Interieurtopic

Niet echt relevant voor dit topic

Ja of idd. Oftewel niet relevant je plaatje van reddit. Tegenwoordig zoeken bedrijven zowat alleen nog maar ‘creatieve’ studenten onder het mom stagiaire ipv net afgestudeerde studenten zodat ze niks tot weinig hoeven te betalen (en waardoor afgestudeerden dus moeilijk werk vinden). Dát is niet oke. Maar een particulier die op deze manier een student zoekt zodat ze elkaar kunnen helpen lijkt mij weinig mis mee :woman_shrugging:t4:

1 like
Uitleg

Ik snap dat dat plaatje een beetje rauw op je dak kan vallen, maar dat was meer om aan te tonen hoe de situatie is. Het klonk niet alsof je bereid bent om 50% van iemands normale honorarium te betalen, maar dat is ook een aanname van mijn kant. Ik wilde je even op het probleem duiden.

Mijn vriend is architect en ja het is duur, maar ze werken zich ook 3 slagen in de rondte en het uurtarief is daardoor eigenlijk helemaal niet zo hoog.

Even nog ingaan op je Edit: bekijk die Reddit maar eens. Ook particulieren zijn een groot probleem.

Ik dacht het juist redelijk open te laten maar goed. Zoals ik zei ik zit zelf in de creatieve sector (of zat) dus ik weet wel redelijk hoe die dingen gaan. En alsnog ben ik het niet helemaal eens met zo’n uurtarief maar laten we daar maar niet verder op in gaan :sweat_smile: dat is weer een hele andere discussie

1 like

Veel zaken hebben interieurstylisten die voor kleine bedragen (30-75 euro) uitgebreid met je willen zitten. Ikea heeft het bijvoorbeeld(soms ook dagen dat het gratis is), maar ook luxere zaken zoals Rachminoff (utrecht, daar krijg je de kosten van het gesprek als korting als je iets koopt).

Verder ultieme tip: koop niet teveel tegelijk. Ik heb voor ons huis een deel tegelijkertijd gekocht en heb van sommige dingen nu al een pietsie beetje spijt.

2 likes

Wij hebben voor ons nog op te leveren huis voor de woonkamer en slaapkamer ook een moodboard gemaakt! Dat helpt wel echt om te kunnen kiezen.

Ik ben nu aan het nadenken over de ‘‘werkkamer’’. We willen graag een zwevend bureau voor het raam maken, zoals op deze foto (Pinterest)

Ik kijk nu bij Ikea voor een massief eiken werkblad op maat, (2350 breed bij 800 diep). Kosten: 750 euro.
Wellicht hebben jullie tips wat nog meer zou kunnen? Ik dacht wellicht aan Woood tablo tafelblad, alleen die zijn niet breed genoeg.

4 likes

Gaaf! Ik ga eens op dat merk zoeken, thanks.

1 like

Mijn vriend heeft zelf 2 tafelbladen gekocht bij de karwei en daar poten onder gezet en aan de muur vastgezet als bureau, zou ook misschien kunnen?

Ik heb hem gisteren in een soort donkergrijs leer gezien. Nog niet gekocht…Maar dat sluit ik niet uit haha!

1 like

Ik zou beginnen met wat hier werd gezegd een kleurenpalet/ideeën wat je wil. Dan beginnen met de grotere dingen: kleur op de muur, bed en kledingkast in de slaapkamer, dan nachtkastjes, accessoires etc. Voor de woonkamer hetzelfde: bank, eettafel, stoelen. En dan uitbreiden naar een kast, salontafel, accessoires. Inrichten is leuk maar ik herken ook heel erg je stress haha, moet echt een beetje groeien allemaal.

Wij hebben trouwens zwarte kranen en zooo mooi is het!

1 like

wij hebben een pinterest waar we vanalles opsmijten wat we mooi vinden. Lekker visueel en je kunt makkelijk dingen opzoeken die lijken op wat je pint

1 like

He-he, ik kan ook eens meeposten over interieur. We zijn bezig met bouwen en hebben deze week onze eerste ‘esthetische’ aankoop gedaan, het kraanwerk voor in de badkamer. Wat een keuzestress. Uiteindelijk zijn we voor de kleur brushed warm sunset gegaan van Grohe! Nu hopen dat we het minstens 15 jaar mooi blijven vinden :smiley: Het bad en waskommen worden mat wit, douchebak nog niet zeker. Voor de rest kan ik nog niet beslissen over de verdere aankleding van de badkamer, kleurenpalet, tegels, etc. Onze raamkozijnen zijn zwart aluminium. Als iemand tips heeft, I’m all ears!

1 like

Ja mooi!

1 like

Wij hebben ooit planken bij de bouwmarkt gekocht, die op maat gezaagd en aan elkaar gezet met een paar latten aan de onderkant. Dat weer bevestigt met beugels aan de wand. Kostte in totaal 100 euro ofzo max. Oude foto, maar zo ziet ie eruit!

6 likes

Ze deden het hier ook met planken, veel cheaper. Kan je ook mooi een stain geven.

1 like

Ik zocht eigenlijk precies hetzelfde maar inderdaad zooo duur. Mijn vader heeft nu voor mij planken gelijmd en op maat gezagen. Maar een brede plank (als bureau)in de breedte van de kamer was niet te vinden.
Ik zal proberen foto’s toe te voegen, hoop dat het lukt.

11 likes

Oh wauw, mooie kleur!

Wij zouden ook voor mat wit gaan maar een mat witte wc is zooooveel duurder, daarom twijfelen we nog wat…

1 like

Ik wil graag mijn slaapkamer een beetje interessanter/inspirerender/mooier maken. Er staat nu een mega bed (grijze boxspring) een antraciete spiegelkast en deze vette gordijnen (zie foto, zijn ik reallife nog ietsje goud/groener). De kamer is een rechthoek van 5 bij 2,5 denk ik. Ik zat te denken aan de muur achter mn hoofdbord van het bed te verven of behangen maar wat past dan mooi bij de gordijnen? En hoe kan ik alles nog wat meer opfleuren? Het is nu heel saai en steriel!

Edit; behalve bed en kast staat er NIKS in de kamer dus ook wat leuke meubeltjes of accessoires ideeën zijn welkom!

1 like

Ik vind jullie huis echt prachtig! Zou je willen delen waar je de twee tafeltjes vandaan hebt alsjeblieft?

1 like

Dat is inderdaad ook een idee! Leunt ‘ie alleen op de kastjes of heb je het ook nog aan de muur vastgezet?

Hoi hoi, hij leunt in het midden nog op een schapdrager. Als ik straks thuis ben zal ik even een goede foto doorsturen