Interieurtopic

Ja dat blauw staat zo gaaf bij de haard, hadden we ons niet voorgesteld dat het zo mooi zou zijn! De vloer heeft wel een hele hoop opknapwerk nodig hoor maar de tint is echt prachtig idd!

Heeft iemand tips voor een lage opbergkast in de badkamer? Ons huurappartement heeft alleen een brede wasbak op de badkamer. Het bijbehorende madkamermeubel zouden we zelf moeten aanschaffen, maar voor 600 euro ofzo ga ik dat echt niet doen. Alleen nu zoek ik dus een lage ladekast ofzo die op de grond onder de wasbak kan staan. Een houten past is uiteraard geen optie maar ben tot nu toe nog niks moois tegengekomen. Iemand tips?

Bij ons past de 3 lades Malm van IKEA eronder.

Kun je niet bij Ikea iets passends vinden? Hun badkamermeubels zijn niet heel duur geloof ik.

@Bergson zat ik ook aan te denken maar we hebben een kleine badkamer en de wastafels zitten recht tegenover de douche, dus ik ben bang dat ze snel nat worden en gaan rotten.

@Merel hebben we naar gekeken maar niks past er goed onder.

1 like

En als je zo’n kastje zelf inzaagt zodat de wasbak erin valt?

1 like

Dat is een optie die we inderdaad aan het bekijken zijn. We zoeken echter, als het even kan, een kast die precies onder de wasbak past qua lengte, en dat is ook nog moeilijk.

Maar heb net 2 mogelijke opties gevonden na een lange speursessie en die ga ik even aan mijn vriend laten zien.

Shit, @tuula door jouw zoektocht wil ik nu een Artifort orange slice voor in mn nieuwe huis.

1 like

Ben je op zoek naar iets moois, of moet het vooral passen? Anders zou zoiets misschien ook kunnen: https://www.xenos.nl/iris-ladekast-met-wieltjes-3-laden-29x39x61-cm?channable=e56642.ODcxNjM4MjE4ODczMg&gclid=Cj0KCQjwuZDtBRDvARIsAPXFx3BTvO6rFProSR9G4JPb97Rj9vm_AFI7My2u7f_VltO7emLZh5bcx-0aAgDhEALw_wcB

Ik had al katoenbollen, dacht doe er pamgras bij, maar vind het helemaal geen geslaagde combi… :frowning:

Waar ligt het aan?

Ik heb ze nu in 2 verschillende vazen gezet en ben er erg blij mee zo :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Ik heb via Otto voor 300 euro een hele set kunnen kopen… je hebt daar veel keus en voor ieder budget.

Ook Aldi en Lidl hebben soms aanbiedingen.

Mini update. Fotos zijn savonds gemaakt dus wat donker. Muur zit erin :partying_face: Tijdelijke schuifdeur zit erin (de trap wordt verplaatst en daar wordt de nieuwe doorgang gemaakt maar ivm kosten ‘pas’ volgend jaar). Ik heb zelf de naden gedicht en dat is verrassend goed gelukt! De keuken (die in het midden van de kamer komt) wordt mat wit (ikea metod zonder grepen) met fake lichtgrijs beton werkblad. Daaraan vast een eiken houten blad op maat gemaakt als bar (zie inspiratie foto dus zoals het betonnen blad maar dan van hout dus dat het uit een stuk gemaakt lijkt). Dan van hetzelfde hout een lange smalle 8 persoons eettafel (op maat) met stalen poot (alleen in het midden dus het blad lijkt bijna zwevend). Betonvloer geolied. Ik twijfel nog steeds over de kozijnen zwart of wit want de vloer wordt dus ook redelijk donker​:thinking:

16 likes

Ja uiteindelijk toch besloten om witte kozijnen te doen. Wil er ook graag luchtige linnen ‘wapper’ gordijnen voor hangen en met een zwart kozijn is dat wat gek denk ik. Vloer wordt wel donker maar doordat het glanst reflecteert het het licht mooi (hopen we dan). De tafel en bar worden van licht eiken en blijven mat!

Weg

5 likes

Klinkt geweldig!

1 like

@Chicago: waarmee heb je de naden en schroefgaten bij de gipsplaten gedicht? Moet ik ook nog doen en heb me er nog niet in verdiept wat ik daar het best voor kan gebruiken :innocent:

Wil je voor een warmere look of een stoere look gaan? Ik zou persoonlijk voor zwarte kozijnen kiezen. Super chique!

1 like

Uhm :sweat_smile: mn vriend heeft het gehaald (geen bouwmarkt spul). Ik weet niet hoe het heet en kan het hem nu ook niet vragen. Heb ze in ieder geval gevuld met een betonachtig goedje (poeder mengen met water). Het leek een beetje op stucen maar het viel me echt mee qua moeilijkheid.

@Coco haha je laat me weer twijfelen! Ik wil graag een stoere look maar wel fris (ik hou van wit en de vloer is dus al donker).

1 like

hoe donker wordt de vloer, heb je een beetje een voorbeeld hiervan?

Jaa snap dat het moeilijk is! Maar vind zwart dan weer wat aparter dan wit. Heb je veel licht in het huis?