Stoer metaal? Is een webshop. Www.stoermetaal.nl.
We hebben hier een muur met een soort donkerblauw, die willen we opnieuw verven - maar ik vind een kleur kiezen al heel moeilijk, nog lastiger dat mijn vriend een hele andere smaak heeft
. Al is hij wel heel blij met de slaapkamer waarvoor ik uiteindelijk een vrijkaart kreeg om ermee te doen wat ik wilde.
Wil misschien een donkergroene, velvet bank in de woonkamer (ben wel klaar met de standaard grijze hoekbank, dus wil een toffe eyecatcher). Wat voor kleur is dan leuk voor op de muur? We hebben tegen die muur een zwarte, open kast met boeken en platen staan, heb nagedacht over een tof behang maar dat ga denk ik toch te druk en chaotisch vinden door wat ervoor staat (dat kan ook niet ergens anders neergezet worden). Verder zijn de meubels basic (wit/hout/zwart), muren zijn verder ook allemaal wit.
Wil je wel donker houden??
Je kan behang ook op een paneel behangen. Dan kan je het verplaatsen. Als je de muur verder dan gewoon wit maakt kan je altijd terug naar de rust. Cole&Son heeft bijvoorbeeld prachtig printbehang. Een andere optie is een groot kunstwerk (denk bijvoorbeeld aan een grote ixxi) op de muur. Is ook altijd verplaatsbaar.
Daarnaast al aan een rustige tint gedacht? Lichtgrijs, donkerbruin, dat soort kleuren. Denk dat je als de rest wit is best een beetje kan uitpakken.
Nou wat mij betreft is het niet disposable als je een oud tafeltje/kastje in een nieuw kleurtje verft.
De kastjes die jij laat zien zijn ook wel heel bijzonder, denk niet dat veel mensen zoān ding fel lila gaan vervenā¦
Ik heb het meer over random tafeltjes die ik langs de weg vind en opknapā¦
Ik vind het allebei heel mooi! Ik denk dat parket alleen niet handig is in een keuken. Daarom zou ik voor marmoleum kiezen. Zeker icm vloerverwarming lijkt me dat handig. Waarom denk je dat marmoleum niet tijdloos is?
Ik zou sowieso voor hout gaan, maar meer omdat ik het persoonlijk erg lastig vind om sfeer/een warm gevoel te krijgen met zoān grijze vloer.
Wij hebben ook een nieuwbouwhuis en hebben gekozen voor houtlook-tegels. Ideaal i.c.m. vloerverwarming en makkelijk schoon te maken.
hout!! en de keuken is lovely. Kom hem sws bekijken
Maar kan je niet marmoleum in de keuken doen en parket in de woonkamer? In de keuken is het handig om iets te hebben dat makkelijk schoon te houden is, maar hout is buiten de keuken heerlijk voor je voeten en zo mooi warm.
Sfeer creeeren is ontzettend lastig met zoān vloer. Neem deze keuken, dat ziet er op de foto erg mooi uit, maar is in het echt een investering om huiselijk te maken (hier staan de lampen aan, sfeerverlichting onder de planken, ze hebben een groot houten blad, lederen barkrukken. Dat draagt allemaal bij aan het sfeertje). Ligt dus heel erg aan je smaak. Als je van strak, tijdloos en modern houdt kan het prima, maar als je graag veel warmte wilt (zoals je zegt met hout) zou ik voor hout gaat.
Zou de keuze van de vloer trouwens niet laten afhangen van de handgreepjes van de keuken. Die zie je na een tijdje amper meer.
Edit: ik zou me meer dan over hout op hout trouwens vooral zorgen maken over licht keramiek met die kleur marmoleum. Daar ook even goed wat sfeerbeelden van verzamelen. Het oogt als ik het in mijn hoofd probeer te zien best een beetje flets.
Hout op hout is ook altijd lastig, het is nog maar de vraag hoe onze tafel op onze vloer komt te staan. Ik vind het bovenstaande plaatje erg mooi, maar warmte creƫren blijf ik lastig vinden.
Wellicht een idee om je huis in te tekenen/te richten door een interieurontwerp(st)er? Wij hebben ons huis 3D in laten tekenen en dat heeft ons echt heel erg geholpen met de inrichting en de sfeer bepalen. We leverden plaatjes/fotoās aan met stijlen, vloeren en meubels die we mooi vonden en daar kwam ons āāidealeāā huis uit. Is even een investering, maar wij konden daardoor makkelijker keuzes maken.
Ik vind zoān grijze vloer echt niet mooi. Dus ik zou voor hout gaan of kijken naar tegels maar dan geen houtlook-tegels haha.
Heb je naar houtlook pvc vloeren gekeken? Sommige soorten zijn niet van hout te onderscheiden. Het is ideaal icm vloerverwarming en niet vlekgevoelig dus kan ook prima in een keuken.
Wij hebben een gietvloer op kantoor en je ziet echt aaaaalles daarop. Misschien valt het mee in een woning hoor, maar elk pluisje, kruimeltje of haar zie je supergoed. Echt irritant. Het vlekt ook wel icm schoenen.
Dat hebben we! Ik vind t nog steeds dat je veel ziet Haha valt zoveel meer op dan met iets van hout. Maar wel erg mooi!
Ik stuur je een PB!
Ik vind dat altijd supermooi maar vraag me idd af hoe het gaat met knoeien, kan altijd gebeuren dat er wat op de grond rolt. En stoel aanschuiven en weer naar achter schuiven lijkt me ook stroef gaan?
Waar is het kleed van?
Er is nog een vergelijkbaar laagpolig/ecru vloerkleed, die heet Soense geloof ik, en die is goedkoper, maar (vind ik) ook net iets minder mooi rond de kantjes.
Ik heb ook hout op hout en heb er nooit bij stilgestaan dat het niet bij elkaar zou passen? Ik ben er wel blij mee! We hebben een parketvloer, waar we ook heel blij mee zijn. Als afwerking hebben we olie, en tot nu toe geen vlekken (wij zijn wel heel netjes en morsen eigenlijk nooit). Even foto van mān eethoek, verwijder ik straks weer:
Weg