Interieurtopic

Nee badkamer doen we sowieso niet. Maar in de keuken is dus voor ons nog een twijfelgeval. Ik hoop zo erg op positieve ervaringen, want we vinden het zooo mooi :weary:

Ik vind het echt heel erg meevallen. Ik heb voor mezelf een trucje en dat is 'm ongeveer één keer per 6 weken goed reinigen en daarna invetten met olijfolie. Dit laat ik een nachtje intrekken en dan is ie weer pikzwart voor de komende 6 weken. Waar je wat meer mee op moet passen is bijvoorbeeld bij het afgieten van pasta, rijst, aardappel, etc. Dan moet je gelijk even goed naspoelen met water.

5 likes

Wij hebben het na heel lang twijfelen niet gedaan.

@mestkever heb je het gezien? Dan haal ik m’n foto weer weg!

@Sarie ja! Dank voor je uitleg en foto! We gaan nog weer even in beraad :smirk:

1 like

Zelfde hier! Ben slecht in dingen bijhouden dus al hoeft er maar iets eens in de 6 weken gedaan te worden. Ik vergeet het alsnog of ik vergeet hoelang het al niet gedaan is :joy:

1 like

Haha in dit geval zie je het wel en stoor je je eraan :sweat_smile:

1 like

Ik zou het alleen doen met een waterontharder, anders poets je je echt de pleuris denk ik. Ik heb een gun metal spoelbak van Lanesto (en een Selsiuz gun metal kraan), maar zelfs zonder kalk (wij hebben wel een ontharder) is het lastig om echt schoon te houden, gewoon chroom/zilver was toch een stuk makkelijker. Misschien dat effen zwart nog wel iets makkelijker is.

Als je ooit een waterontharder wil zou ik het wel direct doen trouwens, zonde als al je nieuwe tegels/sanitair/kranen/apparaten verkalkt zijn voordat je zo’n ding aanschaft, dan loop je achter de feiten aan.

Op de kraan heb ik vooral veel vlekjes van sputters bij het afgieten en vette vingers en dat soort dingen (maar ik heb geen kalk, dus ik heb geen idee of dat veel zou vlekken). Ik vind die vlekken op deze kraan wel meer opvallen dan op mijn oude ‘zilveren’ kraan, op een glimmend oppervlak valt dat toch meer weg dan op dit mattige.

Grappig hoe de reacties zo verschillend zijn. Wij krijgen ook de Gun Metal kokend waterkraan en de wasbak in dezelfde kleur, zwart fonteintje met zwarte kraan in toilet en nog zwarte kranen op de badkamer. Via Instagram kreeg ik van veel mensen juist te horen dat het allemaal wel meevalt en hier hoor ik slechte ervaringen :stuck_out_tongue:
Wij gaan in ieder geval volgend jaar een waterontharder aansluiten (was erg duur vanuit het nieuwbouw project) dus gaan we later doen. Heel benieuwd hoe het de kranen zal vergaan haha

Hier gaan we binnenkort beginnen met de garage ombouwen tot leefkeuken (aan de tuin). Ik kan echt niet wachten en hoop dat het soort van klaar is voor de zomer (mei ofzo). De vloer gaan we verven (beton oxaan) en er hangen stalen frames die we gaan behouden en er komt een kelder middenin de kamer waar de keuken omheen gebouwd wordt (dus keukeneiland met bar eraan). Die kelder zit er al en heeft historische waarde dus we vinden dat dat in ere hersteld moet worden. Voor het beeld hieronder mn moodboard :star_struck: glimmende niet egale betonvloer, glasblokken bij kelder voor lichteffect, houten bar, houten trap, stalen frame in zicht, pelletkachel en industriele afzuiging in het zicht. Aankleden met groot kelim kleed. Sfeertje van links onder ook qua afwerking van plafond en muren. Maar dan icm hout anders wordt het me te kil.

27 likes

Elke keer als jij wat over je huis post klinkt je huis nog beter! Haha.

Wat een super toffe verbouwing gaan jullie doen!

2 likes

Ben zo benieuwd hoe dit eruit gaan zien. Klinkt erg vet. Ook die glasblokken bij de kelder.

1 like

Wel spannend hoor! We hebben nog nooit ons eigen huis verbouwd. Mn vriend wel maar dan samen met zijn vader (die heeft vroeger echt in de bouw gewerkt dus die gebruiken we voor wijze raad haha).

@Shaaar ja die glasblokken :heart_eyes: komt ook weer bij zijn vader weg (sowieso het hele ontwerp :joy:). De bar steunt als het ware op die glasblokken. Weet alleen nog niet zo goed wat voor hout we de bar zullen doen. De keuken blijft simpel (wit met zwart blad), alleen door die glasblokken moet het ook niet te druk worden. Mocht iemand ideeen hebben :smirk:

Ooooh @Chicago het klinkt echt zo gaaf ik wil ook zoo graag foto’s zien! Je wilt zeker niet uitvoerig verslag doen in mn pb hù? :grinning::grinning::joy:

1 like

Haha zodra de plannen volledig uitgewerkt zijn zal ik je de pdf sturen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee maar ik ga wel updaten hier natuurlijk. Alleen ben best wel herkenbaar aangezien het geen standaard huis is dus dat maakt het wel lastig

Wij hebben een neppe Eames Lounge Chair. Was ook voor een replica zelfs flink aan de prijs. Maar hij is wel echt prachtig en ik ben er heel blij mee.

3 likes

Ik hou van oubollig. Scheelt.

5 likes

Dit vind ik mooi, maar geen idee of het jullie smaak is. Ze hebben beiden in verschillende kleuren

Deze is te duur misschien

10 likes

Ik heb de foto hier vandaan, daar staat ook de designer bij. Deze is wel stuk duurder volgens mij: https://www.paletteandparlor.com/products/emmitt-lounge-chair

Als je zoekt op design chairs op Pinterest kom je ook van alles tegen!

1 like