Interieurtopic

Zal ik doen haha. Heb net alles besteld (wit kussen met zwarte pompons) en heb nog een soort van weekje vakantie, dus moet goed komen! :tada:

Ik wist dat in Kampen (weer een half uur rijden) ook nog twee kussens waren. Hun ook nog opgebeld en gevraagd of alle bolletjes er nog aanzaten. Nee, misten ook allebeide 3. :joy:

2 likes

Geen idee haha. Ze zitten er wel stevig aan, al is er bij mij bij tijdens de verhuizing ook 1 losgegaan. Toen weer vastgemaakt en die zit er nog steeds goed aan.

1 like

Ja ook geen idee, super zonde haha. Verkoopster in de winkel was ook nog aardig verontwaardigd dat ik hem niet wilde hebben zo. :joy:

1 like

Nog bedankt voor alle tips over de rotan stoel. Helaas heb ik geen “egg” stoel lookalike voor een leuke prijs kunnen vinden, dus het is een ander model geworden.

Let niet op alle rommel (we gaan morgen een kast bij Ikea kopen voor in de bijkeuken en hadden het hier even naar toe verhuisd).

24 likes

Mooi! Waar is dat vloerkleed van?

2 likes

Dankjewel! Hij is van Westwing.

3 likes

Ik heb net thee over mijn vloerkleed laten vallen. Dit droogt zeker op als lelijke vlek? Krijg ik dat er nog uit?

Ossengal inderdaad en/ of: baking soda, even intrekken voor een uurtje, dan stofzuigen. Mocht het nog niet weg zijn nadien dus even met de ossengal ‘nawerken’.

Wij hebben een cognac kleurige l bank gekocht van 2,75 wij willen daarbij een kleed. Iemand nog leuke tips? We krijgen een houten vloer!
Daarnaast iemand ook nog tips mbt de grootte van het kleed? Ik heb hier wel eens iets voorbij zien komen maar kreeg het niet terug gevonden :see_no_evil:

Ik heb een half jaar geleden laminaat gelegd. Heb het zelf gelegd. Had 60 m2 nodig, dus had 24 pakken gekocht met het oog op snij afval. Had uiteindelijk vrijwel geen snij afval, dus kon nog 3 pakken terug brengen. Heeft me 300 euro gekost en de laminaat was op het moment dat ik ‘m kocht in de aanbieding voor de helft van de prijs. Ondervloer komt daar nog bij, maar die hadden m’n ouders gelukkig nog liggen.

1 like

Laminaat of hout is nogal een verschil qua prijs natuurlijk :stuck_out_tongue: Voor onze nieuwe houten vloeren (ongeveer 90-100m2) betalen wij totaal €9000. De beneden vloer (laten we naar eigen keus bewerken; a-sortering, geschaafd en gerookt) is het duurste, die is €6500 en de 1e verdieping dus ‘maar’ €2500 (ook hout).

Dit laten we allemaal leggen en is inclusief de plinten.

1 like

‘Onze’ vloerenboer had laminaat (inclusief ondervloer, plinten en leggen) voor €48/m2, hout voor €70/m2 en visgraat hout voor €100/m2, ongeveer. Wij hebben laminaat, onder andere op aanraden van de vloerenboer, omdat we niet het soort mensen zijn die na een feestje nog de wijnvlekken en gemorste bitterballen gaan staan opdweilen en je dan met hout de pineut bent. Ook qua verkleuring etc (we hebben een heel zonnig huis) leek het ons minder slim.

1 like

Wij hebben quickstep laminaat. Zijn niet heel netjes en dit laminaat kan best wat hebben. Ongeveer 74m2 gekocht voor 2200 (inclusief ondervloer, plakplinten, muurplinten), plus 550 voor het leggen en 150 voor de muurplinten leggen.

± €2000 voor een tegelvloer met houtlook, leggen bijna bij elke tegelzetter ook €2000, dus kennis komt het zwart doen voor de helft.

1 like

Project Karwei kussen na-apen is begonnen. :joy:

30 likes

Ik vind het zo lastig om de grote meubels uit te kiezen voor de woonkamer. We neigen allebei elke keer naar zwart metalen dingen maarja, alles zwart is ook zo… zwart he. We hebben een best grote woonkamer met nu 1 grote kast, maar vind het lastig hoe het verder te vullen. Een tvmeubel in ieder geval, maar verder? Iemand ideeën? Sidetable, dressoir…

Klaarrrrr!

98 likes

Superieur geworden! :grinning: veel werk?
Waar heb je de pompons en het kussen gekocht? Wil er nog graag 1 voor boven met een andere kleur pompons.

Ik ben op zoek naar kleine kussenslopen van 30x50 die om mijn memoryfoamkussens passen. Heb nu witte van IKEA maar dat vind ik niet leuk bij de rest. Al het beddengoed dat ik vind heeft alleen 50x70 of groter.
Heeft iemand hier een tip?

Nee, helemaal niet. Ik had 'm zomaar klaar!

Het kussen is van H&M (https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0650772006.html) en de pompons van Sayila (https://www.sayila.nl/sieraden-maken/stoffen-pompon-balletjes-20mm-d22776/si/47364).

Voor degene die 'm wil ook wil maken hier de afmetingen die ik heb gebruikt:

Eerst het midden bepalen en die rij van 5 maken.
Rijen van 5: 5cm - 15cm - 25cm - 35cm - 45cm (ook 5 cm van de buitenrand)
Rijen van 4: 10cm - 20cm - 30cm - 40cm (10 cm van de zijkant, 15 cm vanaf de bovenkant/onderkant)

Hij is hier een kwartslag gedraaid haha.

22 likes