Interieurtopic

Ik heb IKEA 365 servies, ik vind die veel variatie hebben. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet echt verder heb gekeken haha!

1 like

Ik zou naar een goede servieszaak gaan, zoals hensbergen in Sliedrecht. Zelf vind ik servies van Arzberg heel mooi, maar er zijn zooo veel opties qua design, materiaal, vorm, etc.

2 likes

Wij zijn voor iitala teema gegaan! Tijdloos en een groot aanbod. Eerst hebben we online gekeken en daarna in het echt bekeken bij een servieszaak in Haarlem. Dat zou ik ook echt aanraden! We zijn daar goed geholpen en hebben bijvoorbeeld gekozen voor een ander gebaksbordje (groter) nadat we het in het echt zagen.

2 likes

Ik heb van Arzberg de Tric-serie. Ooit gekocht als b-keuze bij de Bijenkorf, maar gaat nu al 12 jaar mee en is nog steeds mooi.

1 like

Op marktplaats ben ik aan het kijken voor nachtkastjes. Die ik evt. Kan verven naar wens. Nu heb ik leuke gezien maar ik vermoed dat deze wel zeker 15 cm hoger gaat zijn als mijn nieuwe bed. Gaat dit gek staan???

En kwam vandaag dit servies tegen via Facebook. Meteen opgehaald

Was nog opzoek naar nieuw servies maar alles wat ik ook maar enigszins leuk vond was zo duur. Dit was veel beter qua budget.

11 likes

Ik heb Villeroy&Boch Artesano, vind ik mooi neutraal en strak, maar je kan er als je dat wil ook allerlei gekleurde en gebloemde onderdelen bij kopen. En wat de rest al zei, vooral eens ergens alles bekijken en vasthouden en advies vragen!
Mijn moeder heeft 20 jaar lang elke keer dat we in de Bijenkorf waren staan kwijlen bij het Wave-servies van Villeroy&Boch, maar ‘het is zo duur’, ‘het gaat vast weer uit de collectie’, ‘moet ik dan beginnen met 4 borden?’, ‘ach, we hebben toch borden’, etc, maar uiteindelijk eten ze al 20 jaar van mismatched gehavend servies en staat exact datzelfde servies nog steeds in de Bijenkorf. Ik ben dus maar gewoon begonnen met sparen :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik heb dit met bestek. Als we bezoek hebben is het altijd stressen om wat bij elkaar passende vorken en messen te vinden. Het is nu een mix van Ikea, kringloop en verschillende restjes van onze studentenhuizen. Wie een tip heeft voor een fijn bestek dat op termijn ook kan worden uitgebreid? Liefst ook met taartvorkjes bij

1 like

Wij hebben zo’n macrame ‘ornament’ (?) boven het bed hangen. Via Etsy en konden we zelf ook de kleur/grootte kiezen enzo.

3 likes

Hier ben ik ook benieuwd naar!

M’n servies is vorige week binnengekomen. Ik heb van Royal Doulton de Ellen DeGeneres collectie in wit met grijs.

Totaal irrelevant, maar als je deze lampenkap omdraait, heb je allemaal kleine boobies :smiley:

6 likes

Ik vind kleurencombinaties zo moeilijk. Hopelijk kunnen jullie helpen!
We hebben een beetje een olijfgroene bank, stoffen bekleding. Ongeveer als dit:

Nu hebben we een stoel die we opnieuw willen bekleden, maar welke kleur past daarbij? We hebben een donkere, eikenhouten vloer. Niet heel donker, beetje als dit:

Witte muren en verder (nog) geen kleur. Wat zijn mooie combinaties voor de stoel bij deze bank en de vloer, maar ook voor evt. kussentjes / dekentje en een vloerkleed? Als ik zoek, kom ik snel op grijs uit, maar dat is zo saai. Of een beetje oranje/roestbruin, maar dat vinden we niet mooi bij de vloer. Hopelijk kunnen jullie helpen!

Donkerblauw, okergeel of lichtroze zou ik mooi vinden.

2 likes

Ik denk dat bordeaux rood er mooi bij zou kunnen staan. :slight_smile:

2 likes

Thanks, @Modena en @Elafonisi! Vind ik mooie kleuren, maar zou niet snel aan die combinaties denken. Ben daar zo slecht in, haha.

Lichtblauw kleurt mooi met olijfgroen!

2 likes

Licht (bleek)roze vind ik ook mooi bij olijfgroen!

5 likes

Lijkt me ook mooi! Ik denk dat aan wat feller blauw voor contrast en frisheid, geen pastel. Of zit ik er dan weer helemaal naast? :smile:

2 likes

Ik zou niet te fel gaan maar te pastel hoeft ook zeker niet hoor. Kijk bijvoorbeeld eens op pinterest naar kleurenschema’s! Bijvoorbeeld https://pin.it/mrmti4sxjtsjip en https://pin.it/ldwbf6csbcjknu (die bovenste vind ik heel mooi😍, de onderste is eigenlijk wat @crazyplantlady zegt, ook een mooie! ).

Oeh, die is zeker mooi! Zoiets zou het wel eens kunnen worden. Thanks!!

Ik heb wel een foto muur, maar dat is echt een ratjetoe aan verschillende prints/fotos en lijsten. Als je een foto wil kan ik die wel pmen.