Interieurtopic

Iemand hier verstand van gordijnen? Voor de slaapkamer wil ik verduisterende gordijnen bestellen. Heb het in een andere kamer ook en daar is de achterkant van de stof wit. Eigenlijk wil ik dat voor deze niet.

Weet iemand waar ik dan op moet letten?

Ik heb mijn gordijnen laten voeren met een “dimout” voering. Dat is niet zo verduisterend als “blackout” en valt daarom soepeler. Ik vond dat mooier en het is voor mij donker genoeg. In de zomer wordt ik niet wakker van het licht, want donker in mijn kamer, maar ik kan wel zien dat de zon op is. Het is heel subtiel. Je hebt ook (direct) verduisterende gordijnstof, die hoef je niet te voeren. Maar die stof is vaak wat stijf (want dubbel of driedubbel geweven) en vaak niet helemaal verduisterend. In mijn logeer/studeerkamertje heb ik een gordijn van de Hema met een donkere voering die ook goed verduisterend werkt.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!
Ga ik daar op letten :grin:

Donderdag worden m’n marmeren tafels geleverd. Op de website adviseren ze om het te impregneren. Heeft een van jullie hier ervaring mee bij een marmeren tafel?

Zijn er hier meiden met open kasten in de keuken? Ik heb dus gewoon twee planken aan de muur waar ik m’n servies op zet, boven op mn koelkast en dus ook dezelfde maat als mn koelkast (precies zo vierkant) maar het is niet efficiënt en mn servies wordt vies en stoffig. Hebben jullie tips? Bestaan er een soort opbergers? Dichte kastjes maken ofzo mag niet.

Ik weet wel dat marmer vlekken kan vasthouden. Ik heb olie op mijn marmeren wandplank in de keuken gemorst, en dat krijg ik er niet meer uit. :sweat_smile:

1 like

Wel met een granieten keukenblad. Kreeg ik een spulletje bij, en zorgt inderdaad voor minder intrekken van vocht en kleur. Steen is poreus, en als er wijn, sap of saus over gaat, kan het heel snel een vlek worden. Die impregneerstof zorgt kleur er minder snel intrekt. Dus wel erg aan te raden!

1 like

Die zijn best lastig te vinden in een maat waar borden inpassen en je niet teveel loze ruimte hebt…

@Bergson oeps :sweat_smile:
@TanteBetje oké top, ga ik het morgen gelijk halen.

Ik vind alles betreft m’n huis zo stressvol en overal lijkt wel iets mis te gaan. Ik probeer het einddoel voor ogen te houden en als ik dan m’n meubels zie denk ik wel dat het heel mooi wordt.

1 like

Hoe diep zijn je planken? Ikea heeft schoenendozen van skubb. Die gaan aan de voorkant open dus hoef je niet steeds de bak eraf te halen.
afbeelding

Oh dat is misschien wel wat!

1 like

Nee kastje heb ik helaas geen plek voor. Zo’n bordenrekje heb ik inderdaad, maar is niet efficiënter dan borden gewoon opstapelen

1 like

Ugh das jammer om te lezen. Vind planken ipv bovenkastjes echt heel veel mooier dus met een nieuwe keuken volgend jaar wilde ik juist over op planken.

Kan je de borden misschien in een andere kast zetten en wisselen met bijvoorbeeld voorraad (pasta, rijst etc) in glazen potten op de planken?

1 like

Ik heb geen kast in mijn kamer voor dat soort spullen. Alleen dus twee planken. Maar dat zijn ook geen normale smalle planken maar vierkante planken. Dus het is ook niet zo als op pinterest hoor @anon86562306, het is echt heel lelijk

Ligt ook heel erg aan je afzuiger maar in mijn ervaring wordt alles stoffig en vettig.

2 likes

Wat is een mooie afstand tussen de achterkant van de bank en je muur? Ik wil hem er niet tegenaan, maar ook niet te ver vanaf.

Meh, waarom werkt pinterest niet in het echt?

1 like

Eindelijk donkerder verven. :tada:

31 likes

Klaaaaar! Het is nog één grote chaos in dr woonkamer, maar zo lijkt het iig wat haha.

76 likes