik weet niet zo goed waar ik naar moet zoeken. Tips zijn welkom!
https://kunstinhuis.be/ bestaat er niet zoiets als dit in NL? Lijkt me de ideale manier om dingen te proberen
Misschien via Kunsthuizen.nl?
Mijn vriend en ik maken zelf schilderijen. Past qua kleuren ook precies bij wat we willen
Ja de kunstuitleen!
@Annie ik heb een paar posters van designevenementen waar ik was ingelijst, een aluminium print van mijn huis (een soort Google Maps met filter) en een heel grote plexiglasprint van de haven. Gewoon dingen die ik tegenkwam eigenlijk maar wel modern, kleurig en niet desenio achtig zeg maar dus het past goed hier. Weet je al een beetje wat je wil?
Waar heb je de plexiglasprint vandaan? Vind dat heel mooi maar heb het idee dat die grote zo duur zijn?
Tweedehands uit een oud kantoor! Dus helaas geen tip haha
Ik ga per 1 november verhuizen naar een woning met een mega woonkamer en ik vind het zo moeilijk om hier een mooie inrichting voor te bedenken zonder dat er een groot gat in het midden ontstaat.
Dit is de woonkamer op de plattegrond:
Iemand tips?