Interieurtopic

Via wat voor site/app maken jullie die plattegrondjes + richten jullie ze in?

Net dit vloerkleed gehaald, maar ik twijfel over de maat. Eigenlijk had ik het vloerkleed voor mijn slaapkamer gehaald maar ik wilde 'm ineens onder mijn eettafel hebben. Nu overweeg ik ook de 200 x 300 te halen voor onder de eettafel zodat deze gewoon naar mijn slaapkamer kan. :nerd_face:

@Cozycute je kan ook nog een lage bank kopen die bij je tafel past, zegmaar dit idee:

en dan schuif je je tafel als het ware “er over heen” en als je eters hebt trek je de tafel vd muur en heb je gelijk 3/4 zitplaatsen erbij. Als je aan de eettafel ook werkt heb je lekker een voetenbank aan de overkant en als je je benen gewoon “normaal” hebt heb je er ook geen last van.

6 likes

als je oma het leuk zou vinden dat jij plezier hebt van haar kastje zou ik het gewoon verven. het is toch juist leuk om je dingen eigen te maken en zo van generatie op generatie door te geven? Als het echt duizenden euros waard is kun je het laten taxeren, maarja dan zit je met een meubelstuk dat je niet wil verkopen en je niet mooi vindt van duizenden euros

3 likes

Mee eens, ik heb ook zo’n kastje hoewel niet waardevol (maar dat vind ik eigenlijk niet uitmaken als je 't toch niet verkoopt), staat nu al jaren hier in originele staat omdat iedereen tegen me zegt dat ik 'm echt niet moet verven maar weet zeker dat ik 'm dan mooier zou vinden :woman_shrugging: denk dat ik me er in de kerstvakantie maar eens aan ga wagen.

4 likes

Doe het gewoon!! Ik verf alle kastjes en antieke houten dingen, het staat juist super leuk in m’n interieur.
Daarbij als iemand het echt echt wil kan die altijd weer opschuren en in de oorspronkelijke staat lakken/oliën. Dat is het voordeel van hout hè

3 likes

Het ligt er wat mij betreft ook wel een beetje aan wat je er mee van plan bent. Je ziet nu bij de kringloop vaak dit soort gedrochten

en dat vind ik wel echt enorm zonde van iets dat van zichzelf al mooi was. Dan kun je misschien beter zelf een ander paars kastje kopen en het erfstuk in z’n originele staat laten voor een ander.

5 likes

Ik ben benieuwd of ik zoiets in mijn smaak kan vinden :flushed:

Mee naar Tussen kunst & kitch :nerd_face: Mijn guilty pleasure

1 like

Wat is je smaak? Mensen hier willen wel helpen hoor hahaha

Nou, goeie… Ik verwachte de vraag al een beetje. :sweat_smile:

Ik zou zeggen: minimalistisch, of industrieel… Hout mag, maar is lastig want ik heb al veel hout en combineren kan lastig zijn.

Wat ik bijvoorbeeld niet zo mooi vind aan je voorbeeld zijn de schuine poten. En het houttype ook niet zo.

Ja heb alleen maar ingetypt “bank plus tafel” haha er zijn echt veeeeeeel zulke sets in omloop!

1 like

Ja ik vind zo’n bankje dus altijd verrottig zitten maar ik vind het wel echt een goed idee ja, ik denk dat ik dat ga doen. Je kan ook heel veel mensen kwijt op zo’n bankje

Scheelt dat je er zelf waarschijnlijk niet zo vaak op zit, haha!

je kan ook bij google afbeeldingen kerkbank hout intypen.
kerkbanken zijn leuk.

https://cdn.webshopapp.com/shops/165014/files/117512561/950x950x2/gunni-eetkamerbank-beuken.jpg of dit

misschien kun je uit deze binnenkijkers een huisje in je stijl vinden? https://www.wonenenco.nl/de-droom-van-jeschurun/ dat is leuk om te doen

1 like

Stoer metaal heeft meerdere van dit soort banken in industriële stijl.

Naja, gedrocht is ook subjectief. Iemand vond dit duidelijk mooi en er zal vast iemand die kringloop bezoeken die dolblij wordt van zo’n vondst.

Dat is natuurlijk altijd waar, maar als je ziet dat zoiets als dit

waar een vakman lang geleden weken zoniet maanden bezig mee is geweest om precies de juiste kleur hout in exact het juiste formaat te zagen om een patroon in te kunnen leggen, of maanden gesneden heeft aan exact de perfecte weergave van zo’n tafereel, dan mag je dat lelijk vinden, en dat mag dan jouw eigendom zijn, en dan mag je dat in principe met tientjesverf van de Action alle kleuren van de wereld verven, maar dat mag ik dan ook wel zonde vinden.
Je kunt wel zeggen, die paarse kast kun je ook weer opschuren en in originele staat herstellen, maar je weet ook dat mensen dat niet meer doen, en dat zo’n ding waar dan honderden manuren inzitten en dat het wonderlijk overleefd heeft tot onze tijd gewoon op de vuilnisbelt eindigt. En dat vind ik zonde, verf dan iets anders paars als je graag een paars kastje wil hebben.

Misschien is het bij mij ook gewoon een bredere ergernis dat kwaliteit en vakmanschap niet meer gewaardeerd worden, dat alles maar disposable moet zijn in de huidige tijd.

28 likes

Is dat een merk?