Hele leuke woonkamer. Zou ik mogen weten waar de lamp van is?
Is het een aubergine kleur die in het gordijn terugkomt? Dat lijkt me wel gaaf i.c.m. antraciet. Of juist een gele/mosterd/zandkleur die je ook in het gordijn ziet
Bedankt! Ze zijn van Eijerkamp.
@Scarabee de lamp is de maze lamp van One World. Dit is de kleine versie.
Heeft iemand ervaring met het leggen van vinyl? Zit eraan te denken om dat te gebruiken voor de wc en badkamer maar ik weet niet of ik al die kleine hoekjes er strak in ga krijgen…
Ik heb vinyl in de badkamer van 5m bij 2,5m met allerlei hoekjes en leidingen zelf gelegd. Ging best prima, heb er alle tijd voor genomen. Een vakman zou het netter doen, maar als we de randjes kitten zijn de kleine slordigheden wel weg. De gaten voor de leidingen gingen vrij gemakkelijk. Het begin was het moeilijkst, waar te beginnen, alle muren lopen scheef. Dus bij een ruimte zoals het toilet lijkt me dat makkelijk. Misschien ook kijken of je de toiletpot los kunt halen, zodat je het vinyl er mooi onder kunt leggen.
Heb je dan eerst een stuk uitgesneden of? Het begin lijkt me ook het moeilijkst ja, maar ook alle gekke hoekjes zoals dit (zoals je ziet is de wc echt aan renovatie toe haha)
We hebben het zeil inderdaad eerst ongeveer op maat gesneden met overal 10 cm marge om mogelijke scheve lijnen op te vangen. Dan begonnen met een hoek, het zeil daar ingeduwd, en op maat gesneden/geknipt. Daar hebben we iets zwaars opengezet zodat het niet meer kon verschuiven. Het zeil was redelijk flexibel, dus ook een hoekje zoals op jouw foto is te doen. Eerst 1 kant van de hoe, dan de andere. Als je het afwerkt met zo’n plintje zie je er ook niet meer van als het niet naadloos op je muur aansluit. Ik drukte het langs de kant, markeerde de snijlijn en sneed of knipte daarlangs. Nu, ik ben geen expert en mijn werkwijze was “ik doe maar wat mij het best lijkt”
Woon hier een maand en heb nu al de muur in de slaapkamer een andere kleur gegeven. Welkom in mijn leven
Jaaa, ze hangen eindelijk. Wat een uitmeet werkje zeg haha. Ik wilde ze ook precies met de scheiding op de lamp haha.
Zo dus:
Ja klopt! Altijd eventjes wachten tot ze een leuke kortingsactie hebben.
Ik zoek een goedkopere variant van deze van fermliving, het is een plantenbak, maar ik zoek hem eigenlijk als tafeltje. Zo handig voor naast de bank als extra afzetruimte, maar het moet dus wel behoorlijk smal zijn en ik kan gewoon niets anders vinden dan deze.
O mijn god, held! Heeft ook nog eens bijna dezelfde afmetingen! <3
Bij sostrene grene hebben ze zoiets als tafeltje volgens mij…
Mijn zusje heeft zo’n stoel van de Casa
Heeft iemand een tip voor een mooie donkerblauwe kleur muurverf? Ik had zelf Flexa Royal Blue en Farrow and Ball Railings gevonden maar daarvan lees ik dat die in de praktijk toch vaak echt haast zwart zijn, weet niet of ik dat ga durven haha.
Ik was geïnfluenced door @Clarity met haar stippenkussen.
Ik dinsdag bellen naar een Karwei die het kussen nog had (uithoek van de provincie). Yay, ze konden ‘m reserveren voor mij! Kom ik daar, zitten er werkelijk nog maar een stuk of 5 van de 25 bolletjes op dat kussen. Oh ja, en 1 los bolletje hadden ze er nog bij in een zakje voor me. :’) Vriendelijk bedankt.
Nu besloten dat ik een kussenhoes ga bestellen en losse pompons en dan maak ik hem zelf wel.
Farrow&Ball Hague Blue?
Niet zo’n scherpe foto maar hier ook Flexa Lush Indigo, ben er heel erg blij mee! Dekt ook goed in 2 lagen.
Ah nee wat stom. En dat ze dat ook niet even vertellen aan de telefoon. En jij daar een heel stuk voor rijden.
Denk dat ie wel heel goed zelf te maken is inderdaad. Die pompons kun je op internet wel goedkoop vinden en dan kun je ook nog zelf de kleur kiezen.
Laat je een foto zien van het resultaat? Ben wel benieuwd