Interieurtopic

@Cozycute

Ik zou vooral de hoogte in gaan denken. Misschien de tv aan een wand hangen, daaronder een bureaublad maken zodat je ook je imac daar op kunt zetten. En daarboven 2 of 3 planken met je boeken, over een wat langere lengte. Dan ben je geen ruimte kwijt aan een boekenkast en heb je ze toch in het zicht. Ik ga ook even paint erbij pakken om mezelf te verduidelijken, brb

Edit: zie hier mijn paint skills

12 likes

Hier een verbouw update :star_struck:

Muur zit er inmiddels in. Verder zijn we een weekend kwijt geweest om alle ramen en deuren gangbaar te maken. Er zat een afzuiging om het raam heen en blijkbaar hebben ze die in de authentieke vensterbank gemonteerd :astonished: zo doodzonde dus die hele vensterbank moet vernieuwd én het kozijn is verrot. Glas zit inmiddels erin (alleen de zetter heeft een glas laten vallen dus die moet opnieuw besteld). Morgen gaan we beginnen aan de box voor al het leidingwerk. En de keuken is besteld :tada: die wordt morgen over een week geleverd!

Tis de Voxtorp mat wit geworden, greeploos en met fake zwart marmeren blad. Vloer wordt glimmend dus bewust voor mat wit gekozen.

Dit wordt de spoelbak incl. kraan, vind em zo mooi

En dit de kookplaat

9 likes

Oooooh deze vind ik echt heel verassend en heel erg leuk! Dankjewel! Deze had ik echt nog helemaal niet bedacht. Ik ga als ik weer langs ga echt meteen kijken en nameten of dit mogelijk is.

@Rebus Dit vind ik deels wel heel erg leuk, maar als ik dan mensen over de vloer heb wel weer minder praktisch. Ik vind koken wel heel erg leuk en dus eters ook wel en ik zou ze dan wel leuk aan een tafel willen kunnen zetten denk ik.

@Rebus ja dat is ook wel weer slim, zoals @MACdonalds dan inderdaad zegt, een boekenkast met werkruimte in één… En dan ook nog de tv erbij inderdaad. Dat is wel heel effectief, want dan kan dat allemaal aan die rechterkant.

A la dit maar dan ruimte voor de tv rechts. Heel slim idee, hier was ik ook nog niet opgekomen.

Jullie hebben echt geweldige ideeën haha, in mijn eentje kwam ik echt niet verder. Super lief ook dat jullie de moeite nemen om het helemaal te tekenen! :heart:

6 likes

Hahahah I love al die tekeningetjes hier

3 likes

Net tegen gekomen bij Hudson’s Bay voor een prikkie, dus ik heb deze tijdelijk. Eigenlijk is het veel te bont voor me maar toch vind ik het voor nu wel even leuk.

16 likes

Leuk! Als je hem niet meer wil, wil ik hem best van je overnemen!

Ah dat is lief! Leuk. Even wat details voor jou als je hem zelf nog wilt halen: hij is 120 x 180 cm geloof ik en afgeprijsd van 49,99 naar 29,99 in het filiaal in 010. :hugs:

1 like

Lief!! Maar ik kom daar nooooit, haha

Oh jammer! Dan laat ik de details staan voor anderen. :grin:

1 like

Ik zou zoiets proberen! Geen idee of deze optie al genoemd is hoor

2 likes

De waarde haal je er alleen uit als je de kast verkoopt. En het idee om een soort erfstuk door te verkopen voor geld vind ik een beetje dubbel. Dus ik zou 'm verven. Stel je verft 'm niet dan staat ie maar wat te staan of je wacht tot ie nóg meer waard is en zitten je erfgenamen later met hetzelfde probleem haha.

1 like

Ik zou hem niet verven, antiek is bijzonder en misschien vind je het nu wel leuk om hem in een kleur te verven, maar later krijg je er misschien spijt van. Ik merk dat mijn interieursmaak om de zoveel jaar veranderd. Juist als je verder niets antieks houterigs hebt kan zo’n item juist een echte eyecatcher worden. Ik ben wel heel benieuwd naar het kastje nu. En het idee van je vriend vind ik ook zo gek nog niet, niet met het idee om het te verkopen, maar als je de waarde kent dan kan dat misschien helpen bij het maken van je keuze. (Ik zou oma’s kastje met een waarde van €16.000 bijvoorbeeld minder snel schilderen dan oma’s kastje van €500)

11 likes

Net dit vloerkleed gehaald, maar ik twijfel over de maat. Eigenlijk had ik het vloerkleed voor mijn slaapkamer gehaald maar ik wilde 'm ineens onder mijn eettafel hebben. Nu overweeg ik ook de 200 x 300 te halen voor onder de eettafel zodat deze gewoon naar mijn slaapkamer kan. :nerd_face:

@Cozycute je kan ook nog een lage bank kopen die bij je tafel past, zegmaar dit idee:

en dan schuif je je tafel als het ware “er over heen” en als je eters hebt trek je de tafel vd muur en heb je gelijk 3/4 zitplaatsen erbij. Als je aan de eettafel ook werkt heb je lekker een voetenbank aan de overkant en als je je benen gewoon “normaal” hebt heb je er ook geen last van.

6 likes

als je oma het leuk zou vinden dat jij plezier hebt van haar kastje zou ik het gewoon verven. het is toch juist leuk om je dingen eigen te maken en zo van generatie op generatie door te geven? Als het echt duizenden euros waard is kun je het laten taxeren, maarja dan zit je met een meubelstuk dat je niet wil verkopen en je niet mooi vindt van duizenden euros

3 likes

Mee eens, ik heb ook zo’n kastje hoewel niet waardevol (maar dat vind ik eigenlijk niet uitmaken als je 't toch niet verkoopt), staat nu al jaren hier in originele staat omdat iedereen tegen me zegt dat ik 'm echt niet moet verven maar weet zeker dat ik 'm dan mooier zou vinden :woman_shrugging: denk dat ik me er in de kerstvakantie maar eens aan ga wagen.

4 likes

Doe het gewoon!! Ik verf alle kastjes en antieke houten dingen, het staat juist super leuk in m’n interieur.
Daarbij als iemand het echt echt wil kan die altijd weer opschuren en in de oorspronkelijke staat lakken/oliën. Dat is het voordeel van hout hè

3 likes

Het ligt er wat mij betreft ook wel een beetje aan wat je er mee van plan bent. Je ziet nu bij de kringloop vaak dit soort gedrochten

en dat vind ik wel echt enorm zonde van iets dat van zichzelf al mooi was. Dan kun je misschien beter zelf een ander paars kastje kopen en het erfstuk in z’n originele staat laten voor een ander.

5 likes

Ik ben benieuwd of ik zoiets in mijn smaak kan vinden :flushed:

Mee naar Tussen kunst & kitch :nerd_face: Mijn guilty pleasure

1 like