Ja, ook de eettafel en wellicht 1 of 2 kasten. Verder inderdaad een zithoek en m’n vriendin heeft een soort kunstopenhaard die ze meeneemt dus die moeten we ook ergens kwijt. Bank in het midden lijkt me wel een goed idee, inderdaad!
@Ainu @Rozevarken Ik ga me er eens in verdiepen. Ik heb er eerder eens naar gekeken, maar vond het toen soms nog wel wat prijzig voor de schilderijen die ik mooi vond dan. Het geld is het absoluut waard, maar iets te veel voor wat ik nu te besteden heb.
@Monica Dat klinkt mooi! Ik heb al uren zitten scrollen op sites, maar al die posters met lege quotes enzo word ik absoluut niet gelukkig van. Ik vind het werk van Cate Adriana wel heel mooi, dus ik ga misschien een schilderij van haar kopen. Maar dan heb ik 1 schilderij, en ik heb nog 4 lege wanden.
@Suvi Goeie! Ik ga eens in de omgeving kijken of er nog wat exposities zijn en ik ga dit jaar misschien nog naar Berlijn, dus misschien kan ik daar ook nog wat vinden. Een mooie vakantiefoto ga ik meteen laten afdrukken.
@Shir Ik heb helaas geen creatief talent maar misschien best leuk om eens te proberen, anders hang ik het wel in mijn werkruimte.
Bedankt allemaal voor jullie tips!
Dit is zo waar. Daar wordt het ook zoveel meer eigen van en veel meer sfeer.
Ik heb hele kleine vaasjes gekocht bij de H&M, namelijk deze:
maar weet iemand waar je van die kleine bloemetjes kan halen?? Of plukken mensen dit gewoon buiten op straat? Ik weet het niet help
En @SpeedOfSound ik vind dat juist wel leuk! qua breder/smaller ligt het er denk ik ook een beetje aan wat voor tafeltje je voor de bank zet en of je hem ook deels onder de bank wilt leggen? ik zou smaller er gewoon voor leggen en als het breder is deels onder de bank
Je kan bij sommige bloemisten losse bloemen/takken kopen en daar stukjes afknippen, of als je een groter boeket ergens anders in huis hebt wat takjes daarvan afknippen? Ik heb zelf een paar takjes droogbloemen in zulke vaasjes staan, maar dat is ook omdat ik te lui ben om elke keer nieuwe te kopen
Ik vind een tikje breder en dan de bank er gedeeltelijk op het mooist.
Tof kleed trouwens, waar komt ie vandaan?
Lijkt een beetje op gipskruid, kan je gewoon bij de AH halen!
Wij hebben in de keuken een zwarte kraan en zwarte spoelbak. Kraan geen enkel probleem, spoelbak krijgt soms wel een beetje een witte waas van het water. Maar ik heb dus een mega lifehack ontdekt! Naja, misschien is ‘ie al wel bekend maar toch: spoelbak eens in de maand grondig schoonmaken en stofvrij maken, en dan insmeren met olijfolie (het beste met keukenpapier). Geen grote hoeveelheden maar gewoon tot ‘ie verzadigd is. Dit laat je een nacht goed drogen en dan is je spoelbak voor een maand weer pikzwart!
Oja voor nu wordt het een soort linnenkast maar uiteindelijk mag ie (hopen we) op de babykamer. Sowieso wordt het een neutrale kamer zonder dat je ziet dat het een meisjes/jongens kamer is dus qua kleur maakt dat me verder niks uit (blauw is ook oke voor een meisje vind ik).
Ik dacht bij je tweede plaatje: oh dit is dus het grijs
En toen zag ik eronder lichtblauw staan
Dus ik zou tegen je vriend zeggen dat je grijs en heel goed idee van hem vindt, en hem dan van je tweede foto overtuigen.
Hahaha dat is echt een mega goed idee. Tis ook idd meer grijs/blauw, ik hou van die tint <3 Ik bedenk me net dat ik dat ook bij de muur van de keuken heb gedaan. Hij dacht dat het grijs was en toen viel het toch wat blauwer uit
Kheb hem deze fotos ook gestuurd en hij vond de grijze (donkere) toch ook niet mooi Hij vindt antraciet nu geweldig. Ik ook wel opzich maar best gewaagd. Once you go black
Oja daar had ik nog niet aan gedacht! Sowieso wilde ik niet voor (hoog)glans gaan maar voor mat/zijdeglans. Denk dat het toch de lichtblauw/grijze word en dan de planken ook hout laten zoals op de foto.
Zouden jullie mat doen of zijdeglans?
Antraciet voor op een kinderkamer vind ik nogal donker. Ik zou voor het lichtblauwe gaan!
iets petrol achtigs met een medium glanswaarde zou heel mooi zijn denk ik
@anon89398907 oh dat vind ik persoonlijk wel meevallen. We hebben een lichte vloer en de muren zijn wit, wil uiteindelijk een gekleur kelim kleed dus dan zou het een mooi contrast kunnen zijn.
@Ainu jaaa ik ben verliefd op die kleur. Mn vriend vind het foei lelijk
Ik vind dat antraciet echt geweldig! Als je verder niet heel veel heel donkere dingen in de kamer hebt staan waar die kast komt is dat denk ik juist heel vet.
Petrol is ook mooi, maar wel lastiger qua combineren denk ik.
soms moet je je veto stellen
En je zou misschien ook nog kunnen kijken of je er pootjes onder kunt zetten? Geen idee of dat mooi wordt hoor, maar dan wordt het mksschien minder massief? En antraciet is prachtig!
Ja ook aan gedacht. Maar weet niet of het kan (zie foto en onderkant). Haal em morgen op dus zullen het zien
Ik heb een houten eettafel en daar ben ik wel tevreden van.
Ook heb ik er een tuinzetel + tafel van en die houden het ook goed uit na meerdere zomers te hebben buiten gestaan.
Ik heb wel geen goedkope meubels gekocht, dus ik verwachtte voor die prijs ook wel kwaliteit en dat is zo.
De eiken tafel was iets van 250 euro (oorspronkelijk duurder want korting op gekregen), de tuinzetel 350 euro en tafeltje 100 euro.
Maar ik had toen ook voor 69 euro (?) een kussenset van 4 kussens gekocht en daar leven er nog maar 2 van.
Daar ben ik minder tevreden over.