Interieurtopic

Mn eigen tip in de praktijk gebracht, haha. Krijgen een wat donkergroene bank en net een mintachtige poef gekocht.:grin:

1 like

Heeft iemand recentelijk een badkamer verbouwd en hebben jullie tips? Waar moet ik bijvoorbeeld opletten bij het kiezen van tegels?

Hier ook nog even:

Weet iemand waar ik een lampenvoet kan vinden die hierop lijkt:

Ik ben specifiek op zoek naar de ‘antieke look’ door dat trektouwtje wat eraan zit.

Deze foto is van IKEA maar die verkopen het zelf niet helaas.

Ikea heeft wel deze lijn met touwtjes: https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=arstid

Of wil je echt glimmend goudkleurig?

Oh die komen echt al goed in de buurt! Ze zijn nog wel redelijk ‘modern’ (of in ieder geval meer dan die van de foto) maar als ik geen andere kan vinden dan ga ik voor deze. Dankjewel voor de tip!

1 like

Wel ook redelijk modern…

2 likes

Ik zou zeggen wel doen, alleen al zodat alles in éen lijn is. En als je ze niet gebruikt en je rolt ze helemaal op zie je ze niet heel erg toch?

Nog een tip als je er af en toe iets op zou willen hangen: wij hebben in onze raamhoeken een systeempje opgehangen waar je een doek aan kan hangen met een magneet. Gordijnen zijn voor ons heel duur (enorme ramen) en we wilden het vooral tegen de zon als het heel warm is en verder niet voor privacy. Weet niet hoe mooi dat dan is op zo’n lege muur, maar misschien iets om aan te denken :slight_smile:

Zo ziet het er uit (niet heel duidelijke foto want het is heel hoog haha)

2 likes

Ik! Wij moesten naar een bepaald bedrijf waar onze aannemer mee samen werkt, daar werkte een superbehulpzame jongen die ons binnen 20 minuten alles heeft laten uitzoeken. Dingen om van te voren over na te denken: formaat (hoe groter hoe rustiger, maar ook hoe moeilijker te tegelen), vierkant/rechthoekig/andersvormig, welke kleuren wil je, wil je een patroontje/werkje erin of egaal, mat of glanzend, welk patroon wil je geregeld hebben (wildverband, halfsteens, recht boven elkaar, en wil je dan de lijnen van je vloertegels laten doorlopen in je muren, dan moet je je tegelmaten daar wel op uitzoeken), ook iets om naar te kijken is de maat van je badkamer (als je badkamer 2 meter is en je wil tegels van 60cm kom je net jammer uit met een randje van 20cm ergens, of 2 randjes van 10cm, dan zou een tegel van 80cm misschien mooier uitkomen).
Uiteindelijk ook nog iets om over na te denken is de kleur van je voegen, maar dat kan vaak later nog, wit is mooi maar moeilijk schoon te houden, grijs is het makkelijkst maar misschien wat saai, andere kleuren kunnen heel gaaf zijn maar misschien ook wel erg smaakgebonden.

2 likes

Dank je wel!

Ik vind wel mooi als de voegen van de vloer overlopen in de voegen van de muren, daar gaan we op letten als we tegels kan kopen.

Het wordt een neutrale badkamer, lichtgrijs/taupe kleuren met een eikenkleur wastafelmeubel van Ikea. Glazen douchewanden en douchedeur. Hangtoilet met reservoir ingebouwd dat doorloopt in de douche, zo heb je daar ook een richel om producten op te zetten.

We gaan ook de wasmachine vanuit de keuken in de badkamer plaatsen en willen in de toekomst er een kast omheen bouwen.

Nu een aannemer vinden die dit allemaal kan uitvoeren. :smiley:

Waarvan? Ik kan het niet zien maar ik ben dan ook geen lid daarvan

Voor iedereen in Amsterdam, Duivendrecht, Diemen, Weesp, etc: langs de Gein bij Abcoude staan er ook zoveel. Is een leuk (fiets)tochtje vanuit de stad! En het mooiste weggetje onder de rook van Amsterdam!

2 likes

Weet iemand toevallig waar ze een effen vloerkleed verkopen in ongeveer deze kleur?

2 likes

Kan het niet zo goed zien, maar misschien hier
https://www.made.com/homewares-accessories/rugs/?page=1#colour~Green&colour~Teal

Ja, die van made had ik ook gezien en die lijkt inderdaad heel goed, maar ik vind die website zo onhandig met verzenden en retour en zo. Ik hoop hem eigenlijk ergens anders te kunnen vinden.

Ah shit, wat jammer. Ze hebben ook een showroom toch? Misschien is het mogelijk dat je hem daar koopt en dan meeneemt? Moet je wel in de buurt van de showroom wonen natuurlijk of er een stuk voor willen rijden. Hopelijk lukt het of vind je hem ergens anders!

Misschien is die iets te blauw vergeleken met jouw voorbeeld.
Op wehkamp hebben ze ook veel effen vloerkleden.

1 like

Ah dat is een goede tip, dankjewel!

Ik ben ook op zoek naar een kleed vergelijkbaar met deze:

Dus een soort perzisch tapijt, met lichte kleuren richting rood, maar ook donkerblauw en een soort grijsblauw erin. Het is vrij specifiek, haha. Ik vind deze perfect, maar kan hem nergens vinden.

7 likes

Wauw, deze wil ik ook wel😍

1 like

Deze lijkt er wel op!

1 like