Interieurtopic

Wij zijn voor 600 euro geslaagd voor een platsa kast van de Ikea. We hebben hem zelf ontworpen zodat je zelf de indeling kunt bepalen. Zo heeft mn vriend meer hangruimte ivm overhemden en ik meer legruimte. Wij hebben hem vrij hoog gemaakt zodat we bovenin ook nog dekbedden en dergelijke kwijt kunnen.

Hoe je hem inricht hangt echt af van de ruimte die je hebt, het budget dat je hebt en de kleding die je hebt. Ik zou gewoon even gaan kijken in de winkel en online met planner bezig gaan.

1 like

Die hebben wij gedaan idd. Allebei begonnen met een basisdeel en daarna nog een deel erbij genomen later. Handige van Pax is dat je de indeling ook weer makkelijk kan veranderen als je later meer hangruimte wilt of juist meer lades erbij.

1 like

Dankjewel! Geven ze erg ‘gekleurd’ licht af? Zijn gelukkig nog goed verkrijgbaar zie ik :slight_smile:

haha oei… die heb ik. maar ze hebben ook een witte, misschien dat ik daar eens naar ga kijken.

1 like

Oke. Ik snap er even helemaal niks meer van. :scream: Ik ben onlangs verhuisd en moet dus nog gordijnen, dit zijn de afmetingen van mijn raam:

Alle gordijnen die ik zie zijn 140x280 cm (de standaardmaat). Om het mooi te laten plooien is 2 keer 140 nooit genoeg… Moet ik nu sowieso gordijnen op maat laten maken? Alle tips zijn welkom🙂

ze naaien de banen gewoon aan elkaar :wink:

edit: ik lees je vraag verkeerd.
je kan 4 voorgemaakte kopen en die aan elkaar naaien. of op maat laten maken

Je kan ook 3 of 4 standaardgordijnen naast elkaar hangen en dan het laatste haakje van het ene gordijn in hetzelfde runnertje doen als het eerste haakje van het volgende gordijn. Als je die haakjes een beetje tactisch insteekt valt die open naad dan in een plooi en dan zie je alleen als je het aan het bewegen bent dat het eigenlijk niet uit 1 stuk is.

1 like

Ik zou bij een kledingkast altijd gaan voor zo groot mogelijk als past op de plek waar ie moet komen :joy:

1 like

Misschien dat hier iemand mij kan helpen. Ik zoek namelijk een super smal haltafeltje/consoletafeltje. Maximaal 20cm diep. Ik kom ze wel tegen van €300 ofzo, maar dat vind ik echt te duur. Iemand een idee?

20 cm is toch heel erg smal? Ik heb even gekeken bij Kwantum en Leen Bakker enzo, maar die zijn allemaal minimaal 30 cm. Ik weet niet welke stijl je mooi vindt, maar je kunt ook met 2 hairpin poten en een mooie houten plank zelf een tafeltje maken. Monteren aan de wand en het hout een mooie kleur lakken of beitsen?

1 like

Ik zag laatst bij Casa van die consoletafeltjes. Weet niet of die zo smal zijn als je wilt alleen maar je kunt ff kijken. :slight_smile:

Ik had precies deze kwestie een huis of 3 geleden en heb toen een mooie plank op maat gekocht (weet niet waar je woont maar zoek een fijnhouthandel) en via Marktplaats poten gescharreld.

1 like

Ah bedankt voor de tips! Had er niet aan gedacht om gewoon poten aan een plank te maken :see_no_evil:

Ik wil een muur in mijn slaapkamer graag donkerblauw schilderen. Heeft iemand van jullie misschien ook een donkerblauwe muur in huis en hebben jullie nog tips voor goede (of slechte) verf?

Je kunt ze ook zelf inkorten met strijkband. Duizend x goedkoper dan op maat laten maken. Heb je bij ikea, hema en vast ook bij een stoffenwinkel. Heb je alleen een strijkijzer nodig

Ik heb staalblauw laten mengen bij lokale verf-kortingswinkel, niks speciaals verder, was max 30 euro kwijt voor alles bij elkaar en zit er nu 2 jaar perfect op! Na 2 lagen dekte het. Vind het echt mooi in combinatie met witte kozijnen, lekker contrast.

1 like

@George
Ik weet niet of je dit donker genoeg vindt? (In het echt wel wat donkerder, zoals boven de deuropening.) De verf was super (dekte na een laag, maar tweede gedaan voor de zekerheid), dus als je dit wat vindt, kan ik wel eens de exacte kleur opzoeken.

3 likes

Ja, neem afneembare verf!! Je ziet er namelijk alles op. Op onze donkerblauwe muur zie je inmiddels overal handafdrukken van mijn man die muggen dood heeft geslagen :see_no_evil: vind het nog wel steeds een hele mooie kleur.

16 likes

Flexa lush indigo vind ik een prachtkleur. Zou een donkere kleur laten mengen in afneembare verf zoals Histor Clean. Op donkerblauw zie je best veel aan vlekken.

1 like

En @Shaaar dat is echt een goede tip! Daar had ik nooit aan gedacht haha. Is afneembare verf dan ook glanzend?

@Mimosa jouw kleur vind ik nog een beetje te licht inderdaad. Ik bedoel de kleur zoals Madonna hem heeft!