Interieurtopic

Ik ben al een week aan het schuren aan de trap en het is een ellendig werkje! Maar denk wel dubbel en dik waard op het einde :smile: een traprenovatie zat helaas niet in ons budget… Je kan ook in de kwantum houten ‘traptredes’ kopen die je dan over de tredes legt, maar denk dat je dan toch nog moet schuren.

Geen idee wat de kosten zijn voor badkamerrenovaties, maar ik heb wel een aannemer-tip; http://www.quatribo.be/sanitair.html
Ze leveren echt mooi en kwalitatief goed werk. Ik weet niet waar de renovatie moet gebeuren, maar ze zijn van de regio Bornem.

1 like

Ik zou hem ook vervangen! Misschien wil de volgende huurder hem wel overnemen en anders zet je hem op marktplaats. Of je koopt er zelf 1 op marktplaats, scheelt denk ik ook veel geld :blush:

1 like

@Cactuss @Madonna bedankt! Ik denk ook dat ik het toch maar ga doen. :grin:

1 like

Heb even advies nodig. Ik wil al tijden een fotowand maken bij onze trap.

Ik wil een groep van de bekende Ribba lijsten van IKEA gaan ophangen. Ik twijfel alleen tussen zwart of wit. Ik hou erg van wit, maar heb bijv. de lampen en deurklinken zwart. Plus ik wil dat de foto’s straks opvallen en niet de lijsten zelf. Denk dat dit beter gaat bij wit, maar wordt het dan niet te flets/saai?

Foto trap:

Dussss, wit of zwart?

• Zwarte lijsten
  • Witte lijsten

0 stemmers

Ik zou ook voor een (lichte)houtkleur gaan!

1 like

Ik kies voor zwart, omdat de foto’s zelf, zeker als ze wat groter zijn, zelf wel zullen shinen. Bij kleurenfoto’s zijn het de kleuren, bij zwartwit staan zwarte lijsten juist ook mooi. Bied een mooi contrast. Denk maar aan donkere raamkozijnen als je naar buiten kijkt. Die geven ook een mooie omlijsting. En er is licht genoeg in de gang.

3 likes

Ik zou de mooie trap en spijlen zwart verven!!! En dan ook zwarte lijsten.

5 likes

Hangt af van de foto’s zelf, vind ik! Zolang er maar genoeg contrast zit tussen de lijst en de foto.

1 like

Iets van de kunstuitleen? Kan je van daaruit kijken wat bevalt en wat je wil aanschaffen.

1 like

Buhhhhh.

Eindelijk vorige week een laminaat voor de bovenverdieping gevonden, blijkt hij vandaag in de aanbieding te zijn tot de 22e! Ik helemaal blij. Bekijk ik de foto’s en lees ik de tekst eens goed, staat er (bij hetzelfde laminaat) op de ene foto een 2V groef, en de andere een 4V groef en ook in de tekst een keer “V-groef aan lange én korte zijde” en verderop “V-groef aan lange zijde”. Ik wil voor boven echt geen 4V groef maar persé een 2V. :frowning:

En nu is mijn vriend pissig op mij, omdat ik hierom de vloer niet meer zou willen kopen.

Links mijn foto vorige week in de bouwmarkt, beide rechts op de website.

1 like

Ik vind een 4v groef wel altijd veel mooier dan een 2v. Vooral omdat je anders steeds niet aansluitende patronen hebt die wel tegen elkaar aan liggen. Als het veel scheelt snap ik je vriend dus wel een piepklein beetje. Tegelijkertijd: jullie moeten er beiden tevreden mee zijn!

4 likes

Ik heb contact gehad en het is wel een 2V. :grimacing:ik was bang dat ik 4V te druk zou gaan vinden in de kleinere ruimtes boven. Heb ‘m vanmiddag besteld. :tada: Eindelijk sfeer en warmte creëren boven.

3 likes

De planken even random neergelegd, maar zo blij met de kleur.

39 likes

Moooi! Welke vloer is dit? Onze wil ik al sinds we hier wonen vervangen…

1 like

Mooooi met die ramen :heart_eyes: hier hebben we enkel glas dus moesten ook dikke gordijnen zijn tegen warmte in zomer en kou in winter. Vind zelf zware gordijnen ook niet mooi, maar bij ikea hadden ze toen 100% katoenen gordijnen in gebroken wit (beetje linnen look), heel mooi waar je dan isolerende stof tussen kunt doen (moeilijk uitleggen dit haha). Maar die kun je er dus ook afhalen waardoor je weer dat luchtige meer hebt. Ik vind het ideaal en nog mooi ook!

Vind luxaflex ook mooi maar is dat heel isolerend?

1 like

Gamma Mondial in de kleur wit geolied eiken! Op het plaatje van de website heeft hij dus aan alle kanten een V-goef (4V) maar in werkelijkheid zit het alleen aan de lange kanten (2V).

Gelijk een uitleg voor @En_17_Anderen :yum:

3 likes

Dan is dat helemaal ideaal. Na de zomer die isolerende gordijnen erachter weg en dan heb je echt zo’n mooie linnenlook (iig ik vind dat heel mooi haha)

1 like

Je kan ook beginnen met een basismodel Pax kast (hoogte die het beste past, model van ongeveer 1.50 breed) en eventueel delen bij bouwen als je merkt dat meer ruimte gewenst is + tussendoor kastinrichting bijkopen. Dan spreid je de aanschaf over meerdere maanden en kan je kritisch bepalen hoe je je kledingkast het liefst in richt.

1 like

Waar zijn jouw lampen van? Vind ze zo tof!