Heb je een eettafel nodig? Als je vaak familie/vrienden bij je thuis uitnodigt om te komen eten is het wel onmisbaar natuurlijk. Maar als je in plaats van een eettafel een mooi ruim bureau kan plaatsen zet je deze gewoon tegen de wand aan, waardoor hij dan veel minder de kamer inkomt
Kan je bank met de zijkant tegen/richting de wand waar nu de tv staat? Dus eigenlijk in het verlengde van je keuken en dan dat ie beetje los staat
Dan kan je nog achter de bank langs lopen en dan kan je misschien op de afbeelding (links)onderin een tafel zetten. En misschien is het een idee om een bankje te nemen & 2 stoelen in plaats van 4 stoelen zodat je m makkelijk wat verder naar de muur kunt schuiven, bij het raam
En je tv dan op de plaats van je kast en de kast tegen de wand achter de bank/richting de tafel
Wel lastig want met dit staat alles wel vrij dicht op elkaar denk ik
Ja daar twijfel ik inderdaad ook over, of ik niet gewoon beter een ruimtere eettafel kan nemen waar ik dan ook aan kan werken. Een iMac kun je gelukkig makkelijk opzij schuiven natuurlijk. Dat is wel slim inderdaad.
Ik combineer dan even jou idee met die van @Annie:
Dan zou ik nog aan de linkerkant een bankje onder de tafel kunnen zetten. Dat als er gasten komen, dat ik de tafel wat van de muur haal en dan kunnen er daar ook nog mensen zitten.
Dit vind ik wel een mooie optie ja!
@Brum begrijp ik hem zo goed?
Vind het voor de woonkamer wel heel gezellig zo, maar de eethoek vind ik dan weer ongezelliger. Want dan kijkt iedereen tegen een muur aan, haha. En de kast (dat wordt een boekenkast) staat dan gekkig tussen de keuken en de eettafel in…
@C3PO Ik heb een hele grote boekenliefde Dus die wil ik wel graag mooi kwijt. Maar misschien kan ik dat ook wel met een ander soort kastje doen zodat ik dat met de tv kan combineren… Ik ga even zoeken of daar nog leuke hacks voor zijn!
Dat is opzich ook geen slecht idee… Wel heel gezellig die indeling denk ik. Het enige is dat je dan dus wel je tv voor de want met deels raam hebt inderdaad, en dat dat minder lekker kijkt. En je hebt dan je tafel deels voor je balkondeur waar je dan dus wel omheen moet manoeuvreren (wow spel je dat zo?) elke keer. Maar ik vind het wel een hele gezellige indeling!
Ik zou denk ik de bank tegen de de muur linksonder doen. Daarnaast een klein bureautje voor je imac. Dan kan je de boekenkast (of een kleinere) tegen de muur in het midden doen. De tv langs het raam en een inklapbare eettafel langs de lange wand. Zal zo even kijken of ik het kan tekenen. Voordeel aan die inklaptafel is dat je dan nog loopruimte overhoud, terwijl je je imac niet van de eettafel af hoeft te halen en dus wel echt een werkplek hebt.
Add images
Zou je geen werkplek kunnen maken van één van de opslag-kast-kast ruimtes bovenin?
Ik zou vooral de hoogte in gaan denken. Misschien de tv aan een wand hangen, daaronder een bureaublad maken zodat je ook je imac daar op kunt zetten. En daarboven 2 of 3 planken met je boeken, over een wat langere lengte. Dan ben je geen ruimte kwijt aan een boekenkast en heb je ze toch in het zicht. Ik ga ook even paint erbij pakken om mezelf te verduidelijken, brb
Edit: zie hier mijn paint skills
Hier een verbouw update
Muur zit er inmiddels in. Verder zijn we een weekend kwijt geweest om alle ramen en deuren gangbaar te maken. Er zat een afzuiging om het raam heen en blijkbaar hebben ze die in de authentieke vensterbank gemonteerd zo doodzonde dus die hele vensterbank moet vernieuwd én het kozijn is verrot. Glas zit inmiddels erin (alleen de zetter heeft een glas laten vallen dus die moet opnieuw besteld). Morgen gaan we beginnen aan de box voor al het leidingwerk. En de keuken is besteld
die wordt morgen over een week geleverd!
Tis de Voxtorp mat wit geworden, greeploos en met fake zwart marmeren blad. Vloer wordt glimmend dus bewust voor mat wit gekozen.
Dit wordt de spoelbak incl. kraan, vind em zo mooi
En dit de kookplaat
Oooooh deze vind ik echt heel verassend en heel erg leuk! Dankjewel! Deze had ik echt nog helemaal niet bedacht. Ik ga als ik weer langs ga echt meteen kijken en nameten of dit mogelijk is.
@Rebus Dit vind ik deels wel heel erg leuk, maar als ik dan mensen over de vloer heb wel weer minder praktisch. Ik vind koken wel heel erg leuk en dus eters ook wel en ik zou ze dan wel leuk aan een tafel willen kunnen zetten denk ik.
@Rebus ja dat is ook wel weer slim, zoals @MACdonalds dan inderdaad zegt, een boekenkast met werkruimte in één… En dan ook nog de tv erbij inderdaad. Dat is wel heel effectief, want dan kan dat allemaal aan die rechterkant.
A la dit maar dan ruimte voor de tv rechts. Heel slim idee, hier was ik ook nog niet opgekomen.
Jullie hebben echt geweldige ideeën haha, in mijn eentje kwam ik echt niet verder. Super lief ook dat jullie de moeite nemen om het helemaal te tekenen!
Hahahah I love al die tekeningetjes hier
Net tegen gekomen bij Hudson’s Bay voor een prikkie, dus ik heb deze tijdelijk. Eigenlijk is het veel te bont voor me maar toch vind ik het voor nu wel even leuk.
Leuk! Als je hem niet meer wil, wil ik hem best van je overnemen!
Ah dat is lief! Leuk. Even wat details voor jou als je hem zelf nog wilt halen: hij is 120 x 180 cm geloof ik en afgeprijsd van 49,99 naar 29,99 in het filiaal in 010.
Lief!! Maar ik kom daar nooooit, haha
Oh jammer! Dan laat ik de details staan voor anderen.
De waarde haal je er alleen uit als je de kast verkoopt. En het idee om een soort erfstuk door te verkopen voor geld vind ik een beetje dubbel. Dus ik zou 'm verven. Stel je verft 'm niet dan staat ie maar wat te staan of je wacht tot ie nóg meer waard is en zitten je erfgenamen later met hetzelfde probleem haha.
Ik zou hem niet verven, antiek is bijzonder en misschien vind je het nu wel leuk om hem in een kleur te verven, maar later krijg je er misschien spijt van. Ik merk dat mijn interieursmaak om de zoveel jaar veranderd. Juist als je verder niets antieks houterigs hebt kan zo’n item juist een echte eyecatcher worden. Ik ben wel heel benieuwd naar het kastje nu. En het idee van je vriend vind ik ook zo gek nog niet, niet met het idee om het te verkopen, maar als je de waarde kent dan kan dat misschien helpen bij het maken van je keuze. (Ik zou oma’s kastje met een waarde van €16.000 bijvoorbeeld minder snel schilderen dan oma’s kastje van €500)